Opbergen / Presenteren Biljetten

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Nederlandse Guldenbiljetten.

Moderator: Arjena3

SnakeDoc Nederland
Donateur
Donateur

Opbergen / Presenteren Biljetten

Bericht door SnakeDoc »

Ik heb al vanaf dat ik ben begonnen met verzamelen mijn biljetten in 3 Vaks Importa bladen, met daar achter een zwart importa kartonnen vel.

Hoe doen jullie, collega verzamelaars, dit? Is er een mooiere of betere manier?

Ik krijg de laatste tijden bij aankopen ook regelmatig mooie kleine individuele hoesjes. Zijn die ergens makkelijk te krijgen?
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Opbergen / Presenteren Biljetten

Bericht door Munthunter »

Die hoesjes zijn voor een leuke prijs te bestellen bij Kosel in Duitsland.

Ik bespaar me de moeite om te zoeken op die uiterst onhandige en waardeloze site. Jammer dat hun site zo gebruikersonvriendelijk is en volgens mij nog ontworpen is door de lieve heer himself en dat terwijl ze zo veel hebben.

In ieder geval kun je eens kijken in deze sectie van hun doolhof: http://www.kosel.com/en/sh/lindner.htm

Verder een hele mooie manier van verzamelen. Biljetten komen goed uit en het zwarte vel maakt het nog mooier. Ik steek echter wel altijd het biljet dus in een Lindner hoes en daarna pas in de bladen. Dit omdat ze er dan makkelijker in en uit te halen zijn, mocht dat nodig zijn.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
SnakeDoc Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Ik heb inderdaad het probleem dat ik bij het in en uithalen van een biljet die hoezen zo beschadig. Er komen kleine kreuken in door al dat gerek.

Die site is inderdaad erg middeleeuws, maar ik kan me er aardig redden en even zien wat het aanbod op munt en biljet hoesjes gebied is.

Bedankt voor de tip,
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

ik had wat kleine plastic hoesjes bij de kantoorboekhandel gevonden
en de 2 vaks a4 lagen bij foto boeken aldaar....
nu weet ik ook waar ik mn gripzakjes moet halen. ;)
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
SnakeDoc Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Dat gripzakjes idee is wel handig. Daar ga ik zeker wat mee doen.

Alleen zit je natuurlijk weer met diverse maten. Een grietje steel 1000 gulden biljetje schuif je niet overal in :)
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Pas er op heren!!!

De hoesjes van de boekhandel en zo ook de fotobladen mag je niet vergelijken met de munt en biljetten bladen. Het materiaal is totaal anders. Voor biljetten en munten gebruiken we zuurvrije (weekmakersvrije) PVC materialen. Dit alles met als reden dat je na een paar jaar je munten en/of biljetten nog los wil krijgen en dat ze dus niet vast zitten geplakt. Munten verkleuren in gripzakjes en zuurhoudend plastic.

Gr. Jeroen
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

SnakeDoc schreef:Dat gripzakjes idee is wel handig. Daar ga ik zeker wat mee doen.

Alleen zit je natuurlijk weer met diverse maten. Een grietje steel 1000 gulden biljetje schuif je niet overal in :)
Ik vind gripzakjes persoonlijk te slap, ik heb liever de polypropyleen hoesjes van 15,5 x 11,4 cm deze zijn een stuk steviger ( 50 micron ),
en voor de prijs hoef je het niet te laten deze kosten ongeveer 10 euro per 250 gram ( ongeveer 180 hoesjes).
Ook heb ik even op de site van Kosel gekeken naar Hartberger munthouders zelfklevend, ze kosten daar 12 euro per 100 ik verkoop ze zelf voor 6,95 per 100, dus ik vind Kosel flink aan de prijs en dan nog de verzendkosten vanuit Duitsland.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
SnakeDoc Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Ik heb zojuist de premium variant op onderstaande site besteld.

Hoop dat ik met die afmetingen alle biljetten kan voorzien van zo'n hoesje.

Lijkt het jullie wat? Of troep?

http://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/acce ... rkeur.aspx
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Deze zijn perfect, keek eerst verkeerd en dacht dat het over andere hoezen ging. Denk dat je hier prefect mee uit de voeten kunt.

Leuchturm is niet door iedereen even gewaardeerd, maar ik vind dat ze toch een leuk aanbod hebben voor leuke prijzen. Misschien is de kwaliteit wat minder, maar ik heb een aantal producten en die blijven ook na intensief gebruik buiten verwachting mooi.

Gr. Jeroen
SnakeDoc Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Hebben de meesten van jullie een album met meerdere biljetten per bladzijde, of een wat kleiner boekje met ieder biljet op een eigen pagina?
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

als je de biljetten vaak laat zien of als jij ze vaak doorbladerd is een kleiner formaat map beter
ik heb ze in a4 mappen zitten en i.d.d de officieele kristalheldere stevige insteekbladen zijn iets duurder
maar wel heel mooi
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:

Terug naar “Biljetten Nederland vóór de Euro”