Daar heb je zeker een punt. Toch blijf ik wel twijfelen of je een moreel verwerpelijke munt wel in je verzameling op wil nemen. Ik zou er in ieder geval ernstig aan twijfelen, al durf ik niet met zekerheid te stellen dat ik hem in zo'n geval zou laten liggen. Heeft wellicht ook met het soort verzameling te maken.llinde schreef:Dat weet ik nog niet zo zeker, bij 2 euromunten is het vaak zo dat het aanbod de vraag creëert en niet andersom.Cygnum schreef:Blijkbaar is er wel vraag naar en zijn mensen blijkbaar niet zo slim om objectief naar zo'n aanbod te kijken.
Simpelweg omdat er genoeg klanten zijn die gewoon compleet willen zijn voor dit soort munten, en dan maakt het eigenlijk niet uit wat er op staat.....
Ook dat is een manier van objectief kijken.
Luit
Hoeveel mensen vallen in die categorie? Tientallen? Honderden? Duizenden? Ik heb geen idee - misschien heeft iemand anders daar enig zicht op - maar mijn gevoel zegt me dat de markt voor verzamelaars van gekleurde 2-euroherdenkingsmunten niet bijster groot is, zeker niet in verhouding tot het aantal normale 2-euromuntenverzamelaars.