Bestelling Vaticaan

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Ilosab, numisfreund

Bestelling Vaticaan

Berichtdoor Ilosab » 02 Okt 2013, 12:29

Na jaren van e-mailen met het Vaticaan ben ik eindelijk geaccepteerd als klant voor de 2 € CC munten. Mijn eerste blister heb ik onlangs ontvangen. Ik heb een tweetal vragen.
Als ik wederom een bestelformulier krijg moet ik dan wederom mijn creditcard gegevens invullen en in volgende bestellingen ook?
Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de 2 € blister dus zal er 1 bestellen. Maar als ik er 2 bestel wordt mijn bestelling dan geaccepteerd of verwijderen ze me als klant?
Bijvoorbaat dank voor de antwoorden.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Re: Bestelling Vaticaan

Berichtdoor llinde » 02 Okt 2013, 13:08

Alfred,

je moet iedere keer weer het creditcardnummer invullen, als je aantallen wijzigt op het formulier kan het zijn dat ze dat accepteren, maar de meeste kans is dat het genegeerd wordt.
Je hoeft je geen zorgen te maken dat je als klant geschrapt wordt, wel kan het zijn dat de bestelling wat langer duurt omdat eerst gekeken wordt of er nog wat over is.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 02 Okt 2013, 13:54

Oké bedankt maar is het niet mogelijk om het bestelformulier via e-mail te sturen of hebben ze die mogelijkheid niet? Ik vind het versturen van een bestelformulier via e-mail wat safer dan via PostNL.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor llinde » 02 Okt 2013, 16:14

In principe is het wel mogelijk het bestelformulier per email te versturen, maar de afgelopen tijd was die service geblokkeerd.
Het lijkt erop dat het nu wel weer mogelijk is.
De beste methode is eigenlijk per fax omdat je dan ook zeker weet dat het is aangekomen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Jaspergemert » 27 Okt 2013, 19:27

Ilosab schreef:Na jaren van e-mailen met het Vaticaan ben ik eindelijk geaccepteerd als klant voor de 2 € CC munten. Mijn eerste blister heb ik onlangs ontvangen. Ik heb een tweetal vragen.
Als ik wederom een bestelformulier krijg moet ik dan wederom mijn creditcard gegevens invullen en in volgende bestellingen ook?
Ik ben alleen maar geïnteresseerd in de 2 € blister dus zal er 1 bestellen. Maar als ik er 2 bestel wordt mijn bestelling dan geaccepteerd of verwijderen ze me als klant?
Bijvoorbaat dank voor de antwoorden.

Groeten, Alfred

Alfred,

Ik heb een goed half jaar geleden ook een keer een email gestuurd naar het vaticaan dat ik graag klant zou willen worden. Heb er nooit antwoord op gekregen en heb eigenlijk verder geen actie meer ondernomen. Heb je tips hoe je kan worden geaccepteerd? Hoe vaak, wanneer en wat heb je bijvoorbeeld gemaild?

Mvg,

Jasper
Geld maakt WEL gelukkig!
Gebruikers-avatar
Jaspergemert
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 27 Okt 2013, 20:06

Ik heb ieder jaar wel minimaal 2 e-mails gestuurd met het verzoek of ik klant kon worden. Heeft 5 jaar geduurd.

Groeten, Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor mk0111 » 28 Okt 2013, 01:08

Hier in max 2x geaccepteerd :)
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 28 Okt 2013, 18:26

Ter kennis geving:

Ik heb zojuist een aantal berichten uit dit topic verwijderd. Verzoek aan de leden die deze berichten plaatsen om even te bedenken of je bericht iets toevoegd aan de discussie. Dergelijke nietszeggende en grappig bedoelde opmerkingen worden niet door iedereen gewaardeerd. Deze topics willen we zo informatief mogelijk houden en in het PRAATHUIS mag over van alles en nog wat gepraat worden, mits dit natuurlijk op een fatsoenlijke wijze gebeurd.

