Overzicht alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

keeser
Donateur
Donateur

Re: Overzicht alle 2-€-commemorative-coins (2CC) sinds 2004

Bericht door keeser » 01 jul 2015, 23:27

Heel fijn overzicht, alles in één met verschillende kwaliteiten en oplages! Ik gebruik het bestand vaak.

Nu zat ik te kijken naar uitgifteprijzen, bij Italië was de uitgifteprijs van de Italie "Expo Milano" in coincard toch €12 in plaats van €18 zoals in het overzicht? Ik zag in ieder geval op de site van IPZS een prijs van €12. (http://www.zecca.ipzs.it/servlet/artico ... icePezzo=0)

Nogmaals dank!
Groet, Kees

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 12 jul 2015, 23:04

keeser schreef:Heel fijn overzicht, alles in één met verschillende kwaliteiten en oplages! Ik gebruik het bestand vaak.

Nu zat ik te kijken naar uitgifteprijzen, bij Italië was de uitgifteprijs van de Italie "Expo Milano" in coincard toch €12 in plaats van €18 zoals in het overzicht? Ik zag in ieder geval op de site van IPZS een prijs van €12. (http://www.zecca.ipzs.it/servlet/artico ... icePezzo=0)

Nogmaals dank!
Groet, Kees
Hoi Kees,
net terug uit Zuid-Frankrijk lees ik je opmerking. Ja, je hebt gelijk en ik een fout gemaakt. Bedankt voor je info.
Morgen zal er een nieuw update komen - er is veel nieuws in mijn overzicht te zetten ... geef me een paar uurtjes tijd - de koffers zijn nog niet uitgepakt! :angel:
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

mk0111
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 » 15 jul 2015, 10:34

numisfreund schreef:
keeser schreef:Heel fijn overzicht, alles in één met verschillende kwaliteiten en oplages! Ik gebruik het bestand vaak.

Nogmaals dank!
Groet, Kees
Hoi Kees,
net terug uit Zuid-Frankrijk lees ik je opmerking. Ja, je hebt gelijk en ik een fout gemaakt. Bedankt voor je info.
Morgen zal er een nieuw update komen - er is veel nieuws in mijn overzicht te zetten ... geef me een paar uurtjes tijd - de koffers zijn nog niet uitgepakt! :angel:
Hoe was Zuid Frankrijk? Vast erg heet haha
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 22 jul 2015, 14:33

... en hier is het nieuwe update van vandaag - er is veel nieuws bijgewerkt ... - zie maar: >>> klik <<< .

Veel plezier ermee!

Kako
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Kako » 08 aug 2015, 09:37

Beste Rudolf,

Bedankt weer voor de update, vind het een mooi bestand. Ik heb echter een vraag. Misschien is de vraag al eens gesteld maar dat wordt dan wel heel erg zoeken dus stel ik hem in ieder geval nog een keer. In het oplage overzicht staat dat Finland in 2004 van de 1.000.000 twee euromunten een billijk aantal van 9600 blisters in BU heeft uitgegeven?

Is er van die blister een afbeelding bekend, ik heb deze namelijk nog nooit gezien? Ik hoop dat jij Rudolf of een ander forum lid mij kan helpen.

Ab

resparvae
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae » 08 aug 2015, 17:32

Kako schreef:Beste Rudolf,

Bedankt weer voor de update, vind het een mooi bestand. Ik heb echter een vraag. Misschien is de vraag al eens gesteld maar dat wordt dan wel heel erg zoeken dus stel ik hem in ieder geval nog een keer. In het oplage overzicht staat dat Finland in 2004 van de 1.000.000 twee euromunten een billijk aantal van 9600 blisters in BU heeft uitgegeven?

Is er van die blister een afbeelding bekend, ik heb deze namelijk nog nooit gezien? Ik hoop dat jij Rudolf of een ander forum lid mij kan helpen.

Ab
Hallo Ab,

Ja, het bestand van Rudolf is echt een naslagwerk. Die 9.600 blisters, dat gaat over de verzamel-set van de 2 euromunten. In deze set zitten alle 7 bijzondere 2 euromunten van Finland die in de periode van 2004-2009 zijn geslagen. Hij is goed te vinden op internet bijvoorbeeld bij eBay. Naar mijn herinnering staat er een eekhoorntje of zo'n soort beestje op. Maar er is inderdaad wel iets vreemds met deze uitgifte. Volgens de gerenommeerde catalogus van Gerhard Schön zijn er 155.000 in Stempelglanz geslagen terwijl de Moomin sets er 3 keer 18.000 bevatten en de verzamelsets dus 9.600. Het totaal is dan 63.600, maar dat is bij lange na geen 155.000. De UNC munten zijn gemengd met Kruipbramen in rollen uitgegeven. De vraag is dus: waar zijn de resterende 91.400 BU (Stempelglanz) munten naar toe gegaan?

Als iemand daarover een idee heeft, ben ik daarnaar wel benieuwd, want misschien liggen die nog in Vantaa!

