Variant €2 Belgie 2014 Rode Kruis op Muntmanifestatie

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

eurofreak België
Donateur
Donateur

Re: Variant €2 Belgie 2014 Rode Kruis op Muntmanifestatie

Bericht door eurofreak » 24 sep 2014, 09:35

Het enige dat ik heb vernomen van een handelaar is dat er 1 op de 300 een "misslag" is.
Ook een persoon gehad die zijn rol had open gedaan en bleek dat er vier "misslagen" in zaten, waar of niet waar??? Foto gevraagd maar nog niet ontvangen.
Ik doe in ieder geval mijn rollen niet open alhoewel ze zo al veel waard zijn en mss nog veeeeel meer :kwijl:

Ook natuurlijk vernomen dat elke handelaar ze allemaal eerst naziet want als er dik geld mee gemoeid is is men erbij.
Ik zal de mijne ook alle 100 nazien en dan :thuink:
groetjes Luc

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 24 sep 2014, 12:39

Wij hebben 1500 munten bekeken gisteren, daarbij was nog nog net geen 1% een variant.
(14 stuks)
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 sep 2014, 13:02

Kijk dan zou ik die zaken er bij vermelden want nou lijkt het alsof er feiten naar buiten komen. 4 in 1 munt rol is bijna 20%. 14 op 1500 stuks is dan wel erg veel minder of het rolverhaal valt te bezien...

In mijn ogen is er gewoon niets over te zeggen voordat alle munten zijn uitgegeven en de misslagen/varianten zijn gevonden. Natuurlijk zullen. De handelaren de zeldzaamheid ophemelen tot minime hoeveelheden, om zo de prijs omhoog te krijgen en dat is logisch en zien we vaker. Tot de tijd dat we er geen zinnig woord over kunnen zeggen neem ik nog niets aan. ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 24 sep 2014, 13:15

Als ik zo op ebay kijk valt het op dat de misslagen die te koop zijn uit coincard komen.Misschien is het voor velen nog te vroeg om hun rol open te doen.Deze wachten af denk ik wat de prijs gaat doen.Als de prijs nog stijgt gaan er toch meer rollen opengaan denk ik.Dan hebben we hopelijk een zicht waar er procentueel meer misslagen in zitten(in de rollen of de coincards).Als er meer in de rollen zitten zullen veel rollen sneuvelen denk ik.De prijs van de overgebleven rollen gaat dan ook omhoog veronderstel ik.Ik hoop dat er echt veel nog in de rollen zitten zodat de prijs kan dalen zodat de liefhebbers er één kunnen kopen aan schappelijke prijs.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 24 sep 2014, 14:18

Vol verwachting klopt ons hart :lol: ik heb 10 coincards besteld en 1 proof. Zitten die varianten ook bij de proofuitgave?
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 24 sep 2014, 15:12

Oom Dagobert schreef:Vol verwachting klopt ons hart :lol: ik heb 10 coincards besteld en 1 proof. Zitten die varianten ook bij de proofuitgave?
Wij hebben ze enkel in coincards gevonden. Rollen niet opengemaakt. Proof heb ik 40 stuks bekeken, hier zaten bij deze geen varianten. Hierover heb ik ook geen andere handelaren gehoord.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 24 sep 2014, 18:24

Collectcoins schreef:
Oom Dagobert schreef:Vol verwachting klopt ons hart :lol: ik heb 10 coincards besteld en 1 proof. Zitten die varianten ook bij de proofuitgave?
Wij hebben ze enkel in coincards gevonden. Rollen niet opengemaakt. Proof heb ik 40 stuks bekeken, hier zaten bij deze geen varianten. Hierover heb ik ook geen andere handelaren gehoord.
Ik hoop dat als er nog iemand een rol opendoet dit meld op het forum.Zodat er een beter idee ken gevormd worden van het percentage van de varianten er voor komt.We zien wel,het is in elk geval boeiend om dit te volgen.Jammer dat er nog geen gevonden zijn bij de proofs.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

munt86
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door munt86 » 24 sep 2014, 18:34

Zo, ik heb ook maar een account aangemaakt! Dit topic triggerde me, ik heb namelijk ook van elke versie een misdruk! En heb ze op Marktplaats nu aangeboden. Wellicht Ebay ook maar proberen. Denk dat het ook leuk is om als complete set te verkopen. Leuk voor de verzamelaar! :D Hier de link naar marktplaats!

Fijne avond,

Gr. munt86

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 sep 2014, 19:06

Heb je nu een account aangemaakt speciaal om te verkopen?
Wat weet je eigenlijk van munten? Munten worden niet gedrukt maar geslagen!!

Luit

munt86
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door munt86 » 24 sep 2014, 20:04

Hoi Luit,

Bedankt voor je reactie en kritische noot. Ik heb inderdaad niet alle kennis van de munten in huis dus deze aanscherping is heel waardevol, dank daarvoor. Er is geen sprake van een account maken alleen voor de verkoop, zoals jij suggereert. Eerst heb ik van alles gelezen :)! Maar omdat er toch wel veel animo naar de munt is dacht ik, ik plaats een berichtje.

Fijne avond,

Gr. munt86

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 24 sep 2014, 20:12

Ach ja of je nu je waar wilt promoten of wat bijleren of beide,,wat maakt het uit.
Iedereen verkoopt en koopt wat hij zelf wil vindt ik, niemand verplicht je tot iets hè.

Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en wie weet leren we wederom wat bij. :LoneRanger:
Vijanden kan je overal maken maar vrienden is heel wat moeilijker dus laten we verdraagzaam zijn, iedereen heeft zijn goede en slechte kanten, toch? :knipoog:
groetjes Luc

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 sep 2014, 20:17

Ik kan natuurlijk niet zien wat er vooraf gegaan is aan jouw aanmelding en moet me dus baseren op je eerste post waar je direct een link plaatst naar een Marktplaats advertentie met een belachelijke vraagprijs en een tekstgebruik wat nu niet direct wijst op kennis van zaken.
De conclusie dat je dus alleen uit bent op voor woekerprijzen munten te verkopen is dan snel getrokken, maar misschien heb ik het wel helemaal fout....

Je zou in ieder geval een heel wat betere indruk hebben gemaakt als je je eerst eens had voorgesteld en had uitgelegd hoe ja aan deze coincards kwam.
Erg logisch is het namelijk niet om alle verschillende te hebben en dan nu al te willen verkopen, dat kan eigenlijk alleen maar speculatie betekenen....

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 sep 2014, 20:21

Conclusie is snel getrokken na 2 berichten maar het lijkt me raadzaam om af te wachten wat voor nieuw lid dit is. Iedereen is vrij om te plaatsen wat hij wil lijkt me.
Ik had een coincard gekocht maar heb de munt eruit gesloopt. Hij zit al in een munthouder en aangezien varianten me niet boeien zou ik niet weten welke ik heb.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 sep 2014, 20:24

Ilosab schreef:Ik had een coincard gekocht maar heb de munt eruit gesloopt. Hij zit al in een munthouder en aangezien varianten me niet boeien zou ik niet weten welke ik heb.
Dat is ook het eerste wat ik ga doen als mijn bij de Belgische Munt besteld coincard aankomt...
Misschien moet je toch even naar het randschrift kijken Alfred, zou toch leuk zijn als je een zeldzame hebt.

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 sep 2014, 20:28

Interesseert me niet of hij zeldzaam is of niet. Zo ja, dan is het leuk, zo niet dan maakt het ook niet uit want hij zit op zijn plek en blijft daar.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

munt86
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door munt86 » 24 sep 2014, 20:31

Ik ben meer een toeschouwer en van specifieke munten een liefhebber, maar kenner en expert zou ik mezelf inderdaad niet noemen. Dus het is dubbelop mijn ineense activiteit; het zou me leuk lijken om wat te 'verdienen' aan deze munten (fair is fair; ik ben niet zo'n verzamelaar dat ik ze allemaal hoef te houden als ik ze voor een mooi centje kan verkopen, en een echte verzamelaar ben ik ook niet omdat ik maar heel selectief ben), maar de reden waarom ik het hier plaats is omdat ik het wel zo leuk vind om het te delen met de liefhebber. Dus je hoeft er niks mee, maar wellicht is het voor iemand dus wel een goede aanvulling. Een so-called 'win-win' laten we het maar noemen ;). Dus wellicht dat het qua plaatsing vanaf nu een moment stil is, dat zou inderdaad kunnen kloppen, maar alleen om te lezen zie je hier al leuke dingen :) wat opsteken kan ik dus zeker! Posten hoeft van mij niet altijd zo nodig.

Laat ik hem voor nu hierbij, genoeg over gezegd denk ik verder :D. Mijn intenties zijn in ieder geval niet slecht, maar dat is denk ik al duidelijk.

Fijne avond!

Gr. Munt86

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 sep 2014, 20:38

Als je intenties goed zijn zoals je zegt zou je misschien eens kunnen beginnen met het vermelden van de fotograaf op je Marktplaats advertentie.
Volgens mij heb je o.a. de foto uit het starttopic gebruikt en die is van ons forumlid Atox en daar wordt duidelijk aangegeven aan welke voorwaarden het gebruik van zijn foto's is onderworpen.

Luit

P.S. Ik mis nog in je verhaal hoe je aan de coincards bent gekomen....

Joeki84
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Joeki84 » 24 sep 2014, 21:42

2 losse munten van NBB afdeling Hasselt met normale randschrift.
1 rol NBB Brussel met normale randschrift.
(ter info voor de statistieken)

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 25 sep 2014, 06:29

Er zijn drie muntvarianten (Belgisch, Nederlands en Italiaans) en twee coincardvarianten (Vlaams en Waals). Dan zijn er in totaal dus zes verschillende varianten te vinden... Toch?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 25 sep 2014, 06:54

Voor de coincard-verzamelaar zijn er inderdaad 6 varianten te vinden. Voor de misslag-verzamelaar zijn dat er 3 ;)

Ik ben ook zeer benieuwd in welke verhouding de munten zich in circulatie zullen bevinden...

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 25 sep 2014, 07:03

Stephan O schreef:Voor de coincard-verzamelaar zijn er inderdaad 6 varianten te vinden. Voor de misslag-verzamelaar zijn dat er 3 ;)

Ik ben ook zeer benieuwd in welke verhouding de munten zich in circulatie zullen bevinden...

Gr, Stephan
Stephan ik denk niet dat er van in omloop komen hoor.
Al de rollen zijn uitverkocht op de dag van uitgave en verwacht dus geen enkel stuk in omloop of zie ik dit verkeerd?
Ik wacht nog op mijn 100 coincards van de KBM en dan nakijken of er iets "speciaal" tussen zit. :kwijl: alhoewel ik ze zelf niet zal houden.

Mijn munt gaat ook direct uit de coincard in een munthouder.

mvg Luc

ps gisteren zijn de griekse normaal gezien uitgekomen, ben al benieuwd of ze er evengoed uit zal zien als op foto.
hoop volgende week mijn rollen te hebben
groetjes Luc

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 25 sep 2014, 07:34

Je kan me niet wijs maken dat als er in de rollen en de coincard misslagen zitten, dat er dan tussen de circulatie-munten een aantal aanwezig zijn.
Of bedoel je dat de rollen de enige munten zijn geweest die voor circulatie bestemd zouden kunnen worden?

Gr, Stephan

PS: en er is volgens mij altijd wel een gek die de munten uit de rol of coincard haalt om er gewoon boodschappen mee te gaan doen...
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 25 sep 2014, 09:10

Gisteren werden er nog 1000 coincards aangeboden op de site van de Belgische Munt. De proof was gisteren ook niet meer te koop. Of ze nu echt helemaal uitverkocht zijn? http://www.europemint.eu/documents/home_page.html
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 25 sep 2014, 09:47

Stephan O schreef:Je kan me niet wijs maken dat als er in de rollen en de coincard misslagen zitten, dat er dan tussen de circulatie-munten een aantal aanwezig zijn.
Of bedoel je dat de rollen de enige munten zijn geweest die voor circulatie bestemd zouden kunnen worden?

Gr, Stephan

PS: en er is volgens mij altijd wel een gek die de munten uit de rol of coincard haalt om er gewoon boodschappen mee te gaan doen...
Volgens mij waren de rollen de enige munten voor circulatie maar vermits die allemaal zijn uitverkocht betwijfel ik of je er gaat vinden.

En je moet al een grote zot zijn om de munt die uit de rol komt zomaar uit te geven maar alles kan.

mvg Luc
groetjes Luc

King kong13
Lid
Lid

Bericht door King kong13 » 26 sep 2014, 01:19

Ook ik bezit een rol van het rode kruis. Ik ben geen handelaar maar ik kon de rol kopen voor 300 euro.
Aangezien ik van alle losse 2 euro munten, coincards en Proof ( Een paar ontbreken hier nog) die bestaan eentje heb mag ik mij wel een verwoede verzamelaar noemen.
Ik ben er niet goed uit wat ik moet doen met die rol...openen of niet?
een dilemma is geboren.

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”