gold-rush.nl inkoop goud en zilver

Links naar interessante websites.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

gold-rush.nl inkoop goud en zilver

Bericht door Munthunter » 28 apr 2012, 14:07

Zoals jullie al hebben kunnen lezen ben ik afgelopen week wat op pad geweest om te kijken hoe het precies werkt met het verkopen van goud. ► De grote goudzoekertest

Ik kwam er al snel achter dat het voor de noob (onervaren) personen zeer makkelijk is om je goud en zilver voor een belachelijk lage prijs van de hand te doen. Reden te meer om eens te gaan kijken naar wat officiëlere zaken op dit gebied. Al zoekende op Google kwam ik terecht bij Gold-Rush.nl en zag zeer eerlijke prijzen op hun site en heb hen gebeld en kon diezelfde middag al langs komen. Ik ben met de 10 guldenmunt uit 1932 én de gouden ring van 4.2 gram van 14 karaat goud naar Uden vertrokken. Daar aangekomen werd ik zeer vriendelijk ontvangen en was na het afgeven van een identiteitsbewijs en wat persoonlijke gegevens, de (ver)koop zo gesloten.

Voor het gouden tienstje kreeg ik €236,16 en voor de ring €86,60, dat is dus meer dan dat er op andere sites als Klumpers en Prakken gegeven wordt!

Dus mocht je zilver of goud willen verkopen en er een eerlijke prijs voor willen ontvangen, neem deze zaak dan zeker in overweging!

AfbeeldingGold-Rush
Krombos 26
5406 AP Uden
0413-270047

http://www.gold-rush.nl

Op hun site vindt je de dagelijkse goudkoersen en de bedragen welke je ontvangt voor de vele diverse gouden en zilveren munten, zo ook die van het sloopgoud en sloopzilver.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

Re: gold-rush.nl inkoop goud en zilver

Bericht door JvH - Johan » 28 apr 2012, 14:45

wel jammer van die 10 gulden munt, die word natuurlijk omgesmolten

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 28 apr 2012, 15:17

Tsja, dat wel, maar 1932 is een jaar waarvan je er zo veel tegen komt en een verzamelaar geeft in dit geval niet meer dan de goudwaarde, meestal minder. Daarbij was het vrijwel zeker geen FDC en dat is hetgeen de verzamelaar zoekt.

Maar je hebt wel gelijk, het wordt omgesmolten.

Gr. Jeroen

Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peterbos » 28 apr 2012, 15:20

ja maar Jeroen, wie weet boden ze je die prijs omdat ze op het forum hadden gezien welke ervaringen je deelde.
Op je ID konden ze zien dat jij het was en boden ze daarom een gunstige prijs. Je weet maar nooit...
Mooie theorie voor de complotdenker hè? :)

Nee hoor, leuk om ook een positieve ervaringen te horen. K kon me al niet voorstellen dat het allemaal oplichters waren.
Miss wordt je, als je zo doorgaat, nog gevraagd voor "Undercover in Nederland"! :P

Nieuwe banner trouwens? of heb ik wat gemist?
Groet,

PB

jantomat
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jantomat » 28 apr 2012, 18:37

hallo

weer zo iets waar ik me zwaar aan kan storen eigenlijk.
voor de smelt.
bij ons op de club is er iemand die goede prijzen geeft voor goud en ze verkoopt aan iemand voor de smelt.
als al dat goud dat hij al opgekocht heeft daadwerkelijk omgesmolten moest zijn dan zijn er denk ik geen goude belgen 20 fr stukken meer.
er zal wel daatwerkelijk omgesmolten worden maar denk dat er een deel van terug op de markt komt.
denk dat opkopers klanten hebben die de mooiste en moeilijkere kopen als beleging en ze zo weer in omloop zijn eigenlijk.
ikzelf koop ook al eens goud van handelaars die op markten en dergelijk staan en die kopen ook zogezegd op voor de smelt.
en toch krijg ik geregeld een belletje van hen als ze wat denken te kunnen verkopen aan mij.
denk dus dat ze ook naar andere bellen om te vragen of ze willen kopen.
mja het zal steeds een discutie blijven en we zullen het nooit weten wat er echt omgesmolten word.
maar neem gerust van me aan dat niet alles word gesmolten wat opgekocht word door opkoopers.
het is volgens mij een soort gewoonte geworden dat ze dat zeggen om de prijs dan wat lager te houden.
ben benieuwd wat jullie er van denken

groetjes
jan tomat
ik verzamel alles van belgie munten en biljetten munten van nederland en portugal e,n ook een beetje de euromuntjes

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 29 apr 2012, 09:40

hallo jan
dat is echt het toppunt zeg,zulke mooi gemaakte munten omsmelten;
met 1 woord barbaars!neem nou mijn gouden willem in prachtige conditie
en historisch 1877!gaan ze die dan ook in de smeltpot doen? :suprised:
aan de andere kant,als ik het geld krijg dat ik ervoor wil,
en ik weet ondertussen het juiste bedrag dankzij dit forum.)
dan mogen ze hem van mijn part ergens in hun donkere gat steken :lollig:
mvrgroeten leon voorn
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at muntmanifestatie wave:

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 29 apr 2012, 11:18

Het lijkt mij meer dan aannemelijk dat iedere goud- en inkoper, wel weet welke munten een hogere verzamelwaarde hebben dan de intrensieke goudwaarde. Het zou dan ronduit dom zijn als ze die gewoon omsmelten. Waarschijnlijk hebben ze direct een lijntje met een muntenhandelaar die er dan wel weer raad mee weet. Dat ze de munt inkopen voor de goudwaarde, terwijl er meer voor gevangen kan worden bij de verzamelaar is dan ook een meevaller denk ik, hoewel ze het misschien ook wel eerlijk zullen zeggen.

Maar goed ik heb bakken zilveren guldens en rijksdaalders voorbij zien komen en heb ze ook geprobeerd te verkopen, maar gezien de grote hoeveelheden waarin deze munten nog voorraadig zijn, is dat een hele moeilijke zaak. Vandaar dat ze met de hoge zilverprijzen dan ook veelal worden verkocht aan de goud- en zilverinkoper. Jammer? Misschien wel, maar blijkbaar zijn er té veel.

Gr. Jeroen

Terug naar “Websites”