Nieuwe site

Links naar interessante websites.
Guy
Lid
Lid

Nieuwe site

Bericht door Guy » 28 jun 2011, 16:28

Hallo,

Langs deze weg wil ik even melden dat ik begonnen ben aan een site over de Belgische bankbiljetten vanaf 1914.

De site is nog volop in opbouw maar er staan toch al degelijk enkele mooie prentjes op.

Hier de link :

http://www.everyoneweb.com/bankbriefjes/

Men is altijd vrij om een klein bezoekje te brengen en eventueel op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.

beste groeten

Guy

Einstein België
Senior lid
Senior lid

Re: Nieuwe site

Bericht door Einstein » 28 jun 2011, 17:43

Ziet er inderdaad mooi uit !
Klein detail : op de derde regel staat een typfoutje : "toestand", moet zijn : "tot stand".
Niet dramatisch natuurlijk, maar het viel me wel meteen op !...
marc

Guy
Lid
Lid

Bericht door Guy » 28 jun 2011, 19:39

Hallo Marc,

Vriendelijk bedankt voor de lovende woorden.

Het foutje zak dadelijk recht gezet worden. :oops:

groeten

Guy

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 28 jun 2011, 23:23

Hoi Guy,

je site ziet er veelbelovend uit!

Ik mis echter wel de informatie over het watermerk, of deed België daar niet aan?
Ik weet dat biljettenverzamelaars erg geïnteresseerd zijn in het watermerk.

Misschien ook wat meenemen in varianten, misdrukken en andere afwijkingen van het normale biljet?

Maar nogmaals een zeer interessante start!

Succes en het plaatsen van een link naar ons forum is geen enkel probleem ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Guy
Lid
Lid

Bericht door Guy » 29 jun 2011, 08:09

Beste vrienden

Bedankt voor de lovende woorden.

@ Munthunter

Inderdaad, België had ook watermerken in hun biljetten.

Maar meestel bleef dit beperkt tot een profiel van het hoofd van Leopold I (1ste Koning der Belgen), In de latere biljetten is dan Leopold I vervangen geweest door Koning Bouwdewijn.

In elk geval bedankt voor de tip en ga eens nagaan hoe ik dit best aan de site kan toevoegen :thumb up:

Over misdrukken en varianten heb ik in feite bitter weinig informatie. De enkele die ik kan zijn zo duur dat ze voor een doorsnee verzamelaar, als ik, enkel maar een droom blijven.
Ik heb dan ook de beslissing genomen om als er ik er ooit een te pakken krijg dan zal dit wel geplaatst worden, maar iets plaatsen met een uitleg waar je geen voorbeeld kan van geven vind ik vrij nutteloos.

Groetjes uit België en nogmaals bedankt en alles suggesties en opmerkingen zullen in dank aanvaard worden, ook de niet positieve, want daardoor kan ik eventueel mijn site verbeteren.

Guy

Guy
Lid
Lid

Bericht door Guy » 29 jun 2011, 10:05

Nog even vergeten in mijn vorig berichtje :oops:

Mocht er iemand de juiste benamingen (als deze al bestaan ?) hebben van de Belgsiche watemerken, is deze info altijd welkom.

Thanks

Guy

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 29 jun 2011, 13:33

Hey,

Ik vind het design niet zo mega mooi eerlijk gezegd maar de informatie die erop staat maakt alles weer goed :D

Guy
Lid
Lid

Bericht door Guy » 29 jun 2011, 13:51

Hallo,

Bedankt voor Uw eerlijk gebaar.

Als niet computer freak, maak ik gebruik van bepaalde zaken die zo worden aangeboden. (Het was dat of anders niets)
(Maar ik dacht bij mijn eigen, liever een versleten kaft met mooie foto's dan een mooie kaft met versleten foto's :lollig: )

Ik ben al blij dat ik ergens een bericht kan plaatsen en dat ik een foto kan deponeren. :klap:

Het werken met designs laat ik over aan de jongere generaties die met de computer zijn groot gebracht

vriendelijke groeten

Guy

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 29 jun 2011, 14:10

Dit zal een zeer mooie website worden allesinds met hopen informatie :D
net eventjes op rondgekeken en kreeg toch een nostalgisch gevoel toen ik het 2000frank briefje terug zag van Horta :lach:

wel zou ik aanraden de welkomspagina misschien nog eens te herzien qua kleuren.
ik heb in school gehele waslijsten aan mogelijke dingen geleerd die een gebruiker kunnen afschrikken bij het design van een website.
een van de belangrijkste dingen is de welkomspagina. Net als bij het aankopen van een nieuw huis zal de keuken en de badkamer het gehele huis kraken of maken.

Bij een website is dit het geval met de welkomspagina. Ikzelf werd de eerste keer zelf afgeschrikt door het felle geel op die pagina, wanneer je die pagina iets rustiger zou maken qua kleuren zou het al veel kunnen schelen denk ik. Aan de inhoud niets veranderen die is zeer goed, gewoon de lay-out misschien wat rustiger maken, zodanig dat de bezoeker misschien langer op de website zal blijven.

Maar echt, zeer mooie website met leuke informatie erop !
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

Guy
Lid
Lid

Bericht door Guy » 29 jun 2011, 15:36

Beste Yosoyke,

Bedankt voor de info.

En ik was al bijna 25 jaar van de schoolbanken weg toen ik voor het eerst een computer zag, laat staan ermee werken.
Dan beginnen te werken en werk waar ik nooit een computer bij nodig, wel mijn twee handen.
En door omstandigheden nooit lessen kunnen gaan volgen in dergelijke zaken.
Waar men achteraf dan wel spijt van heeft. Maar gedane zaken nemen geen keer.

Ik ben nog op zoek naar de juiste achtergrond voor mijn verwelkomingsblad. Maar heb iets heel anders in mijn hoofd dan wat er nu staat.

Maar het zover brengen, daar zal nog wat tijd en gevloek over heen gaan

Maar we doen ons best.

Groeten

Guy

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 29 jun 2011, 17:55

Guy schreef:
Ik ben nog op zoek naar de juiste achtergrond voor mijn verwelkomingsblad. Maar heb iets heel anders in mijn hoofd dan wat er nu staat.

Maar het zover brengen, daar zal nog wat tijd en gevloek over heen gaan
dat is een feit =D
het maken van zo'n dingen is altijd veel proberen, veel vloeken maar dan telkens een zelfvoldaan gevoel wanneer er terug iets gelukt is :D
in het begin gaat het inderdaad wel wat moeizamer maar oefening baart kunst en elke keer zal het tikkeltje vlotter gaan :D
ik wens je zeker nog veel succes dan met het implementeren van uw achtergrond en veel succes in het bijsteken van informatie op de website
zal geregeld eens langskomen om de voortgang te bekijken :D

mvg Kevin

Guy
Lid
Lid

Bericht door Guy » 29 jun 2011, 18:12

Hallo Kevin,

Ik heb de achtergrond kleur al een beetje minder fel gemaakt (dit kan ik nog net zonder vloeken :lollig: )

De rest zal later nog wel volgen. (hoop ik toch)

groeten

Guy

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 29 jun 2011, 18:18

Guy schreef:Hallo Kevin,

Ik heb de achtergrond kleur al een beetje minder fel gemaakt (dit kan ik nog net zonder vloeken :lollig: )

De rest zal later nog wel volgen. (hoop ik toch)

groeten

Guy
dit vind ik al fantastisch :D
zo wordt de focus mooi op de tekst gelegd en kan de bezoeker rustig de tekst en informatie op de website lezen.
de rest volgt nog, ben ik zeker van :D Een keer je begonnen bent met het maken van een website, blijft het toch kriebelen om er aan verder te werken (bij mij toch :D )
het zal een prachtige site worden met een mooi stukje Belgische geschiedenis !

mvg Kevin

Terug naar “Websites”