Geverfde 2 euromunten

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: koenmunten, Ilosab, Oom Dagobert, thomasa, Yosoyke, Lycos, marksch

Re: Geverfde 2 euromunten

Berichtdoor Cygnum » 26 Aug 2014, 18:23

Petijsach schreef:Ik heb op meerdere manieren gezocht maar kom toch iedere keer steeds weer bij verzamelaarsmarkt terecht.

Peter.

http://lmgtfy.com/?q=2+euro+gekleurd+20 ... onale+rouw
Gebruikers-avatar
Cygnum
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Jan W » 26 Aug 2014, 19:57

Goh, er zijn nog meer handelaren die deze dingen aanbieden. Bijvoorbeeld Van Mastrigt. Helaas denk ik dan. Ik zag dat de aanbieder die op Ebay staat uit Klaaswaal komt... :knipoog:

Opvallend dat er sprake is van een gelimiteerde oplage maar dat er nergens wordt aangegeven hoe gelimiteerd dat dan is (de één vindt 100 gelimiteerd, een ander 100.000).
Nog opvallender: van de opbrengst gaat 2 euro naar "het fonds voor nabestaanden" (wat dat dan ook is) maar dit gekleurde muntje kost met 12,75 euro precies 3 tot 4 euro meer dan een aantal andere gekleurde munten. Die handelaren laten zich die 2 euro echt niet door de neus boren.

Ik ben benieuwd welke handelaar nu opstaat en zegt deze geverfde munt uit principe niet te gaan verkopen...
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Collectcoins » 27 Aug 2014, 16:57

Jan W schreef:Goh, er zijn nog meer handelaren die deze dingen aanbieden. Bijvoorbeeld Van Mastrigt. Helaas denk ik dan. Ik zag dat de aanbieder die op Ebay staat uit Klaaswaal komt... :knipoog:

Opvallend dat er sprake is van een gelimiteerde oplage maar dat er nergens wordt aangegeven hoe gelimiteerd dat dan is (de één vindt 100 gelimiteerd, een ander 100.000).
Nog opvallender: van de opbrengst gaat 2 euro naar "het fonds voor nabestaanden" (wat dat dan ook is) maar dit gekleurde muntje kost met 12,75 euro precies 3 tot 4 euro meer dan een aantal andere gekleurde munten. Die handelaren laten zich die 2 euro echt niet door de neus boren.

Ik ben benieuwd welke handelaar nu opstaat en zegt deze geverfde munt uit principe niet te gaan verkopen...

Wij verkopen deze niet. Punt.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor eurofreak » 27 Aug 2014, 17:25

Ik verkoop deze ook niet. Ben ook maar hobbyist.
Koop trouwens geen enkel gekleurde munten aan, vindt de gewone dikwijls al duur en het moet een hobby blijven hé.
Heb hier net iemand gezien die voor de munt van het rode kruis 109,99 euro vraagt voor één munt,,,je moet maar durven. :dizzie:
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor llinde » 27 Aug 2014, 17:54

Verschillende aanbieders zijn in feite ook dezelfde aanbieder, coinsnl.nl is bijvoorbeeld ook niets anders dan de Ruiter.
Als je iets verder op die site kijkt zie je dat alles besteld en geleverd wordt door Collectorsmarket en je raad al snel dat dat dan weer de Ruiter is.
Zie ook hier: http://www.bedrijvenstek.nl/id-24347245/

Maar ik moet zeggen, ik vind dit wel een aardige manier om te bepalen waar ik dus nooit (meer) munten zal gaan kopen.
Overigens zijn het nu ook weer niet zoveel aanbieders, naast de diverse De Ruiter zaken zag ik van Mastrigt, Zonnemunten en coins4all.nl staan, en net als Jan W. denk ik dan jammer, maar gelukkig zijn er ook nog wel andere handelaren....

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 27 Aug 2014, 19:10

Dergelijke 'persoonlijke' acties zijn natuurlijk altijd discutabel en bij mij komt altijd de vraag naar boven waar het geld precies voor nodig is. Immers vanuit allerlei officiële bronnen (Maleisia Airlines, overheid, verzekeringen, etc.) kan voldoende geld worden opgehoest om de belangrijkste zaken te betalen. Echter neemt geen enkele euro de pijn weg die de nabestaanden moeten zien te verwerken, dat is niet met geld goed te maken.

Toch vind ik het ook wel wat te ver gaan om direct te denken dat een firma als de Ruiter zegt geld te doneren en dat uiteindelijk niet te doen, hoewel de site van de fondsenwerving mij ook anders doet denken.

Over gekleurde munten ben ik wel duidelijk... bleeeeh!

