Kwaliteit 2 euro Griekenland 2004 coincard

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Kwaliteit 2 euro Griekenland 2004 coincard

Berichtdoor keeser » 11 Jan 2015, 21:39

Ik was opzoek naar coincards van Griekenland en ik zag bij een verkoper op eBay, de coincard van 2 euro Griekenland 2004 (Diskuswerper) te koop staan.
Alleen deze coincard verkoopt hij/zij als proof like. Nu heb ik deze coincards eerder gehad en er staat tot heel duidelijk BU op.

Ik had deze verkoper/verkoopster dus een berichtje gestuurd dat er volgens mij geen proof/proof like munten van deze munt zijn uitgegeven in 2004.
Daarop stuurde ik een foto van de coincard met de aangeduide kwaliteit, alles natuurlijk goed bedoeld. Nu is mijn vraag, er is toch geen mogelijkheid dat deze munt in deze kwaliteit is geslagen en uitgegeven? Het betreft hier een naar mijn idee een grote verkoper dus vandaar mijn vraag aan jullie! :)

Bericht van verkoper:
I know, but your hint is wrong.
There exist also coincards in bu.
Believe me, that I know very good the difference between bu and pl.

Groet, Kees
Bijlagen
bu 2004.jpg
2004 2.JPG
2004 1.JPG
Munthandel Laurenssen
Marktplaats
eBay
Gebruikers-avatar
keeser
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Kwaliteit 2 euro Griekenland 2004 coincard

Berichtdoor resparvae » 12 Jan 2015, 11:39

Hallo Kees,
Er is van deze munt uit 2004 alleen een UNC en een BU versie uitgegeven. Volgens de diverse bekende catalogi is er geen Proof versie uitgegeven. Als er geen Proof munten zijn uitgegeven kunnen ze ook niet in coincards zitten. "Die 2-Euro-Münzen 2014" van Mario Kamphoff zegt: Auflage Pfr/Stg 34.500.000 en 500.000 Coincards; en "Euro Münzkatalog" van Gerhard Schön 2014 zegt: Normalprägung 34.500.000 + Stempelglanz 500.000, en Amtliche Münzkarte zu 2 Euro in Stempelglanz (Special Uncirculated) 500.000 Ex. Dus er zijn geen Proof munten bekend. Misschien speelt hier een rol dat deze kwaliteitsaanduidingen in elk land weer net even anders zijn. Op de card zelf staat inderdaad heel erg duidelijk BU.
Overigens zit in mijn 2 exemplaren van deze coincard de munt net andersom, dus met de waardekant aan de kant waar ook het cardnummer staat.
Ik weet niet of dat er nog toe doet.
Mijn conclusie: Er bestaat geen Proof munt in coincard.
Groet
Thomas
Gebruikers-avatar
resparvae
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Kwaliteit 2 euro Griekenland 2004 coincard

Berichtdoor keeser » 12 Jan 2015, 16:23

Bedankt voor je antwoord Thomas! :thumb up: