Variant €2 Belgie 2014 Rode Kruis op Muntmanifestatie

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Variant €2 Belgie 2014 Rode Kruis op Muntmanifestatie

Bericht door janssenfrank » 01 okt 2014, 22:28

Ik kan me voorstellen dat personeel van een Munt producten kan kopen, zoals normale mensen dat ook kunnen.
Dat het personeel zo door de bakken kan gaan zoeken lijkt me niet mogelijk. Zelfs als ze dan iets zouden vinden zullen ze het echt niet zomaar even kunnen meenemen. Dat ze proberen de misslagen eruit te vissen lijkt me wel logisch, maar het zal zoeken zijn naar spelden in een hooiberg.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 01 okt 2014, 22:55

janssenfrank schreef:Dat ze proberen de misslagen eruit te vissen lijkt me wel logisch, maar het zal zoeken zijn naar spelden in een hooiberg.
Handelaren doorzoeken hun voorraad ook wel voordat deze uitgeleverd wordt....
Ik ken de logistiek bij de Belgische Munt niet, maar ik zou me best voor kunnen stellen dat er ook een voorraad is voor directe verkoop in een shop of zoiets en die wordt dan vast wel vooraf doorzocht....
Voorlopig is het in ieder geval zo dat nog niemand een misslag heeft gemeld uit de rechtstreekse leveringen en gezien de gemelde aantallen geleverd zou dat toch wel een keer mogen ondertussen.

Luit

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 02 okt 2014, 10:53

Ik begrijp niet dat we steeds weer de link leggen naar de 'winkel' van de KBM. We hebben het hier toch nog steeds over de COINCARDS die wij (klanten) besteld hebben via de WEBSHOP? We spreken dan over meer dan 100.000 coincards!

Dat er huisvrouwen en werklieden influorvestjes aan de kassa hebben gestaan geloof ik wel, maar daar hebben we het hier niet over. Toen dat aan de orde was waren de misslagen nog niet bekend.

Waar ik het over heb zijn de bestellingen die de deur uit gaan. Het lijkt mij gewoon onmogelijk dat er medewerkers zijn die de tijd krijgen om de coincards 1 voor 1 na te kijken, de misslagen er uit mogen halen en die kunnen kopen. Naar ik meen zijn er gewoon simpele, maar duidelijke afspraken gemaakt (al héél lang geleden) dat misslagen NOOIT de Munt opzettelijk mogen verlaten. In dit geval zou België er dan gewoon duizenden bewust aan haar medewerkers verkopen en betalende klanten moeten teleurstellen omdat er te weinig munten overblijven? Kom op dat geloof je toch niet? Mochten ze er uit gevist worden dan is de KBM gewoon verplicht ze te vernietigen. Ze kunnen er wel voor kiezen om niets te doen, de boel op te sturen en achteraf zeggen dat het al te laat was en ze al verzonden waren, dat is de makkelijkste weg.

Ik kan mij ons bezoek aan de KNM nog goed herinneren, mijn schoenen moesten zelfs uit toen ik binnen kwam en toen ik er weer uit ging. Ik moest door detectorpoortjes enz. Een gelijke behandeling krijgen de medewerkers iedere dag bij binnenkomst en bij vertrek. Daar gaat dus geen enkele munt mee naar buiten of binnen, zou dat in België zo veel anders gaan?

Kortom ik begrijp best dat medewerkers bij de kassa, toen de rollen werden verkocht, een rolletje of wat achter hebben kunnen houden en zelf hebben kunnen kopen. Toen waren de misslagen nog niet bekend enkel dat de rollen duur zouden worden. Hier vallen dan ook alle afspraken die gemaakt zijn over misslagen dan ook niet onder, want die was simpelweg nog niet gevonden...

Vind het ook wel opmerkelijk dat Maxeuro iemand van de Munt aan het praten heeft gekregen, terwijl ze via de officiële wegen nog helemaal niets naar buiten hebben gebracht over deze misslagen...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 02 okt 2014, 11:46

Oom Dagobert schreef:
Munthunter schreef:
eurofreak schreef:Omdat ik gisteren gebeld heb met de KBM en ze toegeven dat de meeste worden nagekeken.
Hoe zou je zelf zijn als je er werkt en je kan veel geld verdienen,, :kwijl:
Was met de rollen ook zo het geval in de NB,,,alle mensen die er werkten gingen ineens een rol kopen wat ze anders niet doen.
Heb er de kuisvrouwen met hun blauwe short zien aanschuiven evenals de werkmannen met hun fluo vestje. :?
Als er geld valt te verdienen is men er als de kippen bij hoor, wat logisch is.
Das onzin, werknemers die misslagen kunnen kopen??? Nee die mogen de Munt echt niet uit (officieel)
En die kuisvrouwen met hun blauwe short zien aanschuiven evenals de werkmannen met hun fluo vestje lijkt mij pure onzin.. :thuink:
U kan dit onzin vinden, wel ik was daar ter plekke en heb dit dus gezien!
Kijk gerust even naar het filmpje en je zal als je goed zien er eentje met een fluo vestje zien op ongeveer 1,41 minuten.
De persoon die dit filmde was vlak na mij en ik was er eerst dus al die mensen die er voor mij staan zijn personeelsleden.
Heb zelfs aan de personeelsleden gevraagd om hun rol over te kopen voor 150 euro maar kreeg een nee antwoord want die was al "gereserveerd",,,en die reservatie stond gewoon in de bank de rollen over te kopen aan 200 euro terwijl iedereen dit kost zien.
Dat is dus allemaal afgesproken werk en zeg nu niet dat dit niet kan wel want het kan dus wel en zo ook met de coincards hoor.

Heb zelf vernomen dat ze er een persoon hadden opgezet om ze eruit te halen vanaf ze het bericht kregen dat er "misslagen" in zaten.
Wat ze er mee gingen doen is niet vermeld, daar kan ik me niet over uitspreken.

Btw: mijn vrienden die er ook veel hebben gekocht (coincards) hadden ze gisteren ook toegekregen en geen varianten in.
We spreken hier dan over personen die er 300 ineens kopen en ze wel ook maar gisteren gekregen hebben, raar toch? :problem:
groetjes Luc

Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 02 okt 2014, 11:59

In Belgie kan veel gebeuren.Heb bijna 10 jaar voor een overheidsinstantie gewerkt.Heb veel zien gebeuren en 1 keer bijna zelf slachtoffer geweest van louche zaak.Gelukkig was er 1 die zijn mond voorbij praatte.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 02 okt 2014, 15:03

Munthunter schreef:Ik kan mij ons bezoek aan de KNM nog goed herinneren, mijn schoenen moesten zelfs uit toen ik binnen kwam en toen ik er weer uit ging. Ik moest door detectorpoortjes enz. Een gelijke behandeling krijgen de medewerkers iedere dag bij binnenkomst en bij vertrek. Daar gaat dus geen enkele munt mee naar buiten of binnen, zou dat in België zo veel anders gaan?
Jeroen,

je hebt het hier over het muntbedrijf, niet over het deel waar de verzending plaatsvind.
Uit eigen ervaring weet ik dat ik in en uit de expeditieafdeling van KNM kan komen zonder één detectorpoortje, dat zal elke munthandel die zijn bestellingen bij KNM heeft afgehaald je kunnen bevestigen.

Voorlopig wijzen de feiten er op dat er geen misslagen zitten in de door de munt uitgeleverde coincards.
Als ze er uit gezocht zijn en vernietigd zou dat dus voor de klanten hetzelfde resultaat opleveren als uitgezocht en apart geleverd aan medewerkers, handelaren noem maar op.
Het zou mijn niet verbazen dat de verantwoordelijkheid van de munt voor misslagen ophoud zodra ze afgeleverd zijn aan de commerciële afdeling die de verkoop aan verzamelaars en handelaren regelt.

Luit

eurocoinsfun België
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door eurocoinsfun » 04 okt 2014, 10:25

Munthunter schreef: Ik lees ook op een ander forum dat iemand verwijst naar een onderzoek.
Diezelfde persoon wijst ook op de vele geruchten en misschien wel waarheden.
Dat de personen van de KMB de misslagen nu echt wel uitzoeken, ze dan zelf aankopen of apart houden voor bepaalde handelaren.
Zo zegt eurofreak ook te weten van onfrisse praktijken...
Volgens mij kan dit niet zoals ook anderen hier zeggen, maar wat als dit nu wel eens waar is?

Op ebay probeer ik de misslagen/varianten bij te houden,
wel raar dat een verkoper al reeds 24 misslagen heeft kunnen aanbieden en een andere ook al 12...
het kunnen er ook meer zijn, want allemaal heb ik ze niet kunnen bijhouden.
Deze verkoper van 24 misslagen heeft toch ook al een mooie winst gemaakt van bijna 3000 euro (schandalig :lach: ).

Voor de interesselingen: de veilingprijzen gaan zo stilaan naar de 140 euro, en vaste verkoopprijs een kleine 150 euro.

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 04 okt 2014, 12:52

10 stuks coincards en 1 prooflike ontvangen, geen verschil in de randschriften en allen met de Nederlandstalige voorzijde. Er moeten er nog 5 komen, afwachten en theedrinken dan maar.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 04 okt 2014, 13:15

Ik heb er maar 5 besteld en ik geloof nooit dat ze die blind in een doosje gooien. Die kijken ze echt wel even na op randschrift. Wil je de gok wagen om snel rijk te worden, dan kun je beter staatsloten kopen.

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 04 okt 2014, 16:50

eurocoinsfun schreef:
Munthunter schreef: Ik lees ook op een ander forum dat iemand verwijst naar een onderzoek.
Diezelfde persoon wijst ook op de vele geruchten en misschien wel waarheden.
Dat de personen van de KMB de misslagen nu echt wel uitzoeken, ze dan zelf aankopen of apart houden voor bepaalde handelaren.
Zo zegt eurofreak ook te weten van onfrisse praktijken...
Volgens mij kan dit niet zoals ook anderen hier zeggen, maar wat als dit nu wel eens waar is?

Op ebay probeer ik de misslagen/varianten bij te houden,
wel raar dat een verkoper al reeds 24 misslagen heeft kunnen aanbieden en een andere ook al 12...
het kunnen er ook meer zijn, want allemaal heb ik ze niet kunnen bijhouden.
Deze verkoper van 24 misslagen heeft toch ook al een mooie winst gemaakt van bijna 3000 euro (schandalig :lach: ).

Voor de interesselingen: de veilingprijzen gaan zo stilaan naar de 140 euro, en vaste verkoopprijs een kleine 150 euro.
Het zou ook zo kunnen zijn dat deze verkoper misslagen gekocht heeft van andere handelaren...
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 04 okt 2014, 21:27

Maar in ieder geval is voorlopig de conclusie dat er alleen meldingen zijn van misslagen uit coincards uit de handel en uit rollen.
Uit coincards rechtstreeks van de munt heb ik nog geen meldingen gehoord, en als dat ongeveer de helft van alle munten betreft is dat in ieder geval statistisch gezien heel merkwaardig....

Luit

Munthé
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Munthé » 05 okt 2014, 15:44

Haai, Ik ben nieuw hier en heb alle berichten in dit topic gelezen. Ik heb een wéér andere variant van de munt in coincard. Voor zover ik kan zien, mis ik in de rand zo maar ineens een * * ². Verderop lijken er wat onregelmatigheden in de rand te zitten, maar door het plastic is het toch wat lastig te zien wat het is. Ik bestel altijd voor mij en mijn broers en had er 8 besteld. Al op 22-9 zijn ze geleverd. Besteld via Marktplaats. Iemand een idee waar ik hier mee te maken heb? Ik haal 'm even maar niet uit de card.....

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 05 okt 2014, 17:08

Een fotoke kan wonderen doen om te zien waarover het gaat. ;)

mvg Luc
groetjes Luc

Munthé
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Munthé » 05 okt 2014, 20:50

Bij deze twee afbeelding. Een derde lukte niet, die doe ik nog apart. Sorry sorry sorry als ze te groot zijn...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Munthé op 05 okt 2014, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Munthé
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Munthé » 05 okt 2014, 20:53

Dit was de derde (en laatste).