Bij voorbaat dank!

Dit bericht is tevens een melding aan diegene die de berichten hebben geplaatst zodat ze weten waarom deze berichten zijn verwijderd. Gelieve niet in dit topic op dit bericht te reageren.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Ilosab » 27 Nov 2013, 20:31

Nou, ik heb dit jaar dus de Sede Vacante kunnen bestellen maar ik heb geen bestelformulier ontvangen voor de munt van Rio. Toch wel teleurstellend nadat ik een klantnummer had ontvangen. Ik heb nog een e-mail gestuurd, die hebben ze ook gelezen maar geen reactie ontvangen. Er zit niets ander op om te kijken of er ergens eentje te koop is voor een zacht prijsje. En we hadden onze dochter nog wel laten dopen (ha,ha,ha).

Groeten, Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Petijsach » 01 Mrt 2015, 12:13

Vrijdag kreeg ik voor de eerste keer een bestelformulier in de bus van het Vaticaan.
Hierop kon ik de BU set de Proof set en de coincard 50 cent 2015 bestellen.
Alles is al ingevuld door henzelf, is het nu de bedoeling om door te strepen wat ik niet zou willen bestellen?
Iemand die hier enige ervaring mee heeft?

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 01 Mrt 2015, 15:11

Je kunt inderdaad prima doorstrepen wat je niet wilt hebben.
Hooguit duurt het iets langer voordat er geleverd wordt, maar veel zal het niet uitmaken.
Het is dan wel zo datgene wat je hebt doorgestreept ook een volgende keer er niet weer bij zal staan.
Het is dus gemakkelijker om ergens van af te komen dan het er bij te krijgen.
Zo betekent doorstrepen zilvermunten, volegende keren geen zilvermunten meer, dus dan bijvoorbeeld ook geen Sede Vacante zilvermunten.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Petijsach » 01 Mrt 2015, 17:50

Ok, bedankt voor je reactie Luit! :thumb up:

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor mk0111 » 02 Mrt 2015, 11:48

llinde schreef:Het is dan wel zo datgene wat je hebt doorgestreept ook een volgende keer er niet weer bij zal staan.
Zo betekent doorstrepen zilvermunten, volgende keren geen zilvermunten meer, dus dan bijvoorbeeld ook geen Sede Vacante zilvermunten.

Luit

Dit is bij mij nooit het geval geweest hoor.. Elke keer staat (volgens mij) alles er weer bij
Groeten,
Marcel

Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 02 Mrt 2015, 18:26

mk0111 schreef:
llinde schreef:Het is dan wel zo datgene wat je hebt doorgestreept ook een volgende keer er niet weer bij zal staan.
Zo betekent doorstrepen zilvermunten, volgende keren geen zilvermunten meer, dus dan bijvoorbeeld ook geen Sede Vacante zilvermunten.

Luit

Dit is bij mij nooit het geval geweest hoor.. Elke keer staat (volgens mij) alles er weer bij

Misschien hangt het er vanaf wat je weg streept.
Eenmaal proofset wegstrepen was bij mij ook gelijk volgende keer proofset weg, hetzelfde gold voor de zilvermunten.
De normale BU set heb ik evenals de 50 cent nog nooit weggestreept.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor mk0111 » 03 Mrt 2015, 15:43

llinde schreef:
mk0111 schreef:

Luit

Misschien hangt het er vanaf wat je weg streept.
Eenmaal proofset wegstrepen was bij mij ook gelijk volgende keer proofset weg, hetzelfde gold voor de zilvermunten.
De normale BU set heb ik evenals de 50 cent nog nooit weggestreept.

Luit

Ik heb dit jaar besloten niets weg te strepen, maar om gewoon niet te bestellen. Ik wil alleen de 2 euro munt haha. Dat formulier komt later :)
Groeten,
Marcel

Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Volgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC