Variant €2 Belgie 2014 Rode Kruis op Muntmanifestatie

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

keeser Nederland
Donateur
Donateur

Re: Variant €2 Belgie 2014 Rode Kruis op Muntmanifestatie

Bericht door keeser » 30 sep 2014, 13:18

Is er eigenlijk al iets bekend over de bijdrage die word gedaan aan het Rode Kruis van de verkochte munten?

Groet, Kees

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 30 sep 2014, 14:06

Daar zwijgt men over in alle talen,,, :yawn:
De coincard verkoopt niet enkel zeer goed doordat er mss wel eens een misslag kan inzitten maar vooral omdat de munt niet in omloop zal komen en er maar een 2000 rollen verdeeld zijn.
Uiteraard heeft die misslag er ook mee te maken.

mvg Luc
groetjes Luc

Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach » 30 sep 2014, 17:21

Vandaag 8 coincards ontvangen van de Belgische Munt, geen van deze is er een met een fout randschrift.....(hoe kon het ook anders...... :x )

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 30 sep 2014, 17:38

Petijsach schreef:Vandaag 8 coincards ontvangen van de Belgische Munt, geen van deze is er een met een fout randschrift.....(hoe kon het ook anders...... :x )
Dat is ook al een zeldzaamheid :lach:

Ik ga straks op marktplaats adverteren met: Unieke variant, namelijk de gewone :lollig:
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 30 sep 2014, 17:44

Ik heb nog niets ontvangen, mss morgen hè
groetjes Luc

DvdTheBusDriver
Senior lid
Senior lid

Bericht door DvdTheBusDriver » 30 sep 2014, 17:45

Ik ook niet, en in het noorden zijn ze er wel al...... gek
Verzameling euromunten uit circulatie: 691/859

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 30 sep 2014, 17:58

eurofreak schreef:Ik heb nog niets ontvangen, mss morgen hè
Hier hetzelfde verhaal.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 30 sep 2014, 20:06

Heb vandaag nog mail gehad van KBM en ze zijn volop aan het verzenden zegden ze, we kunnen enkel afwachten en hopen dat diegene die de laatste krijgen de meeste "misslagen" krijgen greeny
groetjes Luc

Stoif Cocos (Keeling) Islands
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif » 30 sep 2014, 20:40

Zag net het volgende op de site staan:

Omwille van het zeer grote aantal bestellingen van de 2 euro Rode Kruis munt die wij ontvangen, kan de levertijd van de door u bestelde muntstukken oplopen tot 3 weken. We danken u voor uw begrip.

Dus het kan nog wel even duren.

ps. Verwacht eerlijk gezegd ook een stortvloed van advertentie op marktplaats van deze coincard.
Zijn toch veel mensen die er meer hebben gekocht in de hoop om iets bijzonders te vinden.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 30 sep 2014, 21:44

De voorverkoop was al vrij extreem met prijzen om en nabij de 20 euro. Na uitgifte zullen er inderdaad veel aangeboden worden, dat kan niet anders. Overigens zullen veel coincards gewoon gesloopt worden door handelaren hoor. Ze moeten de munten ergens vandaan halen nu de rollen onbetaalbaar zijn, dus slopen ze een coincard van 7 euro natuurlijk eerder open dan een rol... Het aantal aanwezige munten is gewoon laag, dus zal de prijs wel aan de hoge kant blijven. Dat er gehamsterd zou worden lijkt mij onzin, er is gewoon veel gekocht door de handel die deze munten nodig hebben, niet de coincard. Ik sloop ook de cards open die ik nodig heb voor in capsule en munthouder.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 30 sep 2014, 21:49

Stoif schreef:Zag net het volgende op de site staan:

Omwille van het zeer grote aantal bestellingen van de 2 euro Rode Kruis munt die wij ontvangen, kan de levertijd van de door u bestelde muntstukken oplopen tot 3 weken. We danken u voor uw begrip.

Dus het kan nog wel even duren.

ps. Verwacht eerlijk gezegd ook een stortvloed van advertentie op marktplaats van deze coincard.
Zijn toch veel mensen die er meer hebben gekocht in de hoop om iets bijzonders te vinden.

Ik heb dit nergens zien staan, zal een bril moeten kopen denk ik. :dizzie:
groetjes Luc

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 30 sep 2014, 22:36

Munthunter schreef:Dat er gehamsterd zou worden lijkt mij onzin, er is gewoon veel gekocht door de handel die deze munten nodig hebben, niet de coincard. Ik sloop ook de cards open die ik nodig heb voor in capsule en munthouder.
Je hoeft maar hier in deze thread rond te kijken om te zien dat er wel gehamsterd is....
Ik lees regelmatig aantallen die niet echt normaal zijn voor een verzamelaar en moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook meer besteld heb in de hoop op een misslag.
Volgens mij heb je er zelf trouwens ook meer besteld.....

Overigens ook best een logische actie, voor 7 euro per stuk kan je er niet echt veel op verliezen...

Luit

Maxeuro België
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Maxeuro » 01 okt 2014, 12:04

eurofreak schreef:Ik heb nog niets ontvangen, mss morgen hè
Ik heb mijn eerste lading van 5 coincards vandaag gekregen via de post! Had ze eerlijk gezegd niet zo snel verwacht aangezien ik ze (wegens vakantie) pas enkele dagen na uitgifte had besteld. Misschien is het sneller gegaan omdat ik er ook de coincard van de 10 jaar euro CC had bijbesteld (was de enige Belgische coincard die ik nog ontbrak) en mijn bestelling niet tussen de andere Rode-Kruis-bestellingen verzeild is geraakt...?
Hoe dan ook: er zaten helaas geen foute randschriften tussen. Misschien meer geluk bij de volgende coincards. ;)

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 01 okt 2014, 16:01

Vandaag ook een eerste bestelling ontvangen van 60 stuks,,,wel zonder "speciale".
Ben er zeker van dat ze die er nu wel tussenuit halen.
groetjes Luc

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 01 okt 2014, 16:42

Waarom ben jij er zeker van dat deze er tussenuit worden gehaald? Omdat jij bij een zending van 60 stuks geen "misslag" hebt?

Naar mijn weten worden deze er niet tussen uit gehaald. Vandaag overigens mijn 3 bestelde coincards ontvangen, waarvan ik er meteen 1 gesloopt hebt voor mijn muntenbox.

groeten Paul

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 01 okt 2014, 17:44

Omdat ik gisteren gebeld heb met de KBM en ze toegeven dat de meeste worden nagekeken.
Hoe zou je zelf zijn als je er werkt en je kan veel geld verdienen,, :kwijl:
Was met de rollen ook zo het geval in de NB,,,alle mensen die er werkten gingen ineens een rol kopen wat ze anders niet doen.
Heb er de kuisvrouwen met hun blauwe short zien aanschuiven evenals de werkmannen met hun fluo vestje. :?
Als er geld valt te verdienen is men er als de kippen bij hoor, wat logisch is.
groetjes Luc

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 01 okt 2014, 18:56

eurofreak schreef:Omdat ik gisteren gebeld heb met de KBM en ze toegeven dat de meeste worden nagekeken.
Was met de rollen ook zo het geval in de NB,,,alle mensen die er werkten gingen ineens een rol kopen wat ze anders niet doen.
Heb er de kuisvrouwen met hun blauwe short zien aanschuiven evenals de werkmannen met hun fluo vestje. :?
Das onzin, werknemers die misslagen kunnen kopen??? Nee die mogen de Munt echt niet uit (officieel)

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 01 okt 2014, 19:05

Munthunter schreef:
eurofreak schreef:Omdat ik gisteren gebeld heb met de KBM en ze toegeven dat de meeste worden nagekeken.
Das onzin, werknemers die misslagen kunnen kopen??? Nee die mogen de Munt echt niet uit (officieel)
En die kuisvrouwen met hun blauwe short zien aanschuiven evenals de werkmannen met hun fluo vestje lijkt mij pure onzin.. :thuink:
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 okt 2014, 19:06

Munthunter schreef:Das onzin, werknemers die misslagen kunnen kopen??? Nee die mogen de Munt echt niet uit (officieel)
Nou, ten eerste werken we daar niet en ten tweede zal niemand er naar kraaien als men een paar misslagen mist. En wie controleert dat? Degenen die alles controleren op misslagen zullen echt wel iets in hun broekzak laten glijden en als ze een stofjas dragen dan komen er nog een paar zakken bij.
En er staat niet dat werknemers misslagen kopen, er staat dat werknemers en kuisvrouwen rollen kopen waarvan niet gezegd is of er wel of geen misslagen in zitten.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 01 okt 2014, 19:11

Hoe zou je zelf zijn als je er werkt en je kan veel geld verdienen
Dat staat er toch?

