Grace Kelly, zonder omslagkarton. Waardevermindering?

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Ilosab

Grace Kelly, zonder omslagkarton. Waardevermindering?

Berichtdoor tacokramer » 12 Dec 2013, 18:14

Ik heb een grace kellt munt gekocht alleen heb ik de witte doos er niet bij gekregen. Is hij dan minder waard of is dat niet echt belangrijk zolang de munt echt is en in het rode doosje zit?
tacokramer
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Re: grace kelly

Berichtdoor llinde » 12 Dec 2013, 18:50

Kort door de bocht, ja dan is hij minder waard, er zijn altijd mensen die hechten aan volledigheid van verpakkingen.
Dat gaat zelfs zover dat sommigen het cellofaan niet van hun Monaco sets durven halen en dus nooit de munten zullen zien.
Hoeveel minder waard is moeilijk te zeggen, maar je hebt zelf waarschijnlijk ook redenen gezien om er één te kopen zonder het witte karton.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor $and€r » 12 Dec 2013, 18:51

Heb je niet een "probe" gekocht... :gniffel:
Gebruikers-avatar
$and€r
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor tacokramer » 12 Dec 2013, 19:06

Nee ik heb de echte gekocht in het rode doos maar witte doos had hij helaas niet meer. Oke ja dat si dan best jammer maar ik vind het een mooi munt en het is niet dat hij nu nog maar 4 euro waard is. Ik denk zelf dat als mensen hem echt willen niet zoveel waarde hechten aan een doosjes.Maar wat u ook net zegt dat er mensen zijn die alle compleet willen hebben.

maar ik doe hem sowieso nog lang niet weg
tacokramer
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor Ilosab » 12 Dec 2013, 19:57

Als het een echte is ben ik wel benieuwd wat je ervoor hebt betaald.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor tacokramer » 12 Dec 2013, 20:03

Ik heb er 1200 euro voor betaald alleen de man waar bij ik hem kocht die koop ook van andere mensen in of die krijgt munten van mensne die hun vader of moeder zijn overleden en ja soms zijn ze dan niet compleet
tacokramer
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor Ilosab » 12 Dec 2013, 20:13

Redelijk mooie prijs.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Munthunter » 13 Dec 2013, 16:03

Bij dergelijke aanschaf (waarde) zou ik er toch voor gaan om er 1 te scoren met alles er op en er aan. Of de prijs moet een stuk lager zijn hierdoor. In dit geval kun je ze voor dat bedrag ook compleet aanschaffen met witte kartonnen omhulsel.

Ik vind €1200 overigens behoorlijk aan de hoge kant hoor, op eBay kun je hem soms voor minder aanschaffen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Ilosab » 13 Dec 2013, 16:13

Er is geen peil op te trekken, ik heb ze al voor 1600 weg zien gaan en ook voor 900 dus hij zit redelijk in het midden.

Groeten, Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Re: Grace Kelly, zonder omslagkarton. Waardevermindering?

Berichtdoor Martin » 13 Dec 2013, 20:38

Een waardevermindering lijkt me onzin; het gaat immers om de MUNT die je aanschaft. Sommige verpakkingverzamelaars denken er anders over; kijk maar eens naar de belachelijke prijs voor een eenvoudige blister van 3 cent per stuk...Daar geeft men soms onevenredig veel geld aan uit. Laat ik dat maar een aparte tak van sport noemen :lach: .
De prijs van veel gezochte of gewilde munten zullen altijd blijven fluctueren dus een 'veilige belegging' zal het nooit zijn; net zomin als een huis dat is of edelmetaal. De 'gevoelswaarde' is het belangrijkste en dat zal altijd zo blijven. Als je er zelf blij van wordt als je hem in je verzameling hebt dan zit het wel snor met de prijs die je hebt betaald. Gewoon niet mokken over wat je misschien aan verpakking mist of zo, want dat is niet waarover het gaat.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor Collectcoins » 14 Dec 2013, 08:51

Op het moment dat het je puur om de munt gaat zou ik er niet over in zitten.

en wat het scheelt in waarde? op ebay lopen veilingen voor het doosje af op 1 euro, maar ook wel eens op 40 euro.

ik zou als ik jou was ipv geld uitgeven aan een kartonnen verpakking, dit besteden aan munten, ik weet zeker dat je daar blijer van wordt!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor llinde » 14 Dec 2013, 13:14

Martin schreef:Een waardevermindering lijkt me onzin; het gaat immers om de MUNT die je aanschaft.

Ben ik helemaal met je eens, zo zou het ook moeten zijn, de praktijk is echter anders....
Zo vind ik persoonlijk ook dat voor een echte verzamelaar waarde van ondergeschikt belang is, en snap dus ook niet zo goed dat dit soort discussies iedere keer weer opduiken. Het gevoel om een zeldzame munt aan je collectie te kunnen toevoegen is toch veel beter dan het gevoel dat je x euro aan waarde hebt toegevoegd?

Vooral als je moeite hebt moeten doen of lang hebt moeten wachten om een munt te verkrijgen geeft de verzamelaar voldoening. Het allerleukste is zoals in een andere thread iemand die een Vaticaan 2 euro CC 2004 in omloop vind, daar kan een bij de munthandel gekochte munt nooit tegenop.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor tacokramer » 14 Dec 2013, 13:58

Ik heb gemerkt met kartonnen doos krijg ik ome nabij 1100 zonder de kartonnen doos krijg ik max 850 en ik ben opzoek naar het doos maar kan ik niet vinden iemand een idee?
tacokramer
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor llinde » 14 Dec 2013, 15:20

Je hebt de munt toch net gekocht voor je verzameling en vind zelf de kartonnen doos toch niet belangrijk?
Waarom maak je je er nu dan druk om? Pas op het moment dat je wilt verkopen, zou je kunnen kijken of het slim is een kartonnen doos te bemachtigen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 14 Dec 2013, 16:20

tacokramer schreef:Ik heb gemerkt met kartonnen doos krijg ik ome nabij 1100 zonder de kartonnen doos krijg ik max 850 en ik ben opzoek naar het doos maar kan ik niet vinden iemand een idee?

250 euro voor een doos... :thuink: Ik zou nu iets kunnen zeggen, maar ik bijt wel even op mijn tong.

nou ja, misschien dat er op ebay of zo nog een losse doos te vinden is. Of misschien is (laten) namaken een mogelijkheid.

Ik wil zelf ook altijd alle verpakkingen erbij hebben. Mij gaat het dan wel om de munten, maar als ik ze ooit weg zou doen, dan wil ik niet het risico van waardevermindering lopen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Volgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC