Vals kreng van de Riks Willy 1

Koning Willem I ☼ 1772 - † 1843
Regeerperiode: 1813 - 1840

Moderator: maarten89

Robin
Moderator
Moderator

Vals kreng van de Riks Willy 1

Bericht door Robin » 04 sep 2017, 15:41

Hoi,

ff terug van laaaaang weggeweest..
Vond ineens bij het verschuiven van m'n oude bank (nieuwe komt vanavond) m'n doosje gestolen/verloren gewaande wagenwielen weer terug en aangezien ik al een jaar of 4 niet meer verzamel, kan ik jullie er misschien een (betaald :lach: ) pleziertje mee doen.

Dit is een hele mooie replica van de schaarse riks 1840 met een hele mooie beeltenis van de oudere Willy I.
De slag lijkt alsof ie met de originele stempels is geslagen .. (zal wel niet..)
Aan het randschrift kun je zien dat 't geen echte is, om dat de D van GOD te hoog is geplaatst.
Ongetwijfeld geen zilver, maar wel bijna 25 gram (muntweegschaaltje werkt niet meer, dus met keukenweegschaal gemeten :problem: )
Laat me maar even weten of je interesse hebt..

Grts, Robin
willie1840.jpg
willie1840 keerzijde.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Vals kreng van de Riks Willy 1

Bericht door koenmunten » 04 sep 2017, 20:33

Hallo Robin, welkom terug, hopelijk kom je weer wat vaker aanwaaien :angel:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 05 sep 2017, 10:24

Hey Robin, leuk om weer eens een bericht te zien. Was de uitdrukking "het bezit is het einde van het vermaak" nu van toepassing op jouw verzamelwoede?

Hopelijk vind je weer een ander verzamelgebied waarover we weer kunnen lezen. :knipoog:

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 05 sep 2017, 14:23

Nou ja.. ik was begonnen aan het verzamelen van blondines van tussen de 45 en 50, maar die blijken erg schaars.. of ze verstoppen zich..
... misschien als ik heel veel muntjes had gehad.. €€€€€€€
Het blijven natuurlijk leuke dingetjes.. (allebei), maar hoef ze niet meer te bezitten (die muntjes dan).
Heb nog wel een showcase koninkrijkguldens met verschillende beeltenissen van de vorsten en vorstinnen, blijven toch kunstwerkjes!
Geen enkele prov. gulden meer..
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 05 sep 2017, 15:53

Robin schreef:Nou ja.. ik was begonnen aan het verzamelen van blondines van tussen de 45 en 50, maar die blijken erg schaars.. of ze verstoppen zich..
Brunettes? Roodharigen (Arne Jansen)? Donkerharigen? Vergeet niet dat de meeste blondines van over de 45 hun haren al aan het verven c.q. bijkleuren zijn. :knipoog: ;-)

Terwijl bij veel mannen dan al het haar flink aan het dunnen is. :problem:

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 05 sep 2017, 19:04

Ja, dat is misschien wel wat.. paar liter peroxide inslaan en m'n verzamelgebied verbreden met de andere kleuren van het spectrum .. :hahaha:

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 05 sep 2017, 19:05

koenmunten schreef:Hallo Robin, welkom terug, hopelijk kom je weer wat vaker aanwaaien :angel:
Lijkt erg rustig geworden hier Koen..
Klopt dat?

sjors-sjors Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door sjors-sjors » 06 sep 2017, 07:48

Robin schreef:Nou ja.. ik was begonnen aan het verzamelen van blondines van tussen de 45 en 50, maar die blijken erg schaars.. of ze verstoppen zich..
Het blijven natuurlijk leuke dingetjes.. (allebei), maar hoef ze niet meer te bezitten (die muntjes dan).
Heb nog wel een showcase koninkrijkguldens met verschillende beeltenissen van de vorsten en vorstinnen, blijven toch kunstwerkjes!

Al je provinciale guldens weg? zonde! Ik heb verlekkerd zitten de neuzen in alle topics op dit forum die je er over hebt gemaakt de afgelopen jaren!
-Leeuwendaalders
-Hollandse Scheepjesschellingen.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 06 sep 2017, 10:53

Robin schreef:
koenmunten schreef:Hallo Robin, welkom terug, hopelijk kom je weer wat vaker aanwaaien :angel:
Lijkt erg rustig geworden hier Koen.. Klopt dat?
Hallo Robin,

Van de oude kern zijn er niet veel meer over maar er zijn wel wat nieuwe leden bijgekomen met erg veel kennis van zaken op het gebied van munten. Het forum loopt richting 3000 leden maar 90% komt 1 x wat vragen en zien we nooit meer terug. Of ze worden lid en leveren geen enkele bijdrage. Jeroen zelf zit ook momenteel in een fase dat hij erover denkt om het forum aan één van de leden van de hand te doen, erg jammer. Ik verzamel alleen nog maar papiergeld en woon inmiddels in Hongarije. Hopelijk gaat het met jou ook goed.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 06 sep 2017, 11:00

sjors-sjors schreef:

Al je provinciale guldens weg? zonde! Ik heb verlekkerd zitten de neuzen in alle topics op dit forum die je er over hebt gemaakt de afgelopen jaren!
Ze zijn allemaal wel naar een goed thuis gegaan.. Vrijwel allemaal naar fervente verzamelaars..
Maar leuk te horen dat m'n posts je interesse hebben/hadden.

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 06 sep 2017, 11:05

Ilosab schreef:
Robin schreef:
Lijkt erg rustig geworden hier Koen.. Klopt dat?
Hallo Robin,

Van de oude kern zijn er niet veel meer over maar er zijn wel wat nieuwe leden bijgekomen met erg veel kennis van zaken op het gebied van munten. Het forum loopt richting 3000 leden maar 90% komt 1 x wat vragen en zien we nooit meer terug. Of ze worden lid en leveren geen enkele bijdrage. Jeroen zelf zit ook momenteel in een fase dat hij erover denkt om het forum aan één van de leden van de hand te doen, erg jammer. Ik verzamel alleen nog maar papiergeld en woon inmiddels in Hongarije. Hopelijk gaat het met jou ook goed.
Hong gaat Rije.. met Sofia!
Dat is de enige europese hoofdstad die ik nog weet van de lagere school.. vanwege het epische ezelsbruggetje..
Hoop dat t daar beter weer is dan hier..

Ja met mij gaat eigenlijk wel oké, probeer zoveel mogelijk te sporten en vrijwillig bij de lokale bieb..

Jammer dat t zo teloor is gegaan.
Verzamelen er ook minder mensen koninkrijk en provinciaal in jouw opinie?
En hoe is t met de euroverzamelaars?

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 06 sep 2017, 11:41

Robin schreef:Hong gaat Rije.. met Sofia! Dat is de enige europese hoofdstad die ik nog weet van de lagere school.. vanwege het epische ezelsbruggetje..
Hoop dat t daar beter weer is dan hier.. Ja met mij gaat eigenlijk wel oké, probeer zoveel mogelijk te sporten en vrijwillig bij de lokale bieb..
Jammer dat t zo teloor is gegaan. Verzamelen er ook minder mensen koninkrijk en provinciaal in jouw opinie? En hoe is t met de euroverzamelaars?
Als Hong gaat Rije dan komt hij in Boedapest en niet in Sofia, dat ligt in Bulgarije.
Tja, wat noem je beter weer. Ik had graag een mix gehad van Nederland en Hongarije. Ik zie iedere dag dat het geen best weer is in NL maar in Hongarije hebben we weken gehad van 30 tot 40 graden zonder regen en dan komt dat op een gegeven moment je keel uit. Momenteel droog, 's-nachts af en toe een bui, 's-morgens 14 graden en overdag 25 maar aanstaand weekend gaat het weer naar 30 en meer.
Er zijn veel euroverzamelaars, meer dan koninkrijk en provinciaal maar er zijn wel wat leden bijgekomen die op dat gebied veel kennis van zaken hebben. Ik verzamel dat niet maar als ik zie wat ze allemaal weten en op wat voor manier ze vragen beantwoorden dan neem ik daar mijn pet voor af.
Ik beperk me tot papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 per land of opeenvolgende serienummers) en denk eraan om misschien ook short snorters te gaan verzamelen. Ik woon hier nu 20 maanden met mijn gezin en heb het geweldig naar mijn zin, best uit te houden. Qua beurzen is het niets, nieuwe aanwinsten koop ik via internet. Heb dus besloten dat ik over 2 weken naar Valkenburg ga met het vliegtuig voor de papiergeldbeurs.
Onderstaand ons huis, is iets anders dan een flatje op de 10e etage.
1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 06 sep 2017, 12:12

Robin schreef:
Lijkt erg rustig geworden hier Koen..
Klopt dat?
Ja het is inderdaad wat rustiger geworden. Maar sommige oude rotten zoals ik zijn er nog steeds.
Ook diverse nieuwe mensen, een paar zeer actieve, maar veel leden zijn vooral lezers lijkt het.
Hopelijk gaan een aantal van die mensen ook meer plaatsen, want meer activiteit op het forum zou wel leuk zijn :angel:
En het is ook een beetje einde van de zomer, een periode van weinig nieuwe aanwinsten en stilte voor de storm van de najaarsveilingen.
Dus hopelijk binnenkort weer meer leven in de brouwerij :thumb up:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 06 sep 2017, 14:07

Ilosab schreef:
Robin schreef:Hong gaat Rije.. met Sofia! Dat is de enige europese hoofdstad die ik nog weet van de lagere school.. vanwege het epische ezelsbruggetje..
Als Hong gaat Rije dan komt hij in Boedapest en niet in Sofia, dat ligt in Bulgarije.
:lach: :lollig:

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 06 sep 2017, 18:05

Jan W schreef:
Ilosab schreef:
:lach: :lollig:
Hahahaha! Dacht ik dat ik één ding wist!!.. is zelfs dát nog fout!

Terug naar “Koning Willem I”