Overzicht en uitgifteprogramma 2 euro herdenkingsmunten 2017

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: thomasa, Diva_Mariek, genius, Ilosab, Lumi, stbln, numisfreund

Re: Overzicht en uitgifteprogramma 2 euro herdenkingsmunten

Berichtdoor Stoif » 13 Nov 2017, 17:07

Ik vind dit echt een hele mooie munt van Monaco.
Alleen door de oplage en het uitgifte beleid had ik al besloten om geen 2euro van Monaco te verzamelen.
Nog steeds een lachertje dat dit kan en mag!
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Stoif
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor EuroErwin » 13 Nov 2017, 17:11

llinde schreef:
EuroErwin schreef:Is het mogelijk dat mijn order nog wordt gecancelled omdat iemand anders op mijn school ook 1 met hetzelfde IP adres (van WIFI) heeft besteld?

Theoretisch zou dat kunnen, maar ik acht het niet waarschijnlijk, waarom zouden er niet meerdere munten op 1 IP adres mogen worden besteld?

EuroErwin schreef:Ohja en een ordernr boven de 15000 is ook wel een beetje vreemd. Zijn er wederom teveel verkocht? :thumb down: :shock:

Zo vreemd is dat niet, het gaat om een ordernummer en als winkel ga je toch niet bij ieder artikel je ordernummers opnieuw beginnen?
Volgens mij zijn ze vanmorgen ergens in de veertienduizend serie begonnen, dus niets vreemds aan een nummer boven de 15000

Allereerst bedankt!,
Vind het ook raar als ze gaan checken op IP adres, er zitten bijna 20 000 man op mijn school.... kans is dus heel erg groot.
Over het ordernummer, ik was rond 11.00 uur aan de beurt, neem niet aan dat er al 15000 man voor me waren idd..
Nu hopen dat hij binnenkort mijn kant op komt! :thumb up: :angel:

Gr. Erwin
Gebruikers-avatar
EuroErwin
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 13 Nov 2017, 17:14

EuroErwin schreef:Over het ordernummer, ik was rond 11.00 uur aan de beurt, neem niet aan dat er al 15000 man voor me waren idd..

Ter geruststelling voor je ordernummer:
#1476x Luit xxx 1 En cours de traitement 155,00 € 13/11/2017
#9912 Luit xxx 1 Expédiée 100,00 € 30/05/2017
#7467 Luit xxx 1 Expédiée 145,00 € 01/06/2016

Oftewel, het lijkt er op dat er gewoon doorgenummerd wordt.
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor EuroErwin » 13 Nov 2017, 17:37

llinde schreef:
EuroErwin schreef:Over het ordernummer, ik was rond 11.00 uur aan de beurt, neem niet aan dat er al 15000 man voor me waren idd..

Ter geruststelling voor je ordernummer:
#1476x Luit xxx 1 En cours de traitement 155,00 € 13/11/2017
#9912 Luit xxx 1 Expédiée 100,00 € 30/05/2017
#7467 Luit xxx 1 Expédiée 145,00 € 01/06/2016

Oftewel, het lijkt er op dat er gewoon doorgenummerd wordt.

Ah dat ziet er wel naar uit ja.
We zullen zien of de munt daadwerkelijk binnen komt over een paar weken.

gr. Erwin
Gebruikers-avatar
EuroErwin
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor bernard3 » 13 Nov 2017, 19:01

Spijtig; ik heb ook een rabo-creditcard en niet kunnen bestellen. Ik heb ze gebeld en ze gaan uitzoeken hoe het komt. Naar mijn mening is de reden dat het verificatiescherm (waarbij je de rabo scanner moet gebruiken) niet naar voren kwam op de website. Aan wie dat dan weer ligt is de vraag. Het zal mij benieuwen of de Rabobank nog met een terugkoppeling komt hierover.

Bernard

keeser schreef:
mielos81 schreef:Mij helaas niet. Wel de wachtrij doorgekomen en ook de munt toe kunnen voegen aan het winkelwagentje.