Laten we hopen dat familie de Ruiter het goed bedoeld en niet zo diep gezonken is om op deze wijze geld te willen verdienen. Ik vind het gewoon een slecht bedacht concept wat enkel bedacht wordt door vreemde mannetjes. ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Ilosab » 27 Aug 2014, 20:26

Of de Ruiter, Mastrigt of een ander geld doneert aan een fonds voor de nabestaanden is niet een issue, het gaat erom dat ze geld verdienen vanwege het leed van een ander. Als ze alle inkomsten v.w.b. deze munt zouden doneren dan zou het een ander verhaal zijn maar niet schijnheilig zgn 2 euro doneren en de rest in de pocket doen. Ik vind het zowiezo een schandalige zaak dat men zoiets is begonnen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Mischaop82 » 17 Sep 2014, 20:24

Petijsach schreef:Ik heb inmiddels al heel wat gekleurde munten de revue zien passeren maar dit vindt ik misschien wel de meest ongepaste munt van allemaal.
Wie haalt het in vredesnaam in zijn hoofd om op deze manier een slaatje proberen te slaan uit zoiets verschrikkelijks. :thumb down:
http://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/euro ... 10672.html

Peter.

Had al een hekel aan die arrogante mensen van ruitertje, maar dit is NOG een reden voor mij om NOOIT iets te kopen bij die waardeloze kwallen uit klaaswaal!!

Gr. Mischa
Lid van de club van 2795!!!
Gebruikers-avatar
Mischaop82
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Cygnum » 19 Sep 2014, 15:06

Wat dat betreft is dit echt een geval van 'de een z'n dood is de ander z'n brood'. Blijkbaar is er wel vraag naar en zijn mensen blijkbaar niet zo slim om objectief naar zo'n aanbod te kijken. Laten we wel zijn: het is een historische gebeurtenis die op zichzelf een herdenkingsmunt zou kunnen rechtvaardigen.

Wat vooral steekt - vermoed ik - is de korte tijd die zit tussen ramp en uitgifte. Er zijn genoeg andere herdenkingsmunten die eveneens betrekking hebben op grote rampen/gebeurtenissen waarin veel doden vielen. Op die munten wordt eveneens winst gemaakt. Bijvoorbeeld WO I en II. Het is allemaal 'ter herinnering aan', maar feit blijft dat ook daar vele doden zijn gevallen en de munthuizen niet anders doen dan profiteren van een weerzinwekkende gebeurtenis.

In het buitenland komt het eveneens voor. Penningen van 11 september worden met winst verkocht. In andere branches gebeurt het nog veel vaker. Michael Jackson verkocht sinds zijn overlijden weer duizenden albums. Hij verdient er niets mee...

Laat ik duidelijk zijn: ik ben evenmin voorstander van de 'munt' zoals die is uitgegeven. Er zal winst op worden gemaakt, dat weet ik bijna zeker. Daar heb ik op zich geen bezwaar tegen, maar voor de mate van onvrede hangt het alleen vooral af hoe groot die winst zal zijn. Twee kwartjes per verkocht artikel kan ik mee leven; er moet toch ook brood op de plank, en het vervaardigen en vervoeren van die dingen is evenmin gratis. Ik ben echter bang dat die winst substantieel is gezien de marges op die krengen. En dat maakt het dan wat minder vriendelijk...
Gebruikers-avatar
Cygnum
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 19 Sep 2014, 17:07

Cygnum schreef:Blijkbaar is er wel vraag naar en zijn mensen blijkbaar niet zo slim om objectief naar zo'n aanbod te kijken.

Dat weet ik nog niet zo zeker, bij 2 euromunten is het vaak zo dat het aanbod de vraag creëert en niet andersom.
Simpelweg omdat er genoeg klanten zijn die gewoon compleet willen zijn voor dit soort munten, en dan maakt het eigenlijk niet uit wat er op staat.....
Ook dat is een manier van objectief kijken.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Cygnum » 19 Sep 2014, 18:35

llinde schreef:
Cygnum schreef:Blijkbaar is er wel vraag naar en zijn mensen blijkbaar niet zo slim om objectief naar zo'n aanbod te kijken.

Dat weet ik nog niet zo zeker, bij 2 euromunten is het vaak zo dat het aanbod de vraag creëert en niet andersom.
Simpelweg omdat er genoeg klanten zijn die gewoon compleet willen zijn voor dit soort munten, en dan maakt het eigenlijk niet uit wat er op staat.....
Ook dat is een manier van objectief kijken.

Luit

Daar heb je zeker een punt. Toch blijf ik wel twijfelen of je een moreel verwerpelijke munt wel in je verzameling op wil nemen. Ik zou er in ieder geval ernstig aan twijfelen, al durf ik niet met zekerheid te stellen dat ik hem in zo'n geval zou laten liggen. Heeft wellicht ook met het soort verzameling te maken.

Hoeveel mensen vallen in die categorie? Tientallen? Honderden? Duizenden? Ik heb geen idee - misschien heeft iemand anders daar enig zicht op - maar mijn gevoel zegt me dat de markt voor verzamelaars van gekleurde 2-euroherdenkingsmunten niet bijster groot is, zeker niet in verhouding tot het aantal normale 2-euromuntenverzamelaars.
Gebruikers-avatar
Cygnum
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC