Geverfde 2 euromunten

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

Martin
Senior lid
Senior lid

Re: Geverfde 2 euromunten

Bericht door Martin »

Krijg je die verf er ook weer af zonder de munt te beschadigen :onfused: ?
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Bouwe schreef:Ik zit nu te wachten op iemand die de Grace Kelly gaat inkleuren :dizzie:
Ik denk niet dat dit snel zal gebeuren gezien de marktprijs van meer dan 1.000 euro. Daarmee verlaag je denk ik de waarde behoorlijk.

groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Martin schreef:Krijg je die verf er ook weer af zonder de munt te beschadigen :onfused: ?
Als het stickers zijn zoals Jeroen aangeeft zal je deze er dus ook weer makkelijk (?) af moeten krijgen. Maar het laat natuurlijk wel lijmresten achter en die lijm heeft de munt uiteraard al aangetast. Dus afgezien van beschadigingen als krassen en dergelijk is de munt sowieso beschadigd door de stoffen waarmee de sticker op de munt heeft gezeten.

Wat mij opvalt met deze ingekleurde munten is dat bijna alle Nederlandse munthandelaren deze hebben opgenomen in hun assortiment, er veel mee adverteren en dus zal er ook veel vraag naar zijn. Vraag aan de handelaren hier op het forum (Bjorn en Marco): is er echt zoveel vraag naar? En komt deze vraag van een groep verzamelaars die eerder ook de gewone 2 euro herdenkingsmunten aanschafte of is het een 'nieuwe' groep verzamelaars en/of kopers?

groeten Paul
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Nou het zijn inderdaad een soort stickers maar worden er met warmte (over) in gebrand dus ik denk dat het heel lastig wordt.

Het is dus niet, sticker plakken en klaar is Kees, krijgt dus een nabehandeling met warmte.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Dit word gedaan met een transfer deze leg je op de munt en doormiddel van een warmte pers word te transfer onder druk op de munt geperst, deze techniek wordt al jaren toegepast op kleding.
Dus als iemand de transfers kan maken ik heb de warmte pers dan kunnen we aan de slag.

Dick :wave:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
siegertmunt

Bericht door siegertmunt »

ik ga me eigen munt maken XD
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

euromunter schreef:
Martin schreef:Krijg je die verf er ook weer af zonder de munt te beschadigen :onfused: ?
Als het stickers zijn zoals Jeroen aangeeft zal je deze er dus ook weer makkelijk (?) af moeten krijgen. Maar het laat natuurlijk wel lijmresten achter en die lijm heeft de munt uiteraard al aangetast. Dus afgezien van beschadigingen als krassen en dergelijk is de munt sowieso beschadigd door de stoffen waarmee de sticker op de munt heeft gezeten.

Wat mij opvalt met deze ingekleurde munten is dat bijna alle Nederlandse munthandelaren deze hebben opgenomen in hun assortiment, er veel mee adverteren en dus zal er ook veel vraag naar zijn. Vraag aan de handelaren hier op het forum (Bjorn en Marco): is er echt zoveel vraag naar? En komt deze vraag van een groep verzamelaars die eerder ook de gewone 2 euro herdenkingsmunten aanschafte of is het een 'nieuwe' groep verzamelaars en/of kopers?

groeten Paul
Deze munt wordt niet gemaakt via stickers, maar geimpregneerd (soort laser zeg maar). Hoe dit proces precies in zijn werk gaat weet ik niet want daar heb ik me niet in verdiept.
Er is redelijk wat vraag naar deze munten, meer dan ik verwacht had. Voor velen is het vooral een leuke 'hebbedingetje' of extraatje in de collectie, maar er zijn ook serieuze 'kleur' verzamelaars heb ik het idee.
Een aantal verzamelaars verzamelen zowel de gekleurde als de niet-gekleurde. Een kleine groep die bij mij deze munten besteld is nieuw en hiervan kan ik dus (nog) niet zeggen of zij ook de niet-gekleurde munten verzamelen.

Persoonlijk is dit niet mijn verzamelgebied, dus heb ik ze ook niet in mijn privé-collectie zitten.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Oke, bedankt! Helder antwoord. Aangezien de trend nu pas goed los begint te barsten is het ook al moeilijk zeggen of het een geheel nieuwe groep verzamelaars is, of dat het verzamelaars zijn die hun collectie uitbreiden met deze gekleurde munten.

groeten Paul
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik blijf het zonde van de munt vinden. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat er verzamelaars zijn die zo'n munt willen hebben om te gebruiken als vlag bij hun landenmunten. Een kaartje is dan toch goedkoper. Ik zou ook niet weten wat die krengen kosten maar ik heb ze bij een handelaar zien staan voor 10,95 €.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Deze munt wordt niet gemaakt via stickers, maar geimpregneerd (soort laser zeg maar).

