2 euro herdenkingsmunten site

Links naar interessante websites.
roefroef
Nieuw lid
Nieuw lid

2 euro herdenkingsmunten site

Bericht door roefroef » 15 okt 2010, 15:12

Hallo,

Ik ben een site aan het maken om je collectie 2 euro herdenkingsmunten te kunnen registreren en daarna lijsten van je verzameling te kunnen exporteren naar excel of te kunnen printen.
Als er leuke ideeën zijn of verbeteringen voor de site laat het me weten en miss kan ik er iets leuks voor bouwen.

Link: http://dhost.info/herdenkingsmunt/index.php

* in firefox is de site het best te bekijken

N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: 2 euro herdenkingsmunten site

Bericht door N1ck » 15 okt 2010, 16:30

Welkom hier op het forum.

Dan heb ik alvast de eerste tip: probeer dan de website ook in Internet Explorer er goed uit te laten zien :)
Wat de gek er voor geeft.

roefroef
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door roefroef » 15 okt 2010, 20:33

N1ck schreef:Welkom hier op het forum.

Dan heb ik alvast de eerste tip: probeer dan de website ook in Internet Explorer er goed uit te laten zien :)
dankje

Probleem is opgelost

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 okt 2010, 08:37

Beste Roelof,

Ook namens mij van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!

We stellen het zeer op prijs als nieuwe leden zich even voorstellen in de rubriek 'Stel je voor...', bovenin het forum in het gedeelte 'Foruminformatie'. Of klik op de volgende link ► ´Stel je voor...´

Ik heb je site even bekeken en die ziet er interessant uit. Je probeert iets vernieuwends te brengen en dat is prettig. Bedenk je dat er al gigantisch veel van dit soort site's zijn en er komen er steeds meer bij. Probeer dan ook om je te onderscheiden van die andere sites. Zorg ook dat je toestemming hebt om afbeeldingen te gebruiken, je mag ze vaak niet klakkeloos van het internet afplukken en op je site zetten. Krijg je een succesvole site en wordt je gevonden door vele verzamelaars en handelaren, dan kun je ook bezoek verwachten van de 'eigenaar' van de plaatjes. Op zich zal dit allemaal wel meevallen, maar houdt er zeker wel rekening mee.

Verder ziet het er in mijn ogen nog wat rommelig uit en staan diverse munten wat door elkaar en ik zie zelfs een schrijffout op je index ;). Probeer eens met menu's te werken zodat men op land en/of jaartal kan zoeken. Ik zie dat je met Joomla of Drupal werkt, dus dat moet wel gaan lukken.

Kortom een site over 2 Eurostukken is zo gemaakt en velen gingen je voor, die zijn vaak onafgemaakt blijven staan op het web. Probeer vernieuwend te zijn en met een beetje geluk heb je succes!

Oh ja en stel je even voor hier op het forum, je zult veel profijt hebben van ditv forum, maar zo zien leden je snel als spammer en dat is geen goede reclame ;)

Succes!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

roefroef
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door roefroef » 16 okt 2010, 09:58

Jeroen,

Dankje voor je reactie.
Ik gebruik geen Joomla of Drupal, heb de site zelf geschreven dan kan ik er zelf makkelijker wijzigingen in doorvoeren.
Van die plaatjes weet ik, zal inderdaad toestemming van de site moeten vragen. Ik kijk eerst of er mensen gebruik van willen maken en dan kan ik er meer energie in steken. Als je geregistreerd ben heb je meer functionaliteit zo ook zoeken per jaar.

Gr Roelof

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 okt 2010, 10:57

Heb me even aangemeld en moet even wachten op de activatie.

Echter zou ik even de instellingen van het aanmeldformulier aanpassen. Men geeft niet zomaar adresgegevens en dergelijke op. denk dat men dan eerder afhaakt of net als ik wat onzin in vult. Stel je zelf de vraag: 'Wat wil ik met deze informatie?' en is het nodig om deze te hebben. ga je eeen webwinkel starten dan is het wel belangrijk en zul je zelfs nog meer informatie nodig hebben. Voordat men die geeft zul je flink wat credits moeten verdienen. Voor extra functies op een website zul je denk ik ook met minder gegevens genoegen moeten nemen en/of zaken niet verplicht maken om een aanmelding mogelijk te maken. Nu moet men alles invullen anders komen ze er niet door...

Gr. Jeroen

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 16 okt 2010, 11:11

Ik heb even gekeken, uit nieuwsgierigheid. De titel van de site is verneukeratief uit "Herdenkingsmunten voor de verzamelaars" blijkt niet dat het om euro's gaat. Verder is het kleurverschil tussen de plaatjes wel heel erg groot, geeft een onrustig beeld, er blijkt uit de plaatjes niet dat het om dezelfde soort munten gaat.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

roefroef
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door roefroef » 16 okt 2010, 12:40

Munthunter schreef:Heb me even aangemeld en moet even wachten op de activatie.

Echter zou ik even de instellingen van het aanmeldformulier aanpassen. Men geeft niet zomaar adresgegevens en dergelijke op. denk dat men dan eerder afhaakt of net als ik wat onzin in vult. Stel je zelf de vraag: 'Wat wil ik met deze informatie?' en is het nodig om deze te hebben. ga je eeen webwinkel starten dan is het wel belangrijk en zul je zelfs nog meer informatie nodig hebben. Voordat men die geeft zul je flink wat credits moeten verdienen. Voor extra functies op een website zul je denk ik ook met minder gegevens genoegen moeten nemen en/of zaken niet verplicht maken om een aanmelding mogelijk te maken. Nu moet men alles invullen anders komen ze er niet door...

Gr. Jeroen
heb je een goed punt. formulier is nu aangepast.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 okt 2010, 13:29

roefroef schreef:
En nou mijn account nog even activeren Roelof ;) Zou maar 10 minuten duren :D

Gr. Jeroen

roefroef
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door roefroef » 16 okt 2010, 15:25

Munthunter schreef:
roefroef schreef:
En nou mijn account nog even activeren Roelof ;) Zou maar 10 minuten duren :D

Gr. Jeroen
Mail kan in je spambox terecht komen, was bij deze ook het geval.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 17 okt 2010, 16:38

Kan nu wel overal in!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 jan 2011, 13:51

Hoi Roelof,

Is de site al ter zielen, want ik krijg hem niet meer geopend?

Zo ja dan graag even een berichtje hierionder en dan kan ik dit topic verwijderen.

Gr. Jeroen

Terug naar “Websites”