Bij het afrekenen met mijn creditard alleen een foutmelding. Paar keer geprobeerd maar zodra ik op confirm order klik ga ik naar het rabobank gedeelte en wordt dan direct doorgelinkt naar een checkout failure pagina.

Jammer genoeg geen andere creditcard om te proberen.

Ik heb hetzelfde, Rabobank zei echter dat het probleem niet bij hun lag. Gelukkig woont mijn zus in Frankrijk en is het haar wel gelukt er een te kopen.

Groet, Kees
Gebruikers-avatar
bernard3
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 13 Nov 2017, 19:07

Eigenlijk te gek voor woorden dat iedere creditcard werkt behalve die van de Rabobank, en daar betaal je dan ieder jaar voor.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor bernard3 » 13 Nov 2017, 19:38

Ilosab schreef:Eigenlijk te gek voor woorden dat iedere creditcard werkt behalve die van de Rabobank, en daar betaal je dan ieder jaar voor.

Alfred, dat waren letterlijk mijn woorden aan de telefoon, maar ze hadden er weinig boodschap aan bij de Rabo.

Bernard
Gebruikers-avatar
bernard3
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 13 Nov 2017, 20:01

Ilosab schreef:Eigenlijk te gek voor woorden dat iedere creditcard werkt behalve die van de Rabobank, en daar betaal je dan ieder jaar voor.

Wat ik eigenlijk te gek voor woorden vind is dat iedere bank en creditcardmaatschappij dit soort beveiligingen weer anders doet.
Ik heb twee verschillende Visacards, één van de ANWB en één van de Gamma. Die van de ANWB moet ik bij dit soort online betalingen een zogenaamde e-code die ik met een app moet genereren opgeven, en bij de andere moet een wachtwoord behorend bij "Verified by Visa" worden opgegeven. Beide werken overigens in Monaco, want ik heb dit jaar een andere creditcard gebruikt als vorig jaar.
Het probleem ligt hier dan misschien bij de "payment service provider" die door MTM wordt gebruikt, die kan blijkbaar niet overweg met de Rabo card.
Iets soortgelijks heb ik als ik met mijn Gamma card wil betalen bij Aliexpress, krijg dan wel het "Verified by Visa" scherm, geeft het juiste wachtoord in en krijg dan toch daarna een foutscherm van de shop.
Als ik dan bij "verified by Visa" inlog kan ik zien dat de transactie door hun goedgekeurd is, maar omdat de shop dat blijkbaar niet herkent wordt het niet afgeschreven en heb je dus dit soort problemen.
Dit is voor mij ook een reden geweest om twee verschillende creditcards te hebben. Als je een beetje slim bent hoeft je dit heel weinig te kosten. De Visa card van Gamma is gratis als je er minimaal 500 euro per jaar mee betaalt, en de ANWB kaart levert je 3 tot 7 cent korting per liter op bij veel tankstations, zodat je daar uiteindelijk ook nauwelijks of niets meer voor betaalt.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Petijsach » 13 Nov 2017, 20:47

Dan is sinds kort iets veranderd in de webshop van mtm. Dit jaar heb ik de BU set 2017 van Monaco met dezelfde Rabo creditcard betaald en dat ging toen vlekkeloos! Ik heb ze dan ook vanmiddag gebeld en gevraagd om tekst en uitleg maar blijkbaar was ik volgens hun de eerste die met dit probleem kwam, wat ik me niet voor kan stellen want ik lees hier meerdere zelfde klachten! Het lag niet aan hun en dat was het dan, slechte uitleg en ook jammer dat ze zich er zo makkelijk vanaf maken. Wel heb ik tijdens het bestellen een melding kunnen maken bij de mtm. Kleine hoop dat hier nog iets positiefs uit komt, zeer klein want het is en blijft Monaco.......

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 13 Nov 2017, 21:03

Petijsach schreef:Dan is sinds kort iets veranderd in de webshop van mtm.
Of bij Rabo of bij de payment service provider is er iets veranderd.
Typisch van die situaties dat iedereen naar elkaar gaat wijzen....
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Petijsach » 13 Nov 2017, 21:30

Ik hoop dat de Rabo ofwel de mtm nog met een reactie komt. Vreemd gebeuren dit.

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC