Maria Theresa Thaler 1780 - zilver

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

neozion
Donateur
Donateur

Re: Maria Theresa Thaler 1780 - zilver

Bericht door neozion » 26 mei 2015, 16:40

Pietertke schreef:Hoi.
Ik heb exact dezelfde maria theresa thaler als die in jou collectie zit in bezit gekregen door een erfenis. Hoe de zijkant eruit ziet weet ik niet want de munt zit ingepakt in een kartonnetje met een plastic "venster".
Volgens mij heeft de mijne ook dezelfde merktekens zoals het sf onder de buste en 2 letters onder de rechtse poot vd adelaar, die kan ik helaas niet goed lezen. Lijken mij 2 keer een s of een s g.
En nu de vraag.... Weet jij dan zo wat die waard is of moet ik je dan wat foto`s sturen? Ik wil `m eigenlijk niet uitpakken....

bvd
Pieter
foto's maken is wel zo handig. kan je het beste hier een topic maken om dit topic "schoon" te houden
http://munthunter.nl/viewforum.php?f=221

Pietertke
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Pietertke » 26 mei 2015, 16:55

Ahum...
Even een loepje erbij gepakt en de letters rechtsonder de poot vd adelaar zijn z`n nagels.... :) :)

Pieter

poujou
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door poujou » 21 mei 2017, 18:07

Beste,

De foto die je hebt geplaatst van je muntstuk maria...... die je in je collectie hebt, mag ik daar een waarde van kennen aub, heb er zo eentje van de erfenis van mijn grootmoeder.
danke
mvg
poujou

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 21 mei 2017, 20:42

poujou schreef:Beste,

De foto die je hebt geplaatst van je muntstuk maria...... die je in je collectie hebt, mag ik daar een waarde van kennen aub, heb er zo eentje van de erfenis van mijn grootmoeder.
danke
mvg
Ja, je reageert wel op een oude topic anno 2015.
Maar als je wilt weten wat een naslag Maria Theresea Thaler 1780 waard is. De meest recente naslagen worden gewoon verkocht aan zilverprijs.
Het is mogelijk als het muntje nog in FDC kwaliteit is, kan je er nog 20 Euro van krijgen.
Indien echter het om een hele oude of eerste naslag gaat ligt de prijs hoger natuurlijk, maar daar weet ik zelf niet wat de richtprijs ervan is.( ik vermoed circa 100 Euro).
Maar de kans is wel heel klein dat de jou exemplaar een oude is, maar het kan natuurlijk.
Op internet bestaat een overzicht hoe je deze kan herkennen.
Vriendelijke groeten Luc. :)
Dit is de cataloog
http://www.theresia.name/en/scatalog.html

Terug naar “Investering / beleggingsmunten in goud, zilver en platina”