Geloof mij maar dat er geen medewerker mèt munten er in komt en ook niet uit de Munt. Daar zit wel zo veel controle op. Dus onzin.

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 01 okt 2014, 19:44

Ik denk wel de er personeelsleden ook rollen gekocht hebben, net zoals er mensen in de rij stonden te wachten.

In theorie mag het en in de praktijk heel haalbaar. Deze zijn gewoon achter gehouden aan het loket en dan door de medewerkers betaalt.

50 euro = 50 euro, vanwaar het ook komt, klant of personeel. Het laadje op het einde van de afrekening moet gewoon kloppen.

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 01 okt 2014, 19:54

We hadden het hier toch over de foute randschrift munten?

Die rollen zullen inderdaad wel door de medewerkers gekocht zijn, maar daar is niks mis mee toch? Was namelijk nog niets over de foute randschriften bekend...

Gr. Jeroen

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 01 okt 2014, 19:59

Munthunter schreef:
Hoe zou je zelf zijn als je er werkt en je kan veel geld verdienen
Dat staat er toch?

Geloof mij maar dat er geen medewerker mèt munten er in komt en ook niet uit de Munt. Daar zit wel zo veel controle op. Dus onzin.
Ik doelde op ik deze zin. Leek me algemeen ;)

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 01 okt 2014, 20:31

Munthunter schreef:We hadden het hier toch over de foute randschrift munten?
Zodra die in coincards zitten, zie ik niet in waarom medewerkers die coincards niet mogen kopen.
Het is dan toch gewoon een product geworden dat medewerkers net zoals jij en ik mogen kopen lijkt mij.
En dat ze dan mogen uitzoeken vind ik ook niet zo vreemd, jij mag bij een munthandel toch ook wel eens zelf uitzoeken?
Ik weet niet of er bijvoorbeeld net als in Utrecht in België ook een shop is, maar in Utrecht hoef je voor de shop ook niet door allerlei controles heen.

Luit

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 01 okt 2014, 21:23

llinde schreef:
Munthunter schreef:We hadden het hier toch over de foute randschrift munten?
Zodra die in coincards zitten, zie ik niet in waarom medewerkers die coincards niet mogen kopen.
Het is dan toch gewoon een product geworden dat medewerkers net zoals jij en ik mogen kopen lijkt mij.
En dat ze dan mogen uitzoeken vind ik ook niet zo vreemd, jij mag bij een munthandel toch ook wel eens zelf uitzoeken?
Ik weet niet of er bijvoorbeeld net als in Utrecht in België ook een shop is, maar in Utrecht hoef je voor de shop ook niet door allerlei controles heen.

Luit
Maar... maar... maar... ;) Ik kan mij toch best voorstellen dat de Munt niet trots zijn op deze foute randschriften en weten dat ze dit niet uitgeleverd mag worden vanuit de officiële organisatie, dat de website/shop daar ook bijhoort is denk ik normaal. Kortom dan zullen medewerkers die zich massaal op de foute munten duiken niet passen binnen dit plaatje. Alles kan gewoon natuurlijk maar ik ga er echt niet van uit dat men de KANS krijgt om ruim 100.000 coincards te doorzoeken. Of ben ik nu compleet wereldvreemd? ;)

@ Luit, we hebben het hier ook over de Munt, daar worden de bestellingen ingepakt en uitgeleverd, als ik mij een beetje kan indenken in de geschetste situatie bedoel je dus dat de medewerkers tussen de bestellingen mogen zoeken en daar de misslagen opsporen en mogen kopen en meenemen... Dan kom je uiteindelijk toch ook heel veel munten voor je bestellingen/klanten tekort?

Gr. Jeroen

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”