Coin Fair 2014?

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Klokkestein, Ilosab

Re: Coin Fair 2014?

Berichtdoor Petijsach » 11 Jan 2014, 14:05

En toch kan ik me nog steeds de 1 en 2,50 gulden herinneren die destijds ook te koop waren voor 10 euro per coincard.
Die coincards gingen helemaal nergens over, terwijl de verpakkingsverzamelaar er nu toch 100 euro voor over heeft!!
In deze coinfair coincard zit in ieder geval wel een 2 euro (de euro waarvoor de coincards toch bedoeld waren!).
Feit is gewoon dat er zat mensen zijn die deze munten in kartonnetjes verzamelwaarde geven en dus de prijzen doen opkrikken.
Toch hoop ik er 1 te kunnen kopen voor de "normale" verkoopprijs!

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Pim » 11 Jan 2014, 14:18

Petijsach schreef:En toch kan ik me nog steeds de 1 en 2,50 gulden herinneren die destijds ook te koop waren voor 10 euro per coincard.
Die coincards gingen helemaal nergens over, terwijl de verpakkingsverzamelaar er nu toch 100 euro voor over heeft!!
In deze coinfair coincard zit in ieder geval wel een 2 euro (de euro waarvoor de coincards toch bedoeld waren!).
Feit is gewoon dat er zat mensen zijn die deze munten in kartonnetjes verzamelwaarde geven en dus de prijzen doen opkrikken.
Toch hoop ik er 1 te kunnen kopen voor de "normale" verkoopprijs!

Peter.

Ik denk dat je ze op de HCF wel voor de normale prijs kunt krijgen, en dat ze bij de Dag van de Munt wel op zijn....

Ik hoop t ook dat ik er 1 kan krijgen, anders wordt het weer zo'n duur grapje :cry:
Gebruikers-avatar
Pim
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 11 Jan 2014, 18:45

Pim schreef:Ik denk dat je ze op de HCF wel voor de normale prijs kunt krijgen, en dat ze bij de Dag van de Munt wel op zijn....

Dat vind ik een heel merkwaardige stelling, snap niet wat je bedoelt.
Bij allebei de evenementen geldt dat ze op een gegeven moment wel op zullen zijn als er veel vraag is.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor euromunter » 12 Jan 2014, 09:31

Ik denk dat Pim bedoelt dat de gehele oplage van 5.000 stuks op zal zijn op de Holland Coin Fair. Echter zal de oplage verdeeld worden over de twee evenementen.
Uiteraard kun je ze daar tegen de normale prijs (= uitgifteprijs) aanschaffen. Wat hij hiermee bedoelt begrijp ik ook niet.

Wat ik wel merk is dat er bij sommige leden al lichtelijke paniek ontstaat.

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Pim » 12 Jan 2014, 11:18

euromunter schreef:Ik denk dat Pim bedoelt dat de gehele oplage van 5.000 stuks op zal zijn op de Holland Coin Fair. Echter zal de oplage verdeeld worden over de twee evenementen.
Uiteraard kun je ze daar tegen de normale prijs (= uitgifteprijs) aanschaffen. Wat hij hiermee bedoelt begrijp ik ook niet.

Wat ik wel merk is dat er bij sommige leden al lichtelijke paniek ontstaat.

Groeten Paul

Haha, ik zie nu ook dat het wat onduidelijk staat.

Ik schreef dat met in mijn achterhoofd de prijzen van diverse coincards die voor 50 - 100 euro op marktplaats gaan.
Ik hoop dat er op de HCF nog genoeg zijn, zodat ik niet een bijzondere prijs hoef te betalen op marktplaats.

Lichtelijke paniek is wat overdreven, maar ik wil er wel graag eentje :angel:
Gebruikers-avatar
Pim
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Petijsach » 12 Jan 2014, 11:25

De reden voor deze paniek is dat ik bang ben dat ik voor de eerste keer een coincard moet kopen boven de uitgifteprijs Paul.
Tot nu toe heb ik alle coincards nog voor de normale prijs aan kunnen schaffen.
Zelf kan ik niet naar de Coinfair dus ben ik afhankelijk van de handelaar/marktplaats als ik compleet wil blijven!

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor DutchNapoleon » 12 Jan 2014, 11:33

Welke 2 euroherdenkingsmunten 2014 zullen te koop zijn op de HCF?
Gebruikers-avatar
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor euromunter » 12 Jan 2014, 11:36

5.000 stuks van een normale 2 euromunt in een coincard, wat ook nog eens een evenementen uitgifte is? De oplage van de 1 en 2,50 gulden was ook veel lager en de idioten die daar zulke hoge bedragen voor neertellen kun je beter even onder de wieken van de molen weghalen. Ze stoppen de munten in een kartonnetje en het is meteen heel veel waard?
Blijf mij erover verbazen, ook over de eerste verzamelaarsmunten van Nederland in coincard.

Als het nu in een reeks van officiële uitgiften van het munthuis zou zijn oké, maar kan me niet voorstellen dat een normale 2 euromunt in een coincard met een oplage van 5.000 stuks echt gigantisch in prijs gaat stijgen.

Zie ook geen abnormaal hoge bedragen voor niet officiële coincard of numisbrief uitgiftes van andere landen. zoals Slovenië of Griekenland.

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor euromunter » 12 Jan 2014, 11:40

DutchNapoleon schreef:Welke 2 euroherdenkingsmunten 2014 zullen te koop zijn op de HCF?

- Luxemburg 2 euro "175 jaar Onafhankelijkheid"
:arrow: reeds uitgegeven in de 5 serie zakjes). Uitgifte rollen naar verwachting in februari.

- Duitsland "De Michaeliskirche in Hildesheim, Nedersaksen"
:arrow: wordt op vrijdag 7 februari uitgegeven (WMF in Berlijn)

- Spanje "Werken van Gaudí - Park Güell in Barcelona"
:arrow: wordt vrijdag 7 februari op de WMF in Berlijn uitgegeven in de WMF-set 2014. Rollen worden in februari/maart verwacht.

Daarna moeten we wachten tot april, dus ver na de Holland Coin Fair...

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 12 Jan 2014, 17:35

Petijsach schreef:Zelf kan ik niet naar de Coinfair dus ben ik afhankelijk van de handelaar/marktplaats als ik compleet wil blijven!

In juni is er in ieder geval een tweede kans op de Dag van de Munt, daar zijn er in ieder geval minstens zoveel verkrijgbaar dan op de Coinfair.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC