Duitslad 2014 alvast bestellen

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Favorieten: Nolster
Volgers: Ilosab, Lumi, Nolster, Diocol

Re: Duitslad 2014 alvast bestellen

Berichtdoor eurofreak » 08 Apr 2014, 14:16

Dat ga ik dus ook doen bij san marino, proberen ze te kopen in de online winkel.
Kijk elke dag of ze er al op staan want heb gehoord dat je snel moet zijn dan.
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay: http://

Berichtdoor eurofreak » 01 Mei 2014, 15:21

De MDM bied nu op hun site de twee euro herdenkingsmunt van Vaticaan aan voor 99 euro.
Gaat die munt zo veel kosten of is dit een koopje?
En uiteraard veel problemen gehad met hun herdenkingsmunt die ik nooit heb gekregen, wel geld terug gehad.
Maar als dit een redelijke prijs is is het mss wel de moeite waard alhoewel ik het een hoge prijs vindt.
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor Stephan O » 02 Mei 2014, 06:55

Als jij voor deze munt meer dan 99 euro over zou hebben dan is 99 euro voor jou een koopje.
Maar zoals je aangeeft denk ik dat dit niet het geval is.

Wat de munt gemiddeld zal kosten in de handel heb ik geen flauw benul van... Maar om voor 99 euro een munt te bestellen bij een zaak waar je al eerder mindere ervaring mee hebt gehad... lijkt me niet zo verstandig(maar dat vindt ik).

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 175/332 CC (52,7%) + 155/313 'Normaal' (49,5%) Totaal: 330/645 stuks (51,2%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-voetbalpoule WK 2014
Derde in de munthunter-voetbalpoule EK 2016
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor eurofreak » 02 Mei 2014, 09:50

Je hebt groot gelijk stephan maar als de munt bij de handelaren meer dan 99 euro gaat kosten is het het overwegen waard.
Heb de vorige keer wel niets ontvangen maar wel geld netjes terug gekregen en anderen hebben hun munten wel gekregen.
Ik zal pech gehad hebben zeker.

Volgens mij is die 99 euro wel meer dan dat een handlaar gaat vragen, mss dat er hier op het forum een handelaar kan zeggen wat deze ongeveer gaat kosten bij hun?
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor spatbord » 02 Mei 2014, 10:01

Een gewiekste handelaar, die een gratis optie neemt. Als de munt toch duurder is, dan geeft hij je geld terug en verkoopt hij ze later voor een hogere prijs. Blijkt de munt goedkoper te zijn, dan krijg jij hem mooi geleverd voor 99 euro.
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor llinde » 03 Mei 2014, 09:35

Je kunt normaal gesproken veilig in de voorverkoop bij MDM kopen, het is echt niet de soort handelaar die als iets later duurder blijkt te zijn niet levert.
Ze hebben in 2004 bijvoorbeeld massaal de 2 euro herdenkingsmunt van Finland voor 2 euro geleverd vanuit de voorverkoop.

Waar je bij MDM wel heel goed op moet letten is dat verreweg de meeste munten VEEL te duur zijn, alleen een zeer beperkt aantal lokkertjes zijn spotgoedkoop.
Soms zit daar echter wel een abonnement aan vast, maar als je dat direct na ontvangst van de eerste goedkope munt opzegt, is dat ook geen probleem.

In dit specifieke geval van de Vaticaan munt gaat het volgens mij gewoon om een veel te dure munt, maar dat zal de tijd moeten leren.

Maar het is gewoon zoals Stephan al zegt, jij bepaalt zelf wat je voor een munt over hebt, en wat je duur vind.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor DvdTheBusDriver » 03 Mei 2014, 09:45

Ik heb nog nooit munten gekocht sinds ik ze uit de circulatie verzamel, Maar als ik een slechte ervaring heb gehad met een online verkoop site, zou ik daar nooit meer terug gaan, hoe aanlokkelijk het aanbod ook mag zijn. Verkopers weten helaas maar al te goed hoe hij/zij de mens kan beïnvloeden in zijn koopgedrag en hoe hij/zij daar op zal reageren.
Verzameling euromunten uit circulatie: 691/859
Gebruikers-avatar
DvdTheBusDriver
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor llinde » 03 Mei 2014, 17:06

DvdTheBusDriver schreef:Maar als ik een slechte ervaring heb gehad met een online verkoop site, zou ik daar nooit meer terug gaan, hoe aanlokkelijk het aanbod ook mag zijn.

Dat lijkt me een goed uitgangspunt, laat je hebzucht het niet winnen van je gezond verstand.
Neemt niet weg dat ik MDM als volledig betrouwbaar beschouw, alleen veel te duur, uitgezonderd lokartikelen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC