Euro munten Cyprus 2008

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

twetter
Aankomend lid
Aankomend lid

Euro munten Cyprus 2008

Bericht door twetter » 13 sep 2018, 12:30

Hallo, ik ben geen verzamelaar maar ben op zoek voor iemand die dat zelf niet kan. Ik zoek de uitgave van de Cyprus munten van 2008. Deze zitten in een blauw mapje en de titel is "First official Issues of the Euro coins". Kan iemand mij aangeven waar ik die kan kopen?

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Re: Euro munten Cyprus 2008

Bericht door numisfreund » 13 sep 2018, 13:21

Dit set is in een geel mapje - zie hier:
https://www.centralbank.cy/en/banknotes ... -coin-sets

Bij eBay zie je meerdere van deze sets ...
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

resparvae
Senior lid
Senior lid

Re: Euro munten Cyprus 2008

Bericht door resparvae » 14 sep 2018, 15:31

cyprus first official-set.jpg
Ik denk dat je dit setje bedoelt. Dit setje hoort in een boek met setjes van alle eurolanden. Het werd bij de start van de euromunten uitgegeven door de Kon Ned Munt en die heeft vervolgens een update-setje uitgegeven telkens als er een nieuw euroland bijkwam.
Je ziet die albums veel aangeboden op veilingen en dergelijke maar dan meestal alleen met de eerste landen. De setjes van de latere landen werden ook door de Kon Ned Munt uitgegeven, maar daar werd weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Ik weet ook niet wat de oplages daarvan zijn. De laatste die is uitgegeven is (uiteraard) Litouwen in 2015. Wat betreft de ministaten is alleen die van Andorra uitgegeven in 2014. San Marino, Monaco en Vaticaanstad ontbreken dus. Alle munten zijn UNC.

Groet
Thomas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”