Catawiki

Links naar interessante websites.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Catawiki

Bericht door koenmunten » 19 okt 2011, 19:27

Ik heb hier ook een keer een mailwisseling over gehad. Blijkbaar ga je doordat je je daar aanmeldt akkoord dat je af en toe spam krijgt. In het begin was het ook af en toe, maar nu krijg je bijna dagelijks spam, nieuwe acties van de toko, verzoeken om te stemmen voor catawiki bij verkiezingen en vooral veel meuk m.b.t. tot zaken die helemaal je verzamelgebied niet zijn.
Ik hoop dat catawiki op een gegeven moment zo volwassen wordt dat men inziet dat de leden niet op dit soort meukberichten zitten te wachten en met deze spam-activiteiten stoppen...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 19 okt 2011, 19:41

Ik heb mij afgemeld voor de bulkmails.

Ik kon een reactie plaatsen en heb aangegeven dat ik geen enkel probleem heb met reclame, maar dan gedoseerde reclame. Ik kreeg nu vrijwel dagelijks een aanbod van zaken die totaal mijn interesse niet hadden en daardoor direct en ongelezen de prullenbak in gingen. Het enthousiasme van de makers is enorm en ik herken mij daar ook wel in en dan is een dergelijke spamaanval soms een goed bedoelde actie die negatief uitpakt. Direct mee stoppen dus zou ik hen aanraden. Ze kunnen wellicht eens gaan kijken hoe ze de leden kunnen vragen van welke verzamelgebieden ze informatie en aanbiedingen willen ontvangen en het zo filteren.

Maar heb de 10 gulden 1932 (goud) dus besteld en kreeg netje s een antwoord van de aanbieder dat ik €50,- plus €7,- verzendkosten over mag maken en dan het tientje toegezonden krijg, Natuurlijk vraag ik eerst of het een echt exemplaar betreft en kreeg de mededeling dat deze goedkoper is, gezien het jaartal 1932... Maar ook dat het een echt exemplaar betreft. Toch even wat afbeeldingen gevraagd, maar die (nog) niet ontvangen. Het systeem werkt leuk, maar zo vallen er wel gaten in als men eerst moet vragen en wachten op afbeeldingen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 21 okt 2011, 15:27

Jammer,

Ik had dus 'geboden' op een 10 gulden munt (goud) uit 1932, deze stond te koop voor €50,-! Geen geld dacht ik dus ik heb hem besteld, zoals dat gaat bij Catawiki. Kreeg al snel te horen waar ik het geld plus verzendkosten naar toe mocht sturen. Toch doe ik dat niet VOORDAT ik de afbeeldingen van de munt zelf en niet een afbeelding van Catawiki, gezien heb. Tot op de dag van vandaag geen gehoor gekregen en dus geen afbeeldingen...

Gr. Jeroen

munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 21 okt 2011, 16:03

Ik heb al verschillende keren wat meer info willen hebben van een munt die ik via cata wiki wilde kopen maar een reactie van de verkopende partij krijg je niet. Of het zijn allemaal inactieve leden of het zit fout bij cata wiki. Voor informatie raadpleeg ik het af en toe het is meestal niet de perfecte info maar soms wel net dat beetje om je opweg te helpen naar de juiste overige informatie over een bepaalde munt. Verkoop is wat mij betreft een groot drama info is niet geweldig maar het is zeker een goed hulpmiddel
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

eric-t

Bericht door eric-t » 24 okt 2011, 19:54

Lumi schreef:Het is af en toe wel eens makkelijk om wat op te zoeken. Maar kopen is, vindt ik, een ramp. De te verkopen munt wordt niet afgebeeld, hiervoor in de plaats staat een voorbeeldfoto.....lekker makkelijk voor het bepalen van de kwaliteit en je weet niet wat je thuis krijgt. Daarbij zijn de prijzen veels te hoog, is alles niet overzichtlijk en het zoeken moeilijk.
Catawiki biedt veel meer dan alleen een marktplaats; het is een gratis catalogus waarop je als verzamelaar je eigen verzameling en, als je wil, zoeklijst kan bijhouden. Je verzameling kan je verborgen maken als je wil; je zoeklijst is altijd verborgen zodat je niet lastig gevallen wordt. Als je Catawiki vergelijkt met Marktplaats.nl doe je Catawiki dus nogal tekort lijkt me.

Op Catawiki kunnen verkopers wel munten verkopen. In tegenstelling tot bij Marktplaats.nl krijg je een hoop transparantie, doordat alle aanbieders van een specifieke munt netjes naast elkaar bij die munt staan. Je ziet dus meteen welke munt, in welke kwaliteit, voor jou het voordeligst is. Ook heeft Catawiki een beoordelings-systeem bij verkopers, waarbij je dus, in tegenstelling wederom tot Marktplaats.nl, kan zien hoe verkopers beoordeeld worden door andere klanten. Ook dit draagt natuurlijk bij aan meer transparantie.

Het is waar dat niet alle munten door de verkopers worden gefotografeerd. Wel kun je daar om vragen natuurlijk. Het lijkt me wel dat verkopers die een afbeelding plaatsen van een munt, meer kans maken die munt te verkopen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere munt van 10 cent gefotografeerd wordt.

Eric

munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 24 okt 2011, 21:56

dat snap ik dat cata wiki geen marktplaats of ebay is maar als het er wel in verwerkt zit en je ziet een leuke munt met leuke prijs dan wil je wel graag reactie lijkt me, ik teminsten wel. Het is iets wat opvalt dat verschillende mailtjes de deur uit zijn gegaan naar verschillende mensen en die niet beantwoord worden of cata wiki dan wel of geen marktplaats is dat maakt niks uit lijkt mij voor de beantwoording of de mensen zijn inactief of het gaat bij catawiki misschien wel fout dat het niet aankomt. Nogmaals weet ik dat het geen marktplaats is maar het is er dus vind ik dat het ook moet doen waarvoor het bedoelt is. Het complete idee is goed vind ik alleen naar mijn idee werkt het gewoon niet zoals het bedoelt is en dat kan zeker in de toekomst misschien wel verandering in komen. Ik blijf het wel gebruiken voor de eventuele bruikbare info
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 27 okt 2011, 15:44

Heden vandaag...

Ontving de heer 'Munthunter' een aangetekende zending vanuit ons/mijn zuiderlijke buurland, België.

In deze zending een 'matig' verpakte 10 guldenmunt uit 1932 (goud). Ja ik vroeg/mailde om wat afbeeldingen en zowaar krijg ik hem in het echt toegezonden...

De munt gewogen en het is een echte, hoewel ik dat ook wel zag zonder te wegen. In het envelopje zat ook een briefje (in lastig te ontcijferen letters) geschreven dat als ik het niet in orde vond ik de munt terug kon sturen. Ik heb direct de gevraagde €50,- en €7,00 (aangetekende verzendkosten naar mij) overgemaakt en een bericht via Catawiki naar de verkoper verstuurd dat ik erg in mijn nopjes ben.

Kortom een gouden tientje uit 1932 in nette staat voor €57,-!!!

U zult begrijpen... Ik ben zeer te spreken over Catawiki! greeny

Gr. Jeroen

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 27 okt 2011, 17:37

Amaaj!!
'T goud heeft in de zuidelijke Nederlanden toch denzelfde prijs, zunne? :eeeh:

Groet, Robin
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 27 okt 2011, 17:38

Yeah top man! Neem je binnenkort ook vast weer een abonnement op de muntkoerier :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 27 okt 2011, 20:29

koenmunten schreef:Yeah top man! Neem je binnenkort ook vast weer een abonnement op de muntkoerier :knipoog:
Die was ik zelfs vergeten af te zeggen en krijg ik maandelijks nog steeds... automatische machtiging :oops:

Gr. Jeroen

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 27 okt 2011, 20:45

Munthunter schreef:Heden vandaag...

Ontving de heer 'Munthunter' een aangetekende zending vanuit ons/mijn zuiderlijke buurland, België.

In deze zending een 'matig' verpakte 10 guldenmunt uit 1932 (goud). Ja ik vroeg/mailde om wat afbeeldingen en zowaar krijg ik hem in het echt toegezonden...

De munt gewogen en het is een echte, hoewel ik dat ook wel zag zonder te wegen. In het envelopje zat ook een briefje (in lastig te ontcijferen letters) geschreven dat als ik het niet in orde vond ik de munt terug kon sturen. Ik heb direct de gevraagde €50,- en €7,00 (aangetekende verzendkosten naar mij) overgemaakt en een bericht via Catawiki naar de verkoper verstuurd dat ik erg in mijn nopjes ben.

Kortom een gouden tientje uit 1932 in nette staat voor €57,-!!!

U zult begrijpen... Ik ben zeer te spreken over Catawiki! greeny

Gr. Jeroen
Je ziet eh, die Belgen, supervolkje !! :D

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 27 okt 2011, 23:45

Yeah I love them all!

Keep sendiing the gold to the north, soutern mates!

Greetz,

Mr. Munthunter

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 28 okt 2011, 10:24

Munthunter schreef:Yeah I love them all!

Keep sendiing the gold to the north, soutern mates!

Greetz,

Mr. Munthunter
I've got the stuff, You've got the money ? :LoneRanger:
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 08 dec 2011, 16:38

Op verzoek van Eric (Catawiki) de dag aanbieding voor vandaag 8 december 2011.

Dagaanbieding Catawiki 8 december 2011

Weet niet precies of dit inderdaad een leuke aanbieding is, maar gezien het aantal afslagen in proofkwaliteit lijkt het mij wel interessant.

Kwaliteit is overigens PROOF!!! en geen FDC, zoals in de advertentie staat vermeld.

Gr. Jeroen

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 16:56

Op vorige AA veiling van Theo Peters begin november 340€ exclusief opgebracht..

