Het forum heeft een grote update ondergaan. Het traditionele munthunter logo komt binnenkort weer terug. De forummarkt en kalender krijgen een eigen forum. Indien er foutmeldingen plaatsvinden, graag deze aan Atox melden of emailen naar atoxhybrid@gmail.com.

goud en zilverprijs

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

munt9490
Volledig lid
Volledig lid
eBay: http://

Re: goud en zilverprijs

Bericht door munt9490 » 28 sep 2011, 19:44

ik hoorde vanochtend of gister op de radio er is een wrak gevonden met 200.000 kilo zilver aanboord nu zeg ik 200.000 kilo is veel of het in voor zilver ook veel is ik heb geen idee misschien is het maar een schijntje bij hoeveel zilver er in de wereld is. Zouden dit soort vondsten invloed hebben op de zilver prijs? Ik ga er niet van uit dat ze die zilverschat zullen omsmelten zullen vast prachtige dingen zijn in dat wrak dus dat is zonde. Maar het lijkt mij dat er nu dus 200.000 kilo extra zilver is dus het aanbod groter is geworden in de wereld en de prijs dus daalt. Heb ik dit goed of is de theorie vraag en aanbod niet van toepassing op zulk soort vondsten ?
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

cosworth46
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door cosworth46 » 02 okt 2011, 11:16

deze vondst zal zeker van invloed zijn op de zilverprijs, het zilver dat in het wrak zit is geloof ik in de vorm van baren en die zullen dus zeker niet allemaal bewaard blijven.

martinzwaan
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door martinzwaan » 06 nov 2011, 11:36

edelmetalen en bellegers voor langere termijn zijn al langer dan vandaag bekend dat het "witte" goud of tewel zilver
VER onder de daadwerkelijke fysieke waarde wordt verkocht al vanaf 1970!!!
de verhoudingen zilver tegen over goud is ook dramatisch uit elkaar gelopen sinds die tijd!
al voor 1000de jaren is de verhouding altijd 1 op 10 geweest van goud zilver.
dit noemt men de ratio van zilver en goud. echter momenteel is die ratio 1 op 57 z`n beetje!!

even de uitleg voor beginners:

1 stuk goud kon je omruilen voor 10 stukken zilver voor eeuwen lang is dit zo geweest!!
dit is een goudstandaard,momenteel kan je voor 1 stuk goud 57 stukken zilver krijgen!!
dit is zo gekomen dankzij het politieke geklooi met de munt waardes! (euro,usa dollar etc,..)

mijn keus zal momenteel geen goud zijn om te bellegen, maar zilver!!!
want dit is wachten tot er correcties komen op de prijzenmarkt!
of goud moet 5x goedkoper gaan worden spontaan(als dat gebeurd besteld elk land 10 pallets vol gelijk!)
of zilver moet in prijs vervijfvoudigen!!.....
....

de prijs die je momenteel betaald voor zilver lijkt duur,
maar in werkelijkheid is er meer energie /kosten gemaakt om fysiek zilver te winnen dan dat het opbrengt!
waarom kan dit gebeuren,...!?!?!
dankzij de digitale beurzen waarbij mensen in bezit zijn van vele digitale kg`s met zilver!!!
dit drukt de prijs van fysiek zilver!
banken en bellegings instanties zouden onmogelijk elke beleger fysiek zilver kunnen leveren als elke "digitale kg" werd opgeeist!
zou dit wel gebeuren,zitten ze met een "silver shortage " elk stuk fysiek zilver is dan ineens een vermogen waard!
dit ook de manier waarop de zilverprijs onderdrukt wordt,
los van dat,.....

zilver wordt VERBRUIKT,en goud GEBRUIKT
zilver zit daadwerkelijk in ALLES!
http://www.youtube.com/watch?v=-IiarVvZguY

meer info op mijn youtube kanaal wat zilver betreft!
goud en zilver is geld!! bankbiljetten en ander metaal is niks meer dan ruilmatriaal!!

martinzwaan
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door martinzwaan » 06 nov 2011, 11:52

munt9490 schreef:ik hoorde vanochtend of gister op de radio er is een wrak gevonden met 200.000 kilo zilver aanboord nu zeg ik 200.000 kilo is veel of het in voor zilver ook veel is ik heb geen idee misschien is het maar een schijntje bij hoeveel zilver er in de wereld is. Zouden dit soort vondsten invloed hebben op de zilver prijs? Ik ga er niet van uit dat ze die zilverschat zullen omsmelten zullen vast prachtige dingen zijn in dat wrak dus dat is zonde. Maar het lijkt mij dat er nu dus 200.000 kilo extra zilver is dus het aanbod groter is geworden in de wereld en de prijs dus daalt. Heb ik dit goed of is de theorie vraag en aanbod niet van toepassing op zulk soort vondsten ?

wat die boot betreft en de prijzenmarkt,...
die boot is bekend waar die ligt, echter de lading zal pas compleet geborgen zijn rond 2013 !
lijkt me vreemd als dat gelijk nu al merkbaar zou zijn in de marktprijzen eigenlijk.
goud en zilver is geld!! bankbiljetten en ander metaal is niks meer dan ruilmatriaal!!

Terug naar “Investering / beleggingsmunten in goud, zilver en platina”