Wel of niet aanschaffen van een 2 euro cc verzamelmap?

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: marksch

Wel of niet aanschaffen van een 2 euro cc verzamelmap?

Berichtdoor Diva_Mariek » 18 Jan 2015, 10:46

Ik zit eraan te denken zo'n map aan te schaffen, mijn huidige map staat op knappen en dat wordt er niet mooier van. Komt overigens ook door de blisters van San Marino.

Ik kan alleen op foto's op het internet niet goed zien hoe zo'n verzamelmap en de bijbehorende bladen voor 2 euro cc eruit ziet, het zijn te kleine foto's. Wat voor teksten staan er allemaal op die muntbladen bij elke munt?
Een muntenwinkel heb ik niet in de buurt zitten (is ook wat knullig om zo'n winkel binnen te gaan om de mappen die er zijn te bekijken en vervolgens weer te vertrekken zonder te kopen, en dan bestellen via internet. Ik kan dat persoonlijk niet). Een muntenbeurs wordt hier in de buurt niet georganiseerd, ooit was er eentje in Alkmaar, maar helaas.

Wat zijn jullie ervaringen?
Diva_Mariek
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Wel of niet aanschaffen van een 2 euro cc verzamelmap?

Berichtdoor marksch » 18 Jan 2015, 11:14

Hoi,

Een muntenwinkel is altijd blij als er iemand komt kijken. Kijk gewoon eens naar de mappen en kijk dan ook verder even rond. Misschien koop je deze keer de mappen toch op internet, maar besluit je een volgende keer toch iets in de winkel te kopen.

Hoewel ik geen euromunten spaar, heb ik toevallig drie mappen met voorgedrukte bladen voor euromunten. Ze nemen alleen maar heel veel plaats in, doordat er in elk blad ruimte is voor 11 of 12 munten. Zonder die voorgedrukte bladen zou ik op elk blad het dubbele kwijt kunnen. Op mijn bladen staat náást elke munt een korte beschrijving (denominatie, land, diameter; het materiaal staat er volgens mij niet eens op).

Persoonlijk vind ik voorgedrukte bladen een beetje komisch. Je kunt van tevoren vaak niet weten welke munten er in je album komen. Dat gaat voor CC-munten van de euro in mindere mate op, maar als je straks bladen voor 2018 en later nodig hebt en de drukker besluit ermee op te houden...? Is het dan niet handiger om je album lekker efficiënt in te richten en de bladen zelf te printen, als je ze echt nodig hebt?

Vriendelijke groeten,

Mark
Numismatiek op Facebook https://www.facebook.com/groups/numismatiek.nl/
Mijn webshop http://economy-x-talk.com/coins/ (tijdelijk adres)
Gebruikers-avatar
marksch
Volledig lid
Volledig lid

eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/19910124.html

Berichtdoor mk0111 » 18 Jan 2015, 11:49

Ik heb ze allemaal in een koffer zitten. Zoals hierboven ook al is gezegd, wat als de drukke er mee stopt? Denk dat je het beste zelf kan gaan hobbyen
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Collectcoins » 18 Jan 2015, 11:51

ik zal straks wel even fotos hier plaatsen van hoe één dergelijk album eruit ziet.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor euromunter » 18 Jan 2015, 12:11

Voor de 2 euro herdenkingsmunten gebruik ik munt cassettes van Leuchtturm.

Ik plaats op volgorde van uitgifte in de box.

20150118_120829.jpg

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Collectcoins » 18 Jan 2015, 12:42

hartberger vb.jpg

album hartberger.
voor de munten 2004-2013 gebruik ik persoonlijk 1 album.
vanaf 2014-heden een 2e album.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Stoif » 18 Jan 2015, 14:14

Vind het opbergen in cassettes ook heel mooi moet ik zeggen.
Munten komen dan mooi tot hun recht.
Zelf berg ik ze per land op. Eest de ''normale'' en daarachter de 2 euro herdenkingsmunten.
Ben op dit moment nog stickers met de thema's en oplage aan het maken. Is meer werk als ik dacht. :thumb down:
Maar hier alvast wat foto's hoe ik het tot nu heb.
IMAG0851.jpg

IMAG0852.jpg

Groeten,
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Stoif
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Diva_Mariek » 18 Jan 2015, 14:27

Bedankt voor de info en foto's, daar kan ik wel wat mee!

Stoif, zo ben ik dus ook bezig. Spaar jij van de reguliere roulatiemunten dan ook de verschillende varianten die eraan zitten te komen van Belgie, Spanje etc?

Die cassettes zien er ook wel heel mooi uit! Passen die in een soort kastje oid?

Bij Hartberger zie ik nu dat ze je door die voorbedrukte bladen eigenlijk dwingen alle letters/munten van Duitsland aan te schaffen, gebeurt dat ook bij de munten van bijvoorbeeld Malta, met en zonder muntteken?
Diva_Mariek
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Stoif » 18 Jan 2015, 17:51

Diva_Mariek schreef:
Stoif, zo ben ik dus ook bezig. Spaar jij van de reguliere roulatiemunten dan ook de verschillende varianten die eraan zitten te komen van Belgie, Spanje etc?

Ja, kijk maar naar mijn foto van Spanje. Als er een verandering in de reguliere munten komt, dan stop ik die voor de herdenkingsmunten.
Zo krijg je eerst alle reguliere munten en daar achteraan de herdenkingsmunten.
Is altijd wel een geschuif als er nieuwe roulatie munten komen.
Heb de Duitse munten zo opgeborgen dat er niet 5 dezelfde achter elkaar komen. Heb namelijk alle letters A in de map zitten en de overige letters in een ander blad gestoken. Komt goed uit met een 4x5 blad.

Heb nu mijn San Marino blisters in ansichtkaarten bladen gestoken. En de eerste 2 liggen nog los in een doos.
Vind dit ook niet de oplossing omdat het toch anders is opgeborgen.

Groeten
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Stoif
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor eurofreak » 18 Jan 2015, 18:52

Ik steek mijn herdenkingsmunten in een muntcapsule en deze dan in een encap blad en alles in een ringmap, kost bijna niets en de
bladen maak ik zelf.

mvg Luc
Bijlagen
SDC10006.JPG
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor Michel » 19 Jan 2015, 19:09

Diva_Mariek schreef:Ik zit eraan te denken zo'n map aan te schaffen, mijn huidige map staat op knappen en dat wordt er niet mooier van. Komt overigens ook door de blisters van San Marino.

Ik kan alleen op foto's op het internet niet goed zien hoe zo'n verzamelmap en de bijbehorende bladen voor 2 euro cc eruit ziet, het zijn te kleine foto's. Wat voor teksten staan er allemaal op die muntbladen bij elke munt?
Een muntenwinkel heb ik niet in de buurt zitten (is ook wat knullig om zo'n winkel binnen te gaan om de mappen die er zijn te bekijken en vervolgens weer te vertrekken zonder te kopen, en dan bestellen via internet. Ik kan dat persoonlijk niet). Een muntenbeurs wordt hier in de buurt niet georganiseerd, ooit was er eentje in Alkmaar, maar helaas.

Wat zijn jullie ervaringen?

Beste Diva Mariek,
(overige formleden natuurlijk ook).

Je schrijft dat er helaas in de buurt van Alkmaar geen muntenbeurs wordt georganiseerd, maar het tegendeel is waar.
Op zondag 3 mei 2015 wordt er een gehouden in de plaats Heiloo. Deze plaats is op een kleine afstand van Alkmaar.
Namelijk 15 minuten extra rijden. Zie daarvoor de site van WB Evenementen: http://www.wbevenementen.eu/agenda/.

Daar op die beurs (in die tijd georganiseerd door MPO) heeft afgelopen jaar munthandel Zonnemunten ook gestaan.
Hij, Henk Zonneveld, heeft diversiteit aan albums en andere toebehoren tot het assortiment, voor elk type verzamelaar.
Dus ook voor het verzamelen van 2 euromunten cc. Kijk daarvoor eens op zijn site: http://www.zonnemunten.nl
Ook vindt je op de site van Zonnemunten de agenda, waar deze munthandelaar staat.

Denk hierbij aan een album van Hartberger zoals Collectcoins voorschrijft.
Een ideaal systeem, wat ik zelf ook gebruik, om deze 2 euromunten cc in op te bergen.

Elk jaar komt er wel een nieuw supplement uit van het vorige jaar.
Begin februari verschijnen de aanvulbladen van 2014. (Wat ik uit een betrouwbare bron vernomen heb).

Als je nu gelijk het jaar 2015 wilt opbergen, want die fase komt er ook weer aan, adviseer ik een aantal lege HB standaard bladen te kopen.
Daarnaast is het wel handig om de mappen te splitsen, want de mappen raken snel vol.

Ik hoop dat ik jullie allemaal een beetje geïnspireerd heb. Ook met behulp van de andere forumleden.
Misschien zien we elkaar dan wel eens in Heiloo of een andere beurs.

Met vriendelijke groet,
Michel :knipoog:
Gebruikers-avatar
Michel
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Diva_Mariek » 19 Jan 2015, 21:21

Echt?!? Ik zet het meteen in mijn agenda...
:thumb up:
Bedankt voor de tip Michel!
Diva_Mariek
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Diva_Mariek » 19 Jan 2015, 21:43

En op 26-9-2015 is Zonnemunten ook in Sporthal de Kraal in Purmerend, is wat dichterbij voor mij dan Heiloo. Geen idee wat voor soort beurs dat precies is, maar iig 1 kraam met muntjes! Da's een tijd geleden, maar kennelijk heb ik zitten slapen en niet echt goed gezocht :oops:
Diva_Mariek
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Stephan O » 20 Jan 2015, 10:27

Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Ikzelf heb muntmappen van Importa, met daarbij mijn eigen 'vellen'(bijgeknipte A4-tjes) met muntafbeeldingen en informatie.
Nadeel is dat je in de vakken geen munthouders kwijt kan, maar voor gecirculeerde munten is dit niet heel erg ;)

Op de vellen kan ik zelf bepalen welke informatie ik wil geven en je kan ook zo ook zelf bepalen of je gaten open laat voor de munten uit Monaco, San Marino en Vaticaanstad.

Succes met kiezen :P

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 179/368 CC (48,6%) + 157/335 'Normaal' (46,9%) Totaal: 336/703 stuks (47,8%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Michel » 20 Jan 2015, 18:58

Diva_Mariek schreef:Echt?!? Ik zet het meteen in mijn agenda...
:thumb up:
Bedankt voor de tip Michel!

Graag gedaan Diva Mariek. :angel:

Stephan O schreef:Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Ikzelf heb muntmappen van Importa, met daarbij mijn eigen 'vellen'(bijgeknipte A4-tjes) met muntafbeeldingen en informatie.
Nadeel is dat je in de vakken geen munthouders kwijt kan, maar voor gecirculeerde munten is dit niet heel erg ;)

Op de vellen kan ik zelf bepalen welke informatie ik wil geven en je kan ook zo ook zelf bepalen of je gaten open laat voor de munten uit Monaco, San Marino en Vaticaanstad.

Succes met kiezen :P

Gr, Stephan

Zelf ben ik ook wel benieuwd welke keuze je gaat maken Diva Mariek.
Laat je in die tijd zien welke keuze je hebt gemaakt???
Graag lezen we allemaal wel hoe het eruit komt te zien.

Gr. Michel :knipoog:
Gebruikers-avatar
Michel
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Volgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC