Eigenlijk geldt voor alle coincards dat de munten wel om te draaien zijn zonder zichtbaar beschadigen, daarom vind ik de Waalse en Vlaamse variant ook onzin.MikeGSM schreef:Ook viel het mij op dat sommige dat sommige van de coincard dusdanig slecht gelijmd waren dat de munt makkelijk te verwijderen was. dus omdraaien zou geen enkel probleem geweest zijn.
Daarnaast is het ook zo dat rollen ook nog eens makkelijk open te maken zijn, munten te vervangen zijn en weer dicht te maken zijn zonder dat dit zichtbaar is.
Ik weet niet of de rollen van deze Belgische munt speciaal papier hebben, maar ik zou eigenlijk de aankoop van een rol alleen maar vertrouwen rechtstreeks van de bank in België......
Ik vraag me trouwens wel af hoeveel rollenverzamelaars er zijn, heb er zelf ook best een aantal, maar verzamel ze niet fanatiek en zeker niet voor veel meer dan nominaal.
Verder hoop ik dat deze Belgische actie een eenmalige is, want het leuke aan een verzameling van 2 euromunten is dat je ze met uitzondering van de dwergstaatjes voor weinig geld kunt verzamelen en toch een leuke verzameling hebt.
Dit soort acties zorgt er dus voor dat het verzamelgebied verziekt wordt.
Voor zover ik het begrijp is dit gebeurd om geld voor het Rode Kruis in te zamelen, door van elke verkochte coincard een bedrag naar het Rode Kruis te sturen.
Vandaar ook het hoge aantal coincards en het lage aantal circulatiemunten omdat van die laatste natuurlijk niets af te dragen valt.
Misschien was het slimmer geweest om helemaal geen munten voor circulatie te slaan...
Luit