Groet
Thomas

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 08 aug 2015, 18:05

Ook van mijn kant complimenten voor het mooie overzicht en bedankt voor de update.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 09 aug 2015, 21:27

Kako schreef:Beste Rudolf,

Ab
Ja, ik heb dit set. Het is van 2009 en er zitten de eerste zeven 2CCs van Finland in.

HIer zijn mijn eerste drie scans:
2009 Finnland 7er 1 Hülle vorne.jpg
2009 Finnland 7er 2 Hülle hinten.jpg
2009 Finnland 7er 3 Blister außen links.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door numisfreund op 09 aug 2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 09 aug 2015, 21:30

... en hier de volgende drie scans (kunnen maar drie per reactie)
2009 Finnland 7er 4 Blister außen rechts.jpg
2009 Finnland 7er 5 Blister innen links.jpg
2009 Finnland 7er 6 Blister innen rechts.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Palmbird
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 09 aug 2015, 23:02

@numisfreund Dank u voor al uw mooi werk.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

Kako
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Kako » 20 aug 2015, 17:23

Dank jullie voor de reacties, heeft even geduurd maar was niet in de gelegenheid eerder te danken,

Ab

autron
Lid
Lid

Bericht door autron » 06 sep 2015, 17:04

In het overzicht van onze Duitse vriend uit Dortmund, zie ik dat België maar één eigen 2 euro CC uitbrengt en Nederland komt nog met een eigen 2 euro CC uit.
En Spanje is nog onbekend met een evt. tweede eigen munt.
Weet iemand hier meer van?

eurofreak
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 06 sep 2015, 18:40

even wat rondkijken op het forum en je vindt antwoord op je vraag

mvg luc
Laatst gewijzigd door eurofreak op 06 sep 2015, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Luc

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 06 sep 2015, 20:34

Belgisch eerste 2 euro herdenkingsmunt is niet uitgegeven na protest van Frankrijk met betrekking tot het thema 200 jaar sinds de slag bij Waterloo. Daardoor blijft er maar eentje over!

Nederland zal geen nationale 2 euro herdenkingsmunt uitgeven dit jaar.

Ook zal er geen tweede nationale van Spanje worden uitgegeven in 2015.

Groeten Paul

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 20 sep 2015, 10:37

... en weer een nieuw update ... >>> klik <<<.

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 16 okt 2015, 08:35

... en weer een nieuw update: >>>>> klik <<<<<

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 09 nov 2015, 18:56

Nieuw update online ... zie >>> hier <<<.

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 01 dec 2015, 16:00

Weer een nieuw update, dateerd op morgen, omdat morgen de eerste munt van 2016 er is: Oosterrijk!

Van 2015 missen nog vier nationale munten en zes munten met de EU-flag ... en natuurlijk Andorra 2014!

Hier is het update voor jullie in NL en B: >>> klik <<<

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 24 dec 2015, 11:42

>>>>> ... en weer een nieuw update, 24.12.2015: >>> klik <<<

Gelukkig kerstfeest en een mooi 2016 iedereen toegewenst!!

Hier mijn bijhoorend bericht uit het duitse forum emuenzen.de (sorry - in het duits):

Das Jahr 2015 ist bald Geschichte und mit ihm eine nie dagewesen Ausgabenflut von 2-€-Gedenkmünzen. Neben der vierten Gemeinschaftsausgabe aller 19 EURO-Länder haben die Nationalstaaten insgesamt 26 eigene 2-€-Gedenkmünzen ausgegeben. Wenn man die fünf deutschen Ausgaben jeweils einzeln rechnet (+12) und die (mir) bisher bekannten Varianten (+10; mit/ohne Münzzeichen, Farbe, ...) dazu zählt, kommt man auf mindestens insgesamt 68 verschiedene Münzausgaben, die den (Komplett-)Sammler vielfach erfreut und häufig auch gefrustet haben. Dabei habe ich noch nicht mal die verschiedenen Ausgabequalitäten wie Rollenware, BU oder Proof mitgezählt.

Auch fehlen in der Summe die noch ausstehenden Ausgaben von Andorra aus dem Jahre 2014 (1) und 2015 (2). Ob und wann diese den Sammler erreichen werden, steht weiterhin in den Sternen.

Insgesamt komme ich seit 2004 bis Jahresende 2015 bei einfacher Zählung auf 232 Münzausgaben (Deutschland je 1 x, ohne Varianten, mit 3 x Andorra).

Und es geht munter weiter. Für das neue Jahr 2016 sind bis jetzt schon 22 nationale Ausgabe offiziell angekündigt worden - und sichere Länder wie z.B. Finnland haben sich noch nicht mal geoutet. Die erste Ausgabe zum Gedenken des 200-Jahrestags der Gründung der Oesterreichischen Nationalbank ist zumindest in einem Kursmünzensatz schon in diesem Jahr greifbar gewesen.

Wir können uns weiterhin gemeinsam auf erste Nationalausgaben aus Estland und Irland freuen. Alleine für die ersten sechs Wochen des neuen Jahres zähle ich fünf Ausgaben, die wir in unsere Schatztruhen dazu packen können.

Das alles und noch viel mehr findet ihr wie immer in einem weiteren Update, Stand, 23.12.2015, meiner Tabelle aller 2-€-Gedenkmünzen seit 2004, die ihr wie immer unten downloaden könnt.