Afbeelding

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 05 okt 2014, 21:21

Het lijkt inderdaad wel of er een stuk mist...

Ik weet niet hoe ze randschriften maken, maar ik denk bijna door ze langs een draaiend stempel te laten gaan, dat dan het muntplaatje rond laat gaan. Alleen zou dan hier de munt niet een volledig rondje gemaakt hebben.

Ik ben eens heel benieuwd wat anderen hiervan denken...

De normale munten lijken inderdaad steeds zeldzamer te worden :dizzie:

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 05 okt 2014, 22:31

janssenfrank schreef:De normale munten lijken inderdaad steeds zeldzamer te worden :dizzie:
:gniffel: :thumb up: :knipoog:

Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 06 okt 2014, 05:17

Je hebt alvast goed opgelet om deze fout op te merken.Ik weet zeker dat er nu veel mensen hun munt nog eens opnieuw zullen bekijken want als ze de zoeken achter de varianten keken ze tot nu toe hier over.En waar er 1 is zijn en bijna zeker meer van.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 06 okt 2014, 06:05

Blijkbaar zijn deze munten met de Franse slag geslagen :lollig:

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 07 okt 2014, 09:45

Vandaag een antwoord gekregen van de KBM in verband met de misslagen.

Geachte Heer,

Wat betreft de 2 euro misslagen. Wij zelf bestempelen deze munten niet als misslagen. Het is inderdaad zo, dat de munten aan handelaars werden uitgeleverd alvorens deze door u genoemde misslagen door ons gekend waren. Wij hebben zelf ook munten geleverd aan particuliere klanten voor dat wij wisten, dat er een bepaald "probleem" was met deze munten.

Later hebben wij de "misslagen" effectief verwijderd. Het gaat om 15 stukken van de laatste 10.000 munten. De kans dat u zulk een "misslag" toevallig in uw bezit zou hebben is statistisch uitermate klein.

Met vriendelijke groeten

Kristof Ketelbuters
Marketing Manager
(T) 02/2210781
(F) 02/2210770
Koninklijke Munt van Belgie / Monnaie Royale de Belgique
Pachecolaan 32 Brussel
groetjes Luc

LeandrosNumismatics België
Senior lid
Senior lid

Bericht door LeandrosNumismatics » 07 okt 2014, 11:38

Dus, worden deze munten nu tot variant/misslag gerekend of niet? Mvg

Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 07 okt 2014, 11:51

De kans dat u zo een misslag toevallig in handen heeft is statistisch uitermate klein staat er.Ik vraag me dan af hoe het komt dat er al zo een groot aantal aangeboden werden.Niet vergeten dat er nog in ongeopende rollen ook zitten.Aangezien er minder dan 300000 munten van zijn ,vind ik dat er statistisch gezien toch al zelfs van deze misslagen(of hoe kan je het anders noemen?)veel verkocht en aangeboden werden.

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 07 okt 2014, 12:29

Ze worden niet als misslag genoteerd maar ze hebben ze wel allemaal na gezien zegt men nu en ze vernietigd????

Geachte Heer,

Deze munten werden reeds vernietigd.

Met vriendelijke groeten

Kristof Ketelbuters
Marketing Manager
(T) 02/2210781
(F) 02/2210770
Koninklijke Munt van Belgie / Monnaie Royale de Belgique
Pachecolaan 32 Brussel

Ik had gevraagd om diegene die ze eruit gehaald hadden naar mij op te sturen vermits zij ze toch niet als misslag aanzien en dan krijg je een mail terug dat ze vernietigd zijn,,,als het geen misslagen zijn waarom dan vernietigen vraag ik me af. :dizzie:
groetjes Luc

Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird » 07 okt 2014, 12:54

Doen ze dat vaker pas geslagen of gedrukte biljetten die volgens hen geen misslagen zijn vernietigen?Ik vind dit dan niet meer normaal dat ze pas gemaakt geld vernietigen.

LeandrosNumismatics België
Senior lid
Senior lid

Bericht door LeandrosNumismatics » 07 okt 2014, 17:21

Als deze munten daadwerkelijk vernietigd zijn, is de totaaloplage nog eens verminderd ... Mvg

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”