Grace Kelly, zonder omslagkarton. Waardevermindering?

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Ilosab

Re: Grace Kelly, zonder omslagkarton. Waardevermindering?

Berichtdoor Collectcoins » 14 Dec 2013, 17:58

janssenfrank schreef:
tacokramer schreef:Ik heb gemerkt met kartonnen doos krijg ik ome nabij 1100 zonder de kartonnen doos krijg ik max 850 en ik ben opzoek naar het doos maar kan ik niet vinden iemand een idee?

250 euro voor een doos... :thuink: Ik zou nu iets kunnen zeggen, maar ik bijt wel even op mijn tong.

nou ja, misschien dat er op ebay of zo nog een losse doos te vinden is. Of misschien is (laten) namaken een mogelijkheid.

Ik wil zelf ook altijd alle verpakkingen erbij hebben. Mij gaat het dan wel om de munten, maar als ik ze ooit weg zou doen, dan wil ik niet het risico van waardevermindering lopen.

een doos na (laten) maken is gewoon een ander bedriegen....
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 14 Dec 2013, 18:15

Collectcoins schreef:een doos na (laten) maken is gewoon een ander bedriegen....

Niet als je erbij zegt dat de doos een vervanging is.

Ik heb laatst een setje verkocht waar een kaartje bijhoorde, maar dat kaartje had ik niet meer. Ik heb dat kaartje van internet gedownload, netjes uitgeprint en aan de koper gevraagd of hij het zo wilde accepteren. De koper heeft het setje overgenomen en gewoon de prijs betaald die gangbaar is. Ik kreeg nog een compliment voor mijn eerlijkheid en correctheid mbt het kaartje, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je een zo goed en compleet mogelijk product levert en als er iets mee is dat je het dan gewoon zegt.

Maar terug naar het probleem. Is die munt nou minder waard geworden? De een zal zeggen van wel en de ander zal zeggen van niet. Wil je de munt zelf houden tot je dood bent, of wil je hem misschien ooit weer verkoper? Stoort het je dat de doos er niet bij zit? Zo nee, probleem opgelost. Zo ja, wat kun je doen? Zoeken naar een losse doos? Een replica (laten) maken? Wat kost het en wat levert het op? Beter deze munt verkopen en een nieuwe kopen (met doos)? Misschien ben je wel goedkoper uit...

Wat is wijsheid? Wie zal het zeggen? Het antwoord is waar je je zelf het prettigst bij voelt. Maar met of zonder doos: je hebt iets in bezit wat maar 20.000 andere mensen ter wereld in hun bezit hebben.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor neozion » 14 Dec 2013, 18:43

janssenfrank schreef: Maar met of zonder doos: je hebt iets in bezit wat maar 20.000 andere mensen ter wereld in hun bezit hebben.

20.000 lijkt een lage oplage, maar er zijn genoeg munten met een veel lagere oplage die je voor een paar euro in je bezit kunt krijgen. Ben in de jaren genoeg munten tegengekomen met een oplage van onder de 5.000 stuks volgens krause.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom er voor de grace zulke "rare" bedragen betaald worden? Voor 1.200€ kan ik toch een leuke lijst met bijzondere munten bedenken.
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 14 Dec 2013, 19:51

janssenfrank schreef:Maar met of zonder doos: je hebt iets in bezit wat maar 20.000 andere mensen ter wereld in hun bezit hebben.

Ik denk zelfs aanzienlijk minder, ik weet zeker dat er mensen zijn die er meer dan één hebben....

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 14 Dec 2013, 19:56

neozion schreef:Kan iemand mij eens uitleggen waarom er voor de grace zulke "rare" bedragen betaald worden? Voor 1.200€ kan ik toch een leuke lijst met bijzondere munten bedenken.

Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, er zijn zeker zeldzamere munten voor veel minder verkrijgbaar, maar daar is dan blijkbaar ook veel minder vraag naar.
Het verzamelgebied voor de 2 euro CC munten is erg populair bij veel verzamelaars, en om dit compleet te hebben, kan je niet om deze munt heen.
Zo valt mij ook op dat zeldzamere Amerikaanse munten altijd buitensporig duur zijn vergeleken met Europese munten, maar ook dat zal vraag en aanbod zijn.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Jan W » 14 Dec 2013, 21:45

Ik kan me wel voorstellen dat je er van baalt als je 1200 euro betaald hebt voor een munt die bij doorverkopen nu 850 euro waard is omdat het doosje ontbreekt. Dat betekent dat je de munt ook veel minder had kunnen kopen.
Maar goed, dat is het lot van iedere verzamelaar. Ik zie genoeg munten weggaan voor (veel) meer dan ik zelf voor de munt betaald heb maar andersom overkomt het me ook wel eens.

Op een Duitse site staat nu een Grace Kelly 2 euro te koop voor 1295 euro, inkl. Etui & Schuber ohne Zertifikat im Orginalkarton und Umverpackung. Daar mist dus blijkbaar het certificaat... zo blijf je dus bezig. :knipoog:

Van de 2 euro CC munten zijn inderdaad veel verzamelaars. Als je de reeks compleet wilt hebben dan zal je dus 1000+ euro moeten dokken voor die ene zeldzame... In de hoop dat die waarde ook zo blijft in de toekomst. Dan kun je, als je het geld hebt liggen, dit eigenlijk ongestraft doen.
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor Robin » 14 Dec 2013, 23:48

Was er niet iets met een aantal grote munthandelaars, die bijna de hele oplage (voor weinig) hebben opgekocht om daarna met astronomisch gestegen prijzen de muntjes mondjesmaats op de markt te laten komen?
Slim!
Laatst gewijzigd door Robin op 15 Dec 2013, 08:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Gebruikers-avatar
Robin
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Suriname Suriname 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 15 Dec 2013, 00:04

Robin schreef:Was er niet iets met een aantal grote munthandelaars, die bijna de hele oplage (voor weinig) hebben opgekocht om daarna met astronomisch gestegen prijzen de muntjes mondjesmaats op de markt lieten komen?
Slim!

Complottheorieën... altijd spannend. Mij is nog steeds een raadsel wie de complete oplage 1 euro 2004 van Italie op zolder heeft liggen.

Maar weer effe on-topic: Luit geeft gelijk; het is de wet van vraag en aanbod. Verzamelaars zijn ergens ook wel een beetje rare mensen. We willen zo graag het rijtje compleet hebben. Het is dan ook wat de gek ervoor geeft. En eerlijk is eerlijk: als ik het geld had zou ik ook een Grace Kelly kopen.

Voor welk bedrag zijn die munten eigenlijk uitgegeven door de Munt?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor euromunter » 15 Dec 2013, 09:45

Officiële uitgifteprijs ken ik niet. In het begin waren er prijzen van 100 tot 150 euro.

Kan me helemaal niks voorstellen onder de prijsverschillen over het wel of niet hebben van een kartonnen omslag. Munten zijn toch voor de verzameling? Niet de verpakkingen...?

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor neozion » 15 Dec 2013, 10:35

euromunter schreef:
Kan me helemaal niks voorstellen onder de prijsverschillen over het wel of niet hebben van een kartonnen omslag. Munten zijn toch voor de verzameling? Niet de verpakkingen...?

Groeten Paul

ik sta nergens meer verbaast over sinds iedereen kapitalen neerlegt voor munten in een coincard. karton lijkt belangrijker dan de munt zelf
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor euromunter » 15 Dec 2013, 11:07

Als het een serie van coincards is, kan ik er enigszins inkomen dat je een keer iets meer uitgeeft, niet die buiten proportionele bedragen. Als je munten MET omverpakkingen (al dan niet origineel), verzamelt is het een zeer dure hobby in sommige gevallen.

Het zou mij echt aan mijn reet roesten welke verpakking om die 2 euro Grace Kelly zit. Heb de munt met capsule in een andere box gedaan (munt is er niet uit geweest). Heb de verpakking wel bewaard, weet alleen niet waar. Zal wel in de doos zit met alle andere omverpakkingen. De blisters van San Marino worden ook 'gesloopt' bij mij, en of de waarde daardoor daalt, het maakt me echt niks uit, want ik verzamel munten en ben toch niet van plan ze weg te doen. In principe een probleem voor mijn nabestaanden ooit, voor zover je van een probleem kan spreken natuurlijk.

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 15 Dec 2013, 13:45

janssenfrank schreef: Verzamelaars zijn ergens ook wel een beetje rare mensen.

Een beetje? :lollig: :lollig: :lollig:

Iedere keer hoor ik bij nieuwe uitgiften van Monaco weer waanzinnige bedragen en neem me dan voor om er niet langer aan mee te doen.
Meestal heb ik dan een week later de betreffende uitgifte al weer in huis, vooral met het idee dat het misschien wel de laatste uitgifte is voor die belachelijke prijs en dan zou het zonde zijn om er net eentje te missen.
Overigens ziet het er wel naar uit dat langzaam maar zeker ook Monaco uitgiften naar normalere prijzen toegaan, maar het duurt wel erg lang....
San Marino en daarna Vaticaanstad hebben het voorbeeld al gegeven, die zijn nu best voor redelijke prijzen verkrijgbaar.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 16 Dec 2013, 10:20

Jan W schreef:Op een Duitse site staat nu een Grace Kelly 2 euro te koop voor 1295 euro, inkl. Etui & Schuber ohne Zertifikat im Orginalkarton und Umverpackung. Daar mist dus blijkbaar het certificaat... zo blijf je dus bezig. :knipoog:

Naar ik meen zit er bij de Grace Kelly sowieso toch geen certificaat?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Reinier » 16 Dec 2013, 11:23

Munthunter schreef:
Jan W schreef:Op een Duitse site staat nu een Grace Kelly 2 euro te koop voor 1295 euro, inkl. Etui & Schuber ohne Zertifikat im Orginalkarton und Umverpackung. Daar mist dus blijkbaar het certificaat... zo blijf je dus bezig. :knipoog:

Naar ik meen zit er bij de Grace Kelly sowieso toch geen certificaat?

Gr. Jeroen

Klopt! Alleen rode doos met witte hoes
Reinier
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Reinier » 16 Dec 2013, 11:33

llinde schreef:San Marino en daarna Vaticaanstad hebben het voorbeeld al gegeven, die zijn nu best voor redelijke prijzen verkrijgbaar

Hierom snap ik ook niet zo waarom er momenteel nog mensen zijn die dolgraag rechtstreeks uit Vaticaan of San Marino willen bestellen en nu dus jarenlang op een wachtlijst willen gaan staan.

Aanschafprijzen in de handel zijn niet heel gek veel meer als dat je rechtstreeks bestelt.

Toegegeven: zo'n Sede Vacante vormt dan weer een uitzondering.

Maar het grote financiele voordeel om rechtstreeks te bestellen lag meer in de beginjaren van de euro
Reinier
Lid
Lid

eBay:

VorigeVolgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC