Ik heb hier een bankbiljet liggen van 100 gulden van 2 februari 1953. Er zit een drukfout op het biljet. Aan de voorkant is een bruine lijn te zien. Het biljet was van de opa van mijn vriend. Weet iemand hoeveel dit biljet waard is?
Van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!
Met misdrukken en misslagen is het altijd lastig een waarde te geven, aangezien het een apart verzamelgebied is en iedere misslag of misdruk uniek is. Er zijn dus geen vaste waarden, maar wat de verzamelaar er voor over heeft. Er zijn tijden dat de misslagen en misdrukken als warme broodjes over de toonbank gaan en er zijn tijden dat je ze aan de straatstenen niet kwijt raakt.
Je kunt hem te koop aan bieden en kijken wat de verzamelaar er voor over heeft. Je moet dan natuurlijk wel aan kunnen tonen dat het een misdruk is en niet een later aangebrachte streep door middel van een stift/pen of iets dergelijks.
Wat het biljet waard is is wel na te kijken, maar ik heb mijn boeken nu niet bij de hand. De kwaliteit ligt mijn inziens rond fraai/zeer fraai. Ik neem aan dat een ander forumlid wel een Akkermans - Vercoulen bij de hand heeft en je de waarde van het biljet (dus zonder te letten op eventuele misdruk) kan geven.
Ik heb je afbeeldingen even zichtbaar gemaakt in je bericht, dat werkt wel zo handig.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!