Groet, Robin
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Kingz
Senior lid
Senior lid

Bericht door Kingz » 08 dec 2011, 17:02

Munthunter schreef:Op verzoek van Eric (Catawiki) de dag aanbieding voor vandaag 8 december 2011.

Dagaanbieding Catawiki 8 december 2011

Weet niet precies of dit inderdaad een leuke aanbieding is, maar gezien het aantal afslagen in proofkwaliteit lijkt het mij wel interessant.

Kwaliteit is overigens PROOF!!! en geen FDC, zoals in de advertentie staat vermeld.

Gr. Jeroen

Spam, en niet eens goede :roll:
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!

eric-t

Bericht door eric-t » 08 dec 2011, 18:41

Robin schreef:Op vorige AA veiling van Theo Peters begin november 340€ exclusief opgebracht..

Exclusief 22% veilingkosten dus, en probeer hem nu nog maar eens te kopen voor dat bedrag. In november 2010 op de MPO-veiling heeft een exemplaar 862 euro (incl. veilingkosten) opgebracht.

Bron: http://www.mpo.nl/nl/veilingen/voorgaande_veilingen

Verder vond ik alleen nog een exemplaar te koop voor 1000 euro: [Link verwijderd]

Ik heb er verder geen belang bij; ik ben niet de verkoper, maar het lijkt me een zeer unieke kans om voor een relatief laag bedrag zo'n zeldzaam ontwerp te kopen.

Eric
Laatst gewijzigd door Munthunter op 08 dec 2011, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volgende linken zijn hier niet gewenst en heb ik dus verwijderd.

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 18:54

Tja.. blijkbaar is de veilingprijs in een half jaar gehalveerd..
Crisis, he!

Enne.. Klaaswaal... die moeten (over de ruggen van klanten) een recente aankoop terugverdienen.
Als ik mijn verzameling aan de hand van hun prijzen waardeer, dan kan ik een eigen eiland in Dubai aanschaffen.

.. maar de koper heeft mijn zegen.

maar...ik zou zeggen.. wacht de volgende veiling af..

Rest mij nog wel te zeggen dat ik het best een aantrekkelijk stuk vind.

Groet, Robin.

Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken » 08 dec 2011, 22:10

Met de prijs van dit stuk is niets mis. Opvallend is wel dat hij schijnbaar meerdere stukken heeft. Ik vraag me alleen af hoeveel....................

Van de keerzijde zonder de waarde zijn er meerdere penningen geslagen met toestemming van de kunstenaar. Robin ik denk dat je het volgende stuk niet voor die prijs zult krijgen, want je moet dan eerst de huidige koper eruit bieden. :lollig:
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 22:43

Als er geen 1G opstaat en het niet minimaal 200 jaar oud is.. dan heb IK geen interesse.. :knipoog:

Groet, Robin

Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken » 08 dec 2011, 22:48

hier staat en een vrouw op en 50 keer van wat je normaal zoekt Ben je zo kieskeurig? Juliana kwam bijna tot de helf met haar 90 jaar...........kom laat je een keertje gaan............. :lollig:
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 08 dec 2011, 23:01

Nee..maar als Juul nou voor het poseren ..een mooie jurk had aangetrokken, de familiebijbel uit de lade van het nachtkastje had gepakt en die mooie speer uit de kop van de neushoorn in de afrika- annex rookkamer had getrokken en dan nog de helm van Johan Vlemmix had opgezet.. dan was ik je man! :knipoog:

eric-t

Bericht door eric-t » 14 dec 2011, 13:53

Aanstaande zondag sta ik namens Catawiki op de muntenbeurs in Berkel-Enschot.

Munten is voor Catawiki een belangrijk focus-gebied; vandaar dat we het belangrijk vinden om regelmatig op een muntenbeurs aanwezig te zijn.

Graag demonstreer ik jullie de werking van Catawiki; bijvoorbeeld:
- hoe de catalogus werkt en door iedereen kan worden aangevuld en verbeterd;
- hoe je je eigen verzameling gratis kan bijhouden;
- hoe je munten die je dubbel hebt kan verkopen op de Catawiki marktplaats;
- de dagaanbieding voor munten en postzegel verzamelaars
- enzovoorts

De beurs is:
zondag 18 december van 9.00 tot 15.00 uur
in hotel "De Druiventros", Bosscheweg 11, Berkel-Enschot.

Meer informatie over de beurs: hier
en www.muntenbeurs-tilburg.nl

Hopelijk ga ik zondag veel van jullie ontmoeten!

Eric

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 dec 2011, 14:38

Goed streven Eric!

De beurs staat ook op onze kalender ► Kalender

Gr. Jeroen

eric-t

Bericht door eric-t » 04 feb 2012, 15:10

Vanaf heden kun je ook KM# nummers zoeken in Catawiki.

- bovenaan de rubriekspagina kun je rechtstreeks naar de combinatie land en KM# zoeken.
- bovenaan de pagina's van landen kun je op KM nummer filteren

- KM nummers staan voortaan achter het jaartal op de catalogus pagina's.

Eric

Terug naar “Websites”