Er is in mijn stukje ook niet gesproken over een sticker maar over een hitsheal emleem , dit zij emblemen die onder druk en bij een hoge temperatuur op een willekeurig opject kunnen worden gedrukt, ik doe dit al jaren

Er is geen vergelijking te trekken tussen impregneren en laseren, ik weet wel dat je middels laseren never nooit een kleur krijgt alleen maar relief verschil.
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Dick schreef:Deze munt wordt niet gemaakt via stickers, maar geimpregneerd (soort laser zeg maar).

Er is in mijn stukje ook niet gesproken over een sticker maar over een hitsheal emleem , dit zij emblemen die onder druk en bij een hoge temperatuur op een willekeurig opject kunnen worden gedrukt, ik doe dit al jaren

Er is geen vergelijking te trekken tussen impregneren en laseren, ik weet wel dat je middels laseren never nooit een kleur krijgt alleen maar relief verschil.
Dan zal het geen laser zijn denk ik haha.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Maar dan nogmaals, hoe wil je deze munten in vredesnaam gaan verzamelen??
Iedereen kan zijn eigen ontwerp gaan maken en officiële munten zijn hier niet van.

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Petijsach schreef:Maar dan nogmaals, hoe wil je deze munten in vredesnaam gaan verzamelen??
Iedereen kan zijn eigen ontwerp gaan maken en officiële munten zijn hier niet van.

Peter.
Je gaat met deze munten dezelfde kant op als de postzegels die je bij TNT naar eigen ontwerp kunt laten maken,
er zit nu nog een beetje lijn in de munten in maar ik ben bang als iedereen maar aan het schilderen en knutselen gaat dat het eind
zoek is en de lol er snel af gaat.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Petijsach schreef:Maar dan nogmaals, hoe wil je deze munten in vredesnaam gaan verzamelen??

Peter.
dit is inderdaad 'straatje zonder eind' hier in dit geval
dit vind ik het verzamelen niet waard, aangezien iedereen zijn eigen interpretatie(s) van elke munt nog eens kan maken
zie er het nut niet van in om dit te gaan verzamelen
bij de gewone 2euromunten is er een doel voor ogen en met elke nieuwe aangeschafte munt ben je er eentje dichter bij dit doel, bij deze ...
vind het gewoon een belachelijk idee en blijf er bij, grote zonde !

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Naar mijn mening de minst lelijke tot nu toe:

Afbeelding

groeten Paul
jorsan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jorsan »

Haha, inderdaad, maar het blijft zonde van de munten...... :thumb down:

Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

euromunter schreef:Naar mijn mening de minst lelijke tot nu toe:

Afbeelding

groeten Paul
is dit een foto van de munt of een bewerking met de pc gedaan ....
anders ziet deze er wel strak uit !

thomas
altijd op zoek naar die ene munt
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

thomasa schreef:is dit een foto van de munt of een bewerking met de pc gedaan ....
Afbeelding van de echte munt...
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Eurocoin schreef:iemand een geverfde 2 euromunt monaco

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 05&bih=677
mijn hart stond eventjes stil, want verwachte een herdenkingsmunt van 2011 :hahaha:

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Graag enkel quoten als dat nodig is en indien mogelijk de afbeeldingen niet quoten.

Wordt er enkel onduidelijker op als in drie aansluitende berichten drie keer dezelfde afbeelding komt te staan.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
cinq

gekleurde 2 euromunten

Bericht door cinq »

Gekleurde 2 euro munten:
Mijn vraag: Vallen deze onder munten of zijn het door het opbrengen van kleur penningen :Bleeh: geworden?
Dick
Superlid
Superlid

Re: gekleurde 2 euromunten

Bericht door Dick »

cinq schreef:Gekleurde 2 euro munten:
Mijn vraag: Vallen deze onder munten of zijn het door het opbrengen van kleur penningen :Bleeh: geworden?
nee het zijn en blijven gewoon munten.
cinq

Bericht door cinq »

Dick schreef:
Hierover verschillen de meningen: Ik had er twee op catawiki gezet en door de beheerder zijn ze verplaatst naar de groep "penningen" , vandaar mijn vraag om een sluitend antwoord te krijgen. Mijns inziens zijn het ook munten.
zie: http://www.catawiki.nl/catalogus/pennin ... 1c7e62198d ONDER: BIJZONDERHEDEN.
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

cinq schreef:
Dick schreef:
Hierover verschillen de meningen: Ik had er twee op catawiki gezet en door de beheerder zijn ze verplaatst naar de groep "penningen" , vandaar mijn vraag om een sluitend antwoord te krijgen. Mijns inziens zijn het ook munten.
zie: http://www.catawiki.nl/catalogus/pennin ... 1c7e62198d ONDER: BIJZONDERHEDEN.
In het verleden gebruikte ze stickers op de rijsdaalders, nu is het een likje verf, volgens mij blijft het een munt.
muntzoeker

Bericht door muntzoeker »

geverft of niet ik heb liever de gulden terug:-)

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”