Het Molenvijfje (2014)

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Het Molenvijfje (2014)

Bericht door bernard3 » 03 sep 2014, 12:54

janssenfrank schreef:Oh, ik dacht dat ze al geslagen waren. Maar nu snap ik het. Beetje raar van de KNM om nu al zo'n poeha te maken voor munten die nog moeten uitkomen. Nou ja, gewoon nog drie weekjes wachten.
Ja, dat vind ik ook. Behoorlijk onduidelijk gecommuniceerd, gezien het feit dat heel wat forumleden (waaronder mijzelf) dinsdag al naar het post-servicepunt gingen. Waarom moeten ze ook 26 augustus al een e-mail sturen dat op 2 september de voorverkoop start van een munt die er pas 26 september is. :roll:

Bernard

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 03 sep 2014, 17:30

Stel je voor dat je per se de eerstedaguitgifte met nummer 0001 wilde hebben en je hebt de hele nacht voor de deur van de KNM liggen bivakkeren. Komen ze je dan wakker maken en vertellen dat je drie weken te vroeg bent...

Kopje koffie dan maar?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 03 sep 2014, 22:13

bernard3 schreef:
janssenfrank schreef:Oh, ik dacht dat ze al geslagen waren. Maar nu snap ik het. Beetje raar van de KNM om nu al zo'n poeha te maken voor munten die nog moeten uitkomen. Nou ja, gewoon nog drie weekjes wachten.
Ja, dat vind ik ook. Behoorlijk onduidelijk gecommuniceerd, gezien het feit dat heel wat forumleden (waaronder mijzelf) dinsdag al naar het post-servicepunt gingen. Waarom moeten ze ook 26 augustus al een e-mail sturen dat op 2 september de voorverkoop start van een munt die er pas 26 september is. :roll:

Bernard
Daarom heet het ook voorverkoop! Vrij logisch!

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 04 sep 2014, 15:21

Ja, Remy, dat snap ik wel. Mijn ergernis was echter dat ook een week vóór de voorverkoop die al weer aangekondigd werd. Een soort voor-voorverkoop dus. Het is commercieel vast allemaal prima te verklaren, maar ik vind het maar niets. :knipoog:

Bernard

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 04 sep 2014, 16:30

Wachten is nooit leuk...en ik begrijp jouw ook wel. Ik vind de geheimzinnigheid van de KNM altijd zo irritant. Landen als Slowakijke, Duitsland en Malta geven hun uitgifte programma al jaren van te voren prijs en bij Nederland is dat allemaal zo krampachtig. Ook het feit van de 2 euro serie 200 jaar Koninkrijk... je hoort er helemaal niks meer over...

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 04 sep 2014, 17:11

De KNM is er erg goed in geworden om mensen lang te laten wachten. Om die reden bestel ik al niet meer bij ze. Ik vond het verder gewoon heel verwarrend dat er steeds "2 september" en "molenvijfje" werd geroepen. Ik merk dat ik niet de enige ben.

Ik zie het gebeuren dat de KNM binnen een aantal jaar alleen nog maar op bestelling gaat produceren, net zoals ze al met de gouden dukaat deden.

En verder ben ik nog steeds heel erg in afwachting wat ze met Aruba en Curacao/ St-Maarten gaan doen.Ik verwacht daarvan munten van 2014 met een nieuw portret (Willem Alexander) en die nieuwe munten zou ik graag willen hebben. Maar intussen is het al september en ze zeggen dat ze zelf nog niet weten wanneer die munten er gaan komen.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 05 sep 2014, 11:45

De problemen met de Arubaanse en Curaçaose munten hoeven natuurlijk niet aan de KNM te liggen (of sterker nog, waarschijnlijk niet). Ik kan me best voor stellen dat de KNM niet gaat produceren voordat zeker is dat alle facturen betaald gaan worden.

Vriendelijke groet,

Mark

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 05 sep 2014, 12:05

Of de Antiliaanse guldens worden gewoon niet meer gemaakt, in afwachting van de Caraïbische gulden...

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 26 sep 2014, 17:52

Vandaag mijn Molenvijfje in BU coincard ontvangen...maar viel mij op in tegenstelling tot Rietveld vijfje dat het portret van Willem Alexander aan de voorzijde van de Coincard zit en de Molens aan de achterzijde.. hebben meer mensen dit? Beetje raar vind ik dit...

Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 » 26 sep 2014, 19:58

Jup heb hem vandaag ook gehaald en bij mij zit het portret van WA ook aan de voorzijde. Maakt opzich niet zo heel veel voor mij uit, want ik ga de munt toch uit zijn kartonnetje slopen en in een munthouder doen!
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

wouterkabouter95 Nederland
Lid
Lid

Bericht door wouterkabouter95 » 26 sep 2014, 20:07

BU coincard en zilver proof ontvangen! ik vind het een erg mooie munt geworden! en ook ik ga de boel uit hun verpakkingen slopen en in munthouders doen..
verzamelaar van alles wat nederlands is, in zo hoog mogelijke kwaliteiten. zou graag medeverzamelaars ontmoeten in de regio van Gouda. wie?

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 30 sep 2014, 15:59

Smaken verschillen, zo blijkt maar weer!
Ik vind het een foeilelijke munt. Het moest natuurlijk passen binnen de serie erfgoed dus het grote geheel was al gegeven, maar dan nog... Het geheel 'op te leuken' met een serie molentjes in kinderlijk perspectief doet me denken aan de vormgeving van een goedkope penning en niet meer dan dat. Creatieve waarde: nihil.

:jajajaja: :jajajaja:

Karikaturaal Nederland nadert de voltooiing. Na de tulpjes en de molentjes is het nu nog wachten op de klompjes :gniffel:.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 30 sep 2014, 17:36

Ik heb er eentje bij de Bruna gehaald. Geen edu, bu of proof voor mij dus, maar gewoon 5 euro voor 5 euro. Qua ontwerp vind ik de munt niet zo heel spannend, maar ik wilde wel nog eens met een microscoop kijken, omdat ze zeggen dat de molens heel gedetailleerd zouden zijn.

Trouwens: mijn muntje staat ook met WA naar voren. Dat is bij mij ook zo bij het kroningstientje en het vredespaleisvijfje. Alleen bij het dnb-vijfje zit de kopkant aan de achterzijde in de coincard.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”