Volgende fase €2CC verzameling

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: marksch, Ilosab

Re: Volgende fase €2CC verzameling

Berichtdoor Munthunter » 09 Sep 2014, 20:33

Ik heb alle San Marinomunten in de blister maar ook los in de munthouder en capsules (ja drie verzamelingen ;))

De losse heb ik ooit gekocht/overgenomen van een verzamelaar die stopte en er geen enkel probleem mee heeft om een blister open te knippen, de latere uitgiften maakte hij mooier open waardoor ik ook een aantal nette geopende (lege) blisters er bij kreeg. De laatste jaren maak ik ook elke keer twee blisters open, 1 laat ik in tact.

Ik heb de losse munten wel voor een fiks lager bedrag gekocht, dus het uit de blister halen verminderd de waarde. Ik heb ook nog niet losse munten gezien die voor hetzelfde bedrag weggingen als 1 in blister.

Maar goed ik vind de munt in een verzameling capsules/munthouders gewoon mooier. De blisters bewaar ik in in ansichtkaartenbladen, links de hoes, rechts de losse blister met munt. De hoes is even doorzetten, maar door eerst het blad te föhnen en dan meteen de hoes in het blad te steken maakt het stukken makkelijker, de blister zelf schuif je er zo in. In zijn geheel een mooi gezicht, je kan alles zien en er gaan 2 uitgiften op 1 blad.

Helaas is het formaat van de eerste twee uitgiftes een stuk groter, daar gaat deze vlieger dus niet voor op.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Re: Volgende fase €2CC verzameling

Berichtdoor Mischaop82 » 15 Sep 2014, 16:50

mk0111 schreef:De munten van San Marino zitten bij mij ook nog steeds in hun blister hoor. Al is het alleen maar omdat ik bang ben om onherstelbare (zichtbare) aan te brengen aan munt of blister.
De Vaticaan munten zitten uiteraard wel netjes in een capsule :)

Hier overigens nog een linkje voor de durfal die zijn San Marino blisters wel open wil maken

San Marino openen

Precies zoals ik ze ook open maak.
Alleen dan met een ander mesje greeny

Gr. Mischa
Lid van de club van 2795!!!
Gebruikers-avatar
Mischaop82
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: