gulden 1896

Koningin Wilhelmina ☼ 1880 - † 1962
Regeerperiode: 1890 - 1948

Moderator: maarten89

Volgers: dagobertduck, Lumi

Re: gulden 1896

Berichtdoor dagobertduck » 26 Jul 2012, 18:34

reactie van Jan W.
Dat is nieuw voor mij zo'n geheim pareltje. Waar kun je dat vinden?

Ik denk dat Dagobert deze munt te koop zag staan op MP en wat info wilde zonder dat kwijt te willen. Bang misschien dat een andere forumbezoeker gauw zijn/haar slag zou slaan. Niet geheel onbegrijpelijk trouwens

Nou zo is het nu net.
Inderdaad heb ik een gulden 1896 gekocht op de veiling aangekocht en deze heb ik gezien op eBay.
Ik overweegde om hem ook aan te kopen, maar vertrouwde het niet helemaal omdat de haren erg waren afgesleten.
Daarom dacht ik laat ik eens raad vragen bij de profs.
Trouwens de Gulden op marktplaats staat er nog steeds en is ook van iemand in Eijsden.
Omdat het om dezelfde woonplaats gaat wil nog niet zeggen dat ik ook de verkoper ben, immers er zijn meerdere mensen op deze planeet als ik. :oops:
Mvgr,
dagobertduck.
Leren gaat met vallen en opstaan.
dagobertduck
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Willem » 26 Jul 2012, 18:40

Jan W schreef:
Willem schreef:Zo aan de hand van de foto's zie ik niets verdachts aan deze gulden. Ik weet niet of deze gulden ook een geheim pareltje in de parelrand heeft zitten zoals de latere jaren, ik kan dat helaas niet bij mijn eigen exemplaar checken want die ligt bij PCGS Parijs.

Gr. Willem

Ergens hier op het forum staat een topic dat hier over gaat, ik heb toen ook vele afbeeldingen in dit topic geplaatst waar duidelijk het geheime pareltje op staat.
Ik weet zo gauw niet waar dit topic staat, ik zal eens even voor je gaan zoeken.

Gr. Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Danny de Munt » 26 Jul 2012, 18:42

Willem schreef:
Jan W schreef:
Willem schreef:Zo aan de hand van de foto's zie ik niets verdachts aan deze gulden. Ik weet niet of deze gulden ook een geheim pareltje in de parelrand heeft zitten zoals de latere jaren, ik kan dat helaas niet bij mijn eigen exemplaar checken want die ligt bij PCGS Parijs.

Gr. Willem

Ergens hier op het forum staat een topic dat hier over gaat, ik heb toen ook vele afbeeldingen in dit topic geplaatst waar duidelijk het geheime pareltje op staat.
Ik weet zo gauw niet waar dit topic staat, ik zal eens even voor je gaan zoeken.

Gr. Willem

http://www.munthunter.nl/viewtopic.php?f=195&t=7697&p=73679&hilit=extra+parel#p73679 ?????\
Bedoel je deze?
- alles voor de euro uit Nederland.
Gebruikers-avatar
Danny de Munt
Volledig lid
Volledig lid

Afbeeldingen: 0
Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Willem » 26 Jul 2012, 18:47

Heb hem gevonden viewtopic.php?f=195&t=1185 de geheime parel.

Gr. Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Lumi » 26 Jul 2012, 20:05

Mijn advies voor dit soort dure munten is dat je ze moet kopen bij een erkende handelaar of veiling, en dan wel zelf eerst gaan kijken.
Op deze manier kun je de munt voor aankoop zelf in de hand houden en beoordelen, dit gaat veel beter dan via een fotootje...

Zelf ben ik een paar keer de boot in gegaan door aan de hand van een foto een munt te kopen die achteraf niet blijkt te zijn wat was beloofd. En dit was toendertijd duur leergeld....

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
E-bay: Niet meer, veel te duur geworden!
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Gebruikers-avatar
Lumi
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/619572.html

Berichtdoor Jan W » 26 Jul 2012, 20:52

Willem schreef:Heb hem gevonden viewtopic.php?f=195&t=1185 de geheime parel.

Gr. Willem

Dank Willem. Wat leuk zo'n echtheidstekentje. Heb gelijk even mijn rijksdaalders 1932 en 38 grof haar bekeken en deze hebben ook dat pareltje. Ik had ze al wel eens gewogen maar dit maakt het helemaal zeker.
Pecunia non olet
Gebruikers-avatar
Jan W
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor MuntenZwolle » 26 Jul 2012, 22:34

dagobertduck schreef:reactie van Jan W.

Ik denk dat Dagobert deze munt te koop zag staan op MP en wat info wilde zonder dat kwijt te willen. Bang misschien dat een andere forumbezoeker gauw zijn/haar slag zou slaan. Niet geheel onbegrijpelijk trouwens

Nou zo is het nu net.
Inderdaad heb ik een gulden 1896 gekocht op de veiling aangekocht en deze heb ik gezien op eBay.
Ik overweegde om hem ook aan te kopen, maar vertrouwde het niet helemaal omdat de haren erg waren afgesleten.
Daarom dacht ik laat ik eens raad vragen bij de profs.
Trouwens de Gulden op marktplaats staat er nog steeds en is ook van iemand in Eijsden.
Omdat het om dezelfde woonplaats gaat wil nog niet zeggen dat ik ook de verkoper ben, immers er zijn meerdere mensen op deze planeet als ik. :oops:
Mvgr,
dagobertduck.

De gulden op MP kan ik vanaf vanmiddag al niet vinden? Alleen JeroenD heeft er 1 zitten voor € 650 en op e-bat staat alleen een slab van de NGC ?
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
Gebruikers-avatar
MuntenZwolle
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Robin » 26 Jul 2012, 22:44

Ik denk dat dagobert zeer wel tevreden mag zijn met jullie relevante antwoorden..
We weten nu iig waar hij woont, of hij al dan niet handelt op MP of Ebay, waar hij de munt kocht of niet kocht, dat er op andere munten pareltjes zitten.. en nog ander lekkers.
Als hij nu geen bevredigend antwoord op zijn originele vraag heeft gekregen, dan weet ik het ook niet meer.. :klap:

Groet, Robin
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Gebruikers-avatar
Robin
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Suriname Suriname 
eBay:

Berichtdoor dagobertduck » 29 Jul 2012, 12:31

De munt staat nog steeds op marktplaats onder Advertentie: 578021188
mvg,
Dagobertduck