Nieuwe aanwinsten maand MEi 2013

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Nederlandse Guldenbiljetten.

Moderator: Arjena3

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Nieuwe aanwinsten maand MEi 2013

Bericht door Arjena3 »

Er is al een topic met nieuwe aanwinsten voor de week maar ik dacht misschien leuk om onder de bankbiljetten ook een serie te beginnen.

bij deze Dus :lach:

Vandaag op Filanumis gekocht:
IMG_0451[1].JPG
nu nog op zoek naar eentje zonder Astrix... :lollig:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe aanwinsten maand MEi 2013

Bericht door neozion »

zoals je zelf al zegt is daar al een wekelijks topic voor op de juiste plek. dus waarom je dan hier de boel gaat vervuilen is mij een compleet raadsel :crying: :thumb down:
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

neozion schreef:zoals je zelf al zegt is daar al een wekelijks topic voor op de juiste plek. dus waarom je dan hier de boel gaat vervuilen is mij een compleet raadsel :crying: :thumb down:
Dat ben ik niet met je eens.

Als ik naar dat topic kijk zie ik munten, munten en nog eens munten, met alle respect niet echt intressant voor bankbiljetten verzamelaars.
Dus lijkt het mij een goed idee om in de catagorie "bankbiljetten" een soortgelijk topic te hebben voor bankbiljet verzamelaars.

Het zou zelfs leuk zijn als bankbiljetten net zo word gesplits als de zeer uitgebreide categorie munten maar dat terzijde.

Bedankt voor je positieve reaktie, ik weet zeker dat bankbiljet verzamelaars door reaktie's zoals de jouwe zich heel erg welkom zullen voelen op dit forum.......

Het is wel duidelijk dat jij geen bankbiljetten verzameld idd.
Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus »

Euhm, zoals de onderwerptitels het al aangeven: 'aanwinsten van de week ...'
Hier mogen 'alle' aanwinsten staan van die week, dus ook bankbiljetten!
De reden dat je meer munten dan bankbiljetten hierin ziet staan is dat er (geloof ik?) meer forumleden hier munten verzamelen dan bankbiljetten.
Houtenmunt

Bericht door Houtenmunt »

Van de positieve kant bekeken.. vind ik het eigenlijk wel leuk om bij de nieuwe aanwinsten biljetten voorbij te zien komen, ook al verzamel ik die niet.
Dus waarom die nou weer apart moeten, ik denk dat veel muntverzamelaars ze dan niet meer gaan zien (net zoals ik het gedeelte euro op dit forum links laat liggen).
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Houtenmunt schreef:Van de positieve kant bekeken.. vind ik het eigenlijk wel leuk om bij de nieuwe aanwinsten biljetten voorbij te zien komen, ook al verzamel ik die niet.
Dus waarom die nou weer apart moeten, ik denk dat veel muntverzamelaars ze dan niet meer gaan zien (net zoals ik het gedeelte euro op dit forum links laat liggen).

Zoals jij het gedeelte euromunten links laat liggen zo laat ik het gedeelte munten vrijwel links liggen omdat ik net zoals jij binnen jou verzamelgebied daar geen intresse in hebt.

Wat is er mis mee dat een bankbiljettenverzamelaar op een forum binnen de catagorie "bankbiljetten" een topic plaatst ?
misschien is een actiever bankbiljetten catagorie juist heel aantrekkelijk voor bankbiljettenverzamelaars en worden er meer bankbiljettenverzamelaars lid van het forum.

Ieder zijn verzamelgebied en plezier daaran toch? mag ik dan plezier hebben aan mijn gebied en topics aanmaken onder de daartoe aangewezen catagorie of is het de bedoeling dat alles maar op één grote hoop gaat omdat het anders "vervuiling" van het forum is........

Graag een reaktie van Jeroen hierop, ik zit namelijk niet te wachten om de muntenverzamelaars over me heen te krijgen omdat ik een topic onder bankbiljetten aanmaak.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Arjena,

Maak maar geen apart item voor biljetten. Die verzamelaars zijn sterk in de minderheid en een beetje ondergeschoven kindje aan het worden hier. Dat biljet van Amersfoort vind ik trouwens geweldig, gefeliciteerd. Ben ik ook nog steeds naar op zoek maar bij de MPO wordt die niet geveild donderdag.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Hoi Arjena,

gewoon lekker je bankbiljetten blijven plaatsen :thumb up:

dit mag gewoon ik de aanwinsten van de week rubriek maar ook als apart topic in de bankbiljetten zoals je nu hebt gedaan,
als je de volgende keer gewoon de naam van het biljet als titel gebruikt hoor je waarschijnlijk niemand en nu de rest gewoon lekker laten zeuren, het is een mooi biljet :klap:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

mijn zege heb je ook ,ik als actief i b n s lid zecht dat er meer bankbiljetten topics geopend worden.... :klap:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 13 jaar Cu in Houten: :thumb up:
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

neozion schreef:zoals je zelf al zegt is daar al een wekelijks topic voor op de juiste plek. dus waarom je dan hier de boel gaat vervuilen is mij een compleet raadsel :crying: :thumb down:
Je brengt het weer net zo fraai als bij één van mijn eerste (fout geplaatste) berichten.
Er zijn mensen die niet gelijk bekend zijn met alle regels, dus respecteer dat een beetje of wijs ze er desnoods een beetje 'vriendelijk' op.

Ga anders een cursus zelfbeheersing volgen. Je reacties komen namelijk vrij ongezond en naar over.

Arjena ... mooi biljetje :thumb up: Heb er een paar zien liggen, maar vond ze aan de prijzige kant.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

SnakeDoc schreef:
Je brengt het weer net zo fraai als bij één van mijn eerste (fout geplaatste) berichten.
Er zijn mensen die niet gelijk bekend zijn met alle regels, dus respecteer dat een beetje of wijs ze er desnoods een beetje 'vriendelijk' op.

Ga anders een cursus zelfbeheersing volgen. Je reacties komen namelijk vrij ongezond en naar over.

Arjena ... mooi biljetje :thumb up: Heb er een paar zien liggen, maar vond ze aan de prijzige kant.
Dat klopt, ik had een beetje geluk en vond deze in een klein boekje bij een muntenhandelaar voor een meer dan goede prijs waar ook nog 10% vanaf ging :lach:

ik zie ook niet in wat ik verkeerd heb gedaan SnakeDoc, ik heb een bankbiljetten topic in het bankbiljetten forum gemaakt.... zal wel jaloersie zijn ...
ik hoop dan ook dat er meer biljetten aanwinsten geplaats gaan worden in het bankbiljetten topic en anders heb ik er genoeg :gniffel:
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

in de rubriek aanwinsten is zoals je zelf al aangeeft een wekelijks topic waar je numismatische aanwinsten kunt showen. Daar vind je munten, boeken, biljetten en zelfs schelpen.
De week 19 bevat toch meerdere biljetten.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Kijk, en door dit soort opmerkingen plaats ik helemaal geen aanwinsten meer. Misschien maar goed ook want alleen dit jaar heb ik er tot op heden al een kleine 100 biljetten aan mijn verzameling kunnen toevoegen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Jammer Alfred,

Ik hoop dat je toch straks een paar mooie gaat plaatsen.
Ik ga in ieder geval een topic maken in bankbiljetten bedoeld voor bankbiljetten en hoop dat jij en de andere biljetten verzamelaars
hun mooie, leuke, aparte, zeldzame of afwijkende aanwinsten erop zetten zonder dat we door 20 munten heen te moeten om 1 bankbiljet tegen te komen.

Zoals ik al eerder zei, een actief bankbiljetten forum is aantrekkelijker dan dat het nu is.
Ik stel voor om het bankbiljetten gedeelte op het forum aantrekkelijk te maken voor bankbiljetverzamelaars en hoop er zelf ook nog iets van te leren :)
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ik hoop dat er wat meer leven gaat komen in het bankbiljettendeel van het forum en ik zie mooie nieuwe aanwinsten op dit vlak, of topic zoals over het kampgeld laatst graag voorbij komen. :klap: :klap: :klap: Soms zijn nieuwe aanwinsten het zeker waar om er een apart topic voor te maken. Soms plaats ik afbeeldingen dubbel omdat de nieuwe aanwinsten topic op een gegeven moment opgeschoond worden en de afbeeldingen in andere rubrieken wel langdurig blijven staan.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Ik zal mijn Filanumis aankopen wat verspreiden over meerdere posts. Dat houdt het wat levendig.

Mijn eerste aankoop was dit Frans Hals 'Bulls-Eye' tientje.
Ik spaar van elk biljet eigenlijk gewoon 1 exemplaar, en kijk daarbij niet zo zeer naar de duurste of meest zeldzaamste variant, maar dat kleine achterlijke zwarte stipje op dit Frans Hals tientje vind ik geniaal, dus die moest ik even hebben.

Hele lichte vouw in het midden, maar verder een Prachtig biljet.

Afbeelding
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

ja een hele leuke variant is dat inderdaad :lach:
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo »

:klap: mooie!
SnakeDoc schreef:...Ik spaar van elk biljet eigenlijk gewoon 1 exemplaar, en kijk daarbij niet zo zeer naar de duurste of meest zeldzaamste variant, maar dat kleine achterlijke zwarte stipje op dit Frans Hals tientje vind ik geniaal, dus die moest ik even hebben.
ja ik heb dat ook! leuk blijft het rondje
...........afwezig..... :wave:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

SnakeDoc schreef:Ik spaar van elk biljet eigenlijk gewoon 1 exemplaar, en kijk daarbij niet zo zeer naar de duurste of meest zeldzaamste variant, maar dat kleine achterlijke zwarte stipje op dit Frans Hals tientje vind ik geniaal, dus die moest ik even hebben.
Heb ik ook met Nederlandse biljetten, 1 is genoeg maar deze variant en de 5 gulden Vondel 1966 met 6AA als beginnend serienummer moest ik ook hebben.

Gr. Alfred
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef:
SnakeDoc schreef:Ik spaar van elk biljet eigenlijk gewoon 1 exemplaar, en kijk daarbij niet zo zeer naar de duurste of meest zeldzaamste variant, maar dat kleine achterlijke zwarte stipje op dit Frans Hals tientje vind ik geniaal, dus die moest ik even hebben.
Heb ik ook met Nederlandse biljetten, 1 is genoeg maar deze variant en de 5 gulden Vondel 1966 met 6AA als beginnend serienummer moest ik ook hebben.

Gr. Alfred
Niet de X serie van Vondel ?
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Niet om het een of ander, maar ik heb er geen probleem mee als er een apart topic komt om bankbiljetten in te showen. Als daar de bankbiljetten verzamelaars zich prettiger bij voelen dan vind ik dat voldoende. Ruimte zat zou ik zeggen. ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Munthunter schreef:Niet om het een of ander, maar ik heb er geen probleem mee als er een apart topic komt om bankbiljetten in te showen. Als daar de bankbiljetten verzamelaars zich prettiger bij voelen dan vind ik dat voldoende. Ruimte zat zou ik zeggen. ;)

Gr. Jeroen
:thumb up: :thumb up: :thumb up:

Super, Alfred wakker worden :D
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Top Jeroen!
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

De postbode bracht mijn verjaardagskadotje ( 27 mei ) :lach:
IMG_0452[1].JPG
Dit biljet kwam na de geldzuivering in de roulatie, het is gedrukt in 1945 maar werd pas in 1946 in circulatie gebracht.
Voor verzamelaars een heel lastig biljet om in een mooie kwaliteit te vinden om maar te zwijgen over unc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Oei, ... en is deze UNC? Volgens mij zie ik een paar lichte vouwtjes, niet?

Ik heb hem ook, maar dan wel in iets mindere kwaliteit.

Deze ziet er echt schitterend uit!

Terug naar “Biljetten Nederland vóór de Euro”