Catawiki

Links naar interessante websites.
Lucz11 België
Aankomend lid
Aankomend lid

Catawiki

Bericht door Lucz11 » 30 jul 2019, 11:23

Heb op 13 juni een Pakistaans bankbiljet gekocht op veiling Catawiki. heb het biljet laten keuren door PMG en het blijkt vals te zijn CW ingelicht maar geven geen reactie en houden zich van den domme.

spatbord
Donateur
Donateur

Re: Catawiki

Bericht door spatbord » 30 jul 2019, 13:29

Heel vervelend!

Heb je alleen Catawiki ingelicht, of ook de verkoper? Hoe lang geleden heb je Catawiki ingelicht? Heb je gedaan wat ze hier vermelden?

Catawiki is niet de verkoper, en garandeert ook niet dat de munten en bankbiljetten echt zijn. Er zijn hier wel vaker discussies geweest over Catawiki. Ze vragen m.i. behoorlijk hoge tarieven voor de service die ze bieden: ze zijn niet veel goedkoper dan een veilinghuis, maar een veilinghuis garandeert in ieder geval dat je aankopen echt zijn.

Hopelijk hoor je nog wat van de verkoper!

Lucz11 België
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Lucz11 » 30 jul 2019, 16:09

heb contact gehad met verkoper via CW en die antwoord dat hij mij gelooft maar dat ik contact moet nemen met Catawiki die niets van zich laat horen.Heb ondertussen zijn adres in handen gekregen en het is een handelaar.Ik heb de informatie van PMG nog alleen schriftelijk gekregen en wacht nu verder af tot ik het bankbiljet terug in handen heb .Daarna schakel ik een advocaat in

Lucz11 België
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Lucz11 » 30 jul 2019, 17:49

Vandaag bericht van CW gekregen dat ze contact gaan opnemen met verkoper

Adriaan Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Adriaan » 31 jul 2019, 09:13

Heb je toevallig een foto van het biljet? Ik ben benieuwd of we er iets aan kunnen zien...

RobbinR Nederland
Lid
Lid

Bericht door RobbinR » 31 jul 2019, 15:45

Lucz11 schreef:
30 jul 2019, 16:09
heb contact gehad met verkoper via CW en die antwoord dat hij mij gelooft maar dat ik contact moet nemen met Catawiki die niets van zich laat horen.Heb ondertussen zijn adres in handen gekregen en het is een handelaar.Ik heb de informatie van PMG nog alleen schriftelijk gekregen en wacht nu verder af tot ik het bankbiljet terug in handen heb .Daarna schakel ik een advocaat in
Beetje vreemde reactie van de verkoper. Hij is gewoon verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem, daar heeft hij Catawiki niet bij nodig:
U bent verantwoordelijk voor problemen met betrekking tot de verkoop, zoals non-conformiteit en verzendproblemen. Als er een probleem is met uw kavel, verwachten we dat u samen met de koper een oplossing vindt. Catawiki kan bemiddelen indien nodig. In het geval dat de verkoop wordt geannuleerd omdat u uw verplichtingen uit hoofde van de koopovereenkomst niet bent nagekomen, verwachten wij dat u de verzending van het kavel op uw kosten regelt.
Kijk wel uit dat je in je emotie geen dingen doet waar je later spijt van krijgt. Nu zal dit wel een redelijk kostbaar biljet zijn, gezien het feit dat je het naar PMG hebt gestuurd. Maar vaak kosten advocaten meer dan ze opleveren. Ook als je uiteindelijk gelijk krijgt. Als jij dit geld ervoor overhebt, dan juich ik het toe dat iemand zijn recht wil halen. Maar veel mensen realiseren zich pas aan het einde van het proces: ik heb weliswaar gelijk gekregen, maar financieel sta ik er slechter voor dan voor de procedure.

Gaat het om een Belgische verkoper of iemand uit een ander land. In het laatste geval kan je misschien gebruik maken van de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen. Een relatief simpele procedure met een standaard formulier.

Terug naar “Websites”