Ich wünsche euch viel Nutzen daran. Vielleicht habt ihr ja während der Feiertage mal Muße, euch um eure Sammlung zu kümmern und sie auch archivarisch auf den aktuellen Stand zu bringen.

Leonardus1
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Leonardus1 » 13 jan 2016, 09:14

De link naar de (zeer gewaardeerde) 2euro-gedenkmuenzen-tabelle werkt jammer genoeg niet meer....

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 13 jan 2016, 10:17

Leonardus1 schreef:De link naar de (zeer gewaardeerde) 2euro-gedenkmuenzen-tabelle werkt jammer genoeg niet meer....
Nu wel weer - met een nieuw update ... :angel:
>>> klik <<<

mk0111
Donateur
Donateur

Bericht door mk0111 » 17 jan 2016, 18:16

numisfreund schreef:
Leonardus1 schreef:De link naar de (zeer gewaardeerde) 2euro-gedenkmuenzen-tabelle werkt jammer genoeg niet meer....
Nu wel weer - met een nieuw update ... :angel:
>>> klik <<<
Bedankt voor de update. Alleen zijn de munten van 2015 nu niet meer op correct op uitgiftedatum gesorteerd.
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 06 feb 2016, 18:13

Nieuw update met het nieuws van de World Money Fair in Berlijn, 06-02-2016

>>> klik <<<

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 29 feb 2016, 08:27

Vandaag komt Andorra 2014 naar de handel ...

Voor dit en veel meer nieuws hier een nieuw update:

>>> klik <<<

Copy van mijn text in emuenzen.de :
http://www.emuenzen.de/forum/threads/ue ... ost-968538

Das Jahr 2016 ist gerade mal zwei Monate alt und schon ein interessantes im Hinblick auf unser Sammelgebiet der 2-€-Gedenkmünzen.

Aber der Reihe nach:

Es fing schon frühzeitig an, als uns die beiden Debütanten Estland und Irland ihre ersten nationalen 2-€-Gedenkmünzen präsentierten. Dazu gesellte sich Österreich, das sich 11 Jahre lang mit der Ausgabe einer zweiten nationalen 2-€-Gedenkmünze zurückhielt. Allen drei Ländern sind sowohl vom Thema wie vom Motiv ansprechende Ausgaben gelungen.

Auf der WMF in Berlin gab es dann die nächsten drei Ausgaben: Deutschland, Frankreich und Spanien (dieses Land bisher nur in einem KMS) präsentierten ihre neuesten Münzen. Alle drei Länder sind zuverlässige Lieferanten für unser Sammelgebiet.

Das kann man von der Ausgabe der ersten 2-€-Gedenkmünze aus Andorra wahrlich nicht behaupten. Heute nun, am 29.02.2016, soll, wie aus diversen Kreisen berichtet wird, endlich die längs überfällige Ausgabe aus dem Jahre 2014 in den Handel kommen und an uns Sammler verteilt werden können. Ich habe daher den heutigen Tag in meiner Übersicht als Ausgabetag dieser Münze zum Thema "20 Jahre Mitgliedschaft von Andorra im Europarat" vermerkt. Bleibt zu hoffen, dass es nicht bis zum nächsten 29. Februar (Schalttag) dauert, bis die beiden weiteren ausstehenden Ausgaben von 2015 (und neue?) uns Sammler erreichen.

Und es geht weiter: Im morgen beginnenden Monat März sollen, glaubt man den Ankündigungen, weitere sechs (!) 2-€-Gedenkmünzen ausgegeben werden. Welche das sind, könnt ihr meiner Übersicht entnehmen.

Nach jetzigem Kenntnisstand wird es in diesem Jahr 2016 insgesamt mindestens 27 Ausgaben von 2-€-Gedenkmünzen geben. Dabei haben sich so relativ sichere Ausgabeländer wie Griechenland oder die Niederlande, von denen ich auch Neuausgaben erwarte, noch nicht geäußert. Finnland gab bisher noch keine näheren Infos zu den beiden bestätigten Ausgaben dieses Jahres.

Als aktuell letztes Land hat in der vergangenen Woche Malta die Ausgabe einer zweiten neuen Serie, diese zu den "Prähistorischen Stätten Maltas", bekannt gegeben, die dieses Jahr starten soll und über sieben Jahre geht.

Zu allen Ausgaben findet ihr hier im Forum eigene Threads mit Detailinformationen, die ihr in unserer Linkübersicht aufrufen könnt.

Die Zusammenstellung aller Informationen über die Ausgabe aller 2-€-Gedenkmünzen seit 2004 findet ihr wie gewohnt in einem weiteren Update, Stand 29.02.2016, meiner Gesamtübersicht, die ihr unten downloaden könnt.

Ich wünsche euch wie immer viel Spaß daran und Nutzen davon.

Eurocollecteur
Donateur
Donateur

Bericht door Eurocollecteur » 29 feb 2016, 12:56

Viele dank wieder fur die Arbeid. Ich habe immer noch viel Spass von Ihren download!
EUROCOLLECTEUR

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”