2€ CC dubbelkop voor 2€

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: grivnagozer

2€ CC dubbelkop voor 2€

Berichtdoor Mic-w-nl » 15 Mrt 2013, 22:07

Hallo Euroliefhebbers,
Ik ben een wereldmunt verzamelaar en ruil veel via het internet. Daar horen uiteraard ook de euromunten bij en krijg momenteel veel verzoeken naar de dubbelkop 2013.
Vroeger kocht ik gewoon bij het postkantoor rollen (tegen nominale waarde) om te ruilen.
Ik begrijp dat KNM nu enkel 3000 rollen heeft verkocht( in 1 ochtend) en dat er bijna geen postkantoren meer zijn. Maar wat gebeurt er nu met de bijna 20 miljoen andere 2€ CC munten?
Komen deze dan nooit meer in een rol? Of enkel gemixt? En indien gemixt, wat is dan ongeveer de kans een dubbelkop tegen te komen in een rol? Zijn er uberhaubt nog mogelijkheden voor particuliere verzamalaars om rollen te kopen? Zijn er al veel in omloop gebracht of wordt er nog gewacht om prijzen hoog te houden of een big bang op 30 april?

Groeten,
Michiel
Mic-w-nl
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Re: 2€ CC dubbelkop voor 2€

Berichtdoor Collectcoins » 16 Mrt 2013, 09:27

hallo,

een gedeelte is in rollen uitgegeven.
een deel is naar handelaren gegaan.
en overgroot deel wordt (net zoals bij de erasmus munt in 2011) geleidelijk in circulatie gebracht.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Petijsach » 16 Mrt 2013, 09:35

Zijn de overige 2 euromunten (die niet in een rol zijn gekomen) niet in een plastic zak geleverd?
Hoeveel er in zo'n zak zitten weet ik overigens niet. (100?)

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor bernard3 » 16 Mrt 2013, 10:26

Hallo Michiel,

Ik ruil zelf ook graag munten met buitenlandse verzamelaars, dus ik herken je probleem heel goed. Volgens mij is het voor de particuliere verzamelaar vrijwel onmogelijk om voor nominaal aan UNC munten te komen. Alles gaat of via meerprijs in rollen, of in zakken (van naar ik meen 1000) naar handelaars of komt in mixrollen terecht. Wanneer deze munten volop in circulatie komen weet ik niet, maar de kans dat je ze dan tegen gaat komen is lijkt me groot.

Wat ik zelf doe, is dat ik voor de verzamelaars die UNC met mij willen ruilen, munten bij een handelaar koop (kostte me dit keer 2,50 per munt) en dit bedrag reken ik dan door in de ruil. Ik doe het niet graag, maar ik kan ook niet op elke Nederlandse 2 euro herdenkingsmuntuitgifte verlies gaan maken. Voor hen die gecirculeerde munten ook goed vinden, kan ik ze natuurlijk wel gewoon voor 2 euro achterhouden.

Bernard
Gebruikers-avatar
bernard3
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor euromunter » 16 Mrt 2013, 13:08

Handelaren kregen deze keer de munten in zakken van 100 stuks.

Groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Collectcoins » 17 Mrt 2013, 10:33

euromunter schreef:Handelaren kregen deze keer de munten in zakken van 100 stuks.

Groeten Paul

klopt als een bus. dat is het deel wat ik bedoelde 'voor de handelaren'.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Mic-w-nl » 17 Mrt 2013, 14:07

Bedankt voor de antwoorden zover.
En misschien domme vragen, maar hoe komen winkels aan hun kleingeld? Gaat dat tegenwoordig ook via zakken? Of ook nog rollen? En zijn dit willekeurige mixen van oud, nieuw, cc en andere landen? Iemand enig idee hoeveel munten(totaal oud en nieuw en andere landen) er per dag/week/maand weer geteld en wel weer de handel in komen?

Groeten,
Michiel
Mic-w-nl
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor Dick » 17 Mrt 2013, 14:14

Mic-w-nl schreef:Bedankt voor de antwoorden zover.
En misschien domme vragen, maar hoe komen winkels aan hun kleingeld? Gaat dat tegenwoordig ook via zakken? Of ook nog rollen? En zijn dit willekeurige mixen van oud, nieuw, cc en andere landen? Iemand enig idee hoeveel munten(totaal oud en nieuw en andere landen) er per dag/week/maand weer geteld en wel weer de handel in komen?

Groeten,
Michiel

Als het gaat om het stellen van strik vragen stel ik voor om jou in aanmerking te laten komen voor de wisselbeker :lollig:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikers-avatar
Dick
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor leon voorn » 17 Mrt 2013, 21:55

als je bij de bank rollen gaat halen kost dat geld,that s bussiness
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie--houten :wave:
Gebruikers-avatar
leon voorn
Senior lid
Senior lid

Nationale vlag:
Philippines Philippines 

Berichtdoor keeser » 18 Mrt 2013, 02:00

Mic-w-nl schreef:Bedankt voor de antwoorden zover.

Groeten,
Michiel

Michiel,
Ik werk in een tankstation en mijn baas haalt altijd rollen bij de bank. De 2 euromunten (25x€2) zitten bij de bank in mijn woonplaats verpakt in zakken (toevallig zaten er afgelopen zaterdag 2 zeer nette Dubbelkoppers bij) Alle andere munten zitten verpakt in rollen. Hiervoor moet je nog een bepaald bedrag betalen, bovenop de nominale waarde (verpakkingskosten) Deze rollen zijn naar mijn weten altijd gemixt qua jaartallen en kwaliteit. Ik geloof dat het geld wat door de consument wordt gestort bij de bank, samen komt in een grote bak van meerdere banken en opnieuw wordt gerold? (correct me if i'm wrong)

Groet, Kees
Munthandel Laurenssen
Marktplaats
eBay
Gebruikers-avatar
keeser
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Jorediej » 14 Jun 2013, 08:34

Ik koop ook wel eens rollen van 2euro in.
Voor 25 munten betaal je dan 50,35.
In deze rollen zit inderdaad van alles gemixt.
In de 2 rollen die ik gekocht heb ben ik 6 speciale CC munten tegen gekomen.
Op zich een goede deal voor in totaal 0,70 cent!
Gebruikers-avatar
Jorediej
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor grivnagozer » 14 Jun 2013, 10:59

Vroeger ging er een winkelier ervoor naar de (post)bank, en bij benzinestations geschiedt het zo. Ik ben in mijn verleden in diverse branches werkzaam geweest en heb dus veel te maken met geldstromen.

Bij de overheid (waterschap, deelgemeente) wordt het kasgeld dagelijks afgeteld tot een vast bedrag, en aanvullingen op het wisselgeld moet middels een invulformulier naar de gemeente, welke en masse 1x per periode alle formulieren optelt en dan bij een bankinstelling bestelt. De hoofdbode wordt de geldloper.

Bij de Supermarkten bestel je als hoofdkassier centraal voor alle kassaladen een x-aantal denominaties via een daartoe aangewezen hoofdkantoor, welke dan de volgende dag middels een geldtransport wordt afgeleverd. Deze rollen dragen neutrale wrappings wanneer het gebruikt geld is, of het wapen van de rijksmunt wanneer er niet genoeg gebruikt in voorraad bleek te zijn. Daarnaast vormen klanten een belangrijke kostendrukkende omwisselbron.
Staat Ahold in Nederland, Aldi en Lidl worden vanuit het Duitse hoofdkantoor bevoorraad, en daar treft men dan ook wel eens Oostenrijkse en/of Duitse verzegelde rollen aan. Wrappings worden altijd vernietigd bij gebruik.
Gebruikers-avatar
grivnagozer
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Ukraine Ukraine 
eBay:

Berichtdoor llinde » 14 Jun 2013, 11:11

Jorediej schreef:In de 2 rollen die ik gekocht heb ben ik 6 speciale CC munten tegen gekomen.
Op zich een goede deal voor in totaal 0,70 cent!

Wat is er de goede deal aan? Zocht je deze 6 munten allemaal nog?
Volgens mij zijn er maar heel weinig 2 euro CC munten die in gecirculeerde toestand een waarde hebben hoger dan 2 euro.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Stephan O » 14 Jun 2013, 11:15

In principe zijn toch alleen de buitenste twee munten dan Circulatie kwaliteit en de overige UNC(uitgaande van het kopen van een Rijksmuntenrol).
Als je de CC-munten dan weer doorverkocht krijgt maak je er wat winst op.

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 179/368 CC (48,6%) + 157/335 'Normaal' (46,9%) Totaal: 336/703 stuks (47,8%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 14 Jun 2013, 12:53

Stephan O schreef:uitgaande van het kopen van een Rijksmuntenrol

en dat is nu precies het punt, Jorediej heeft het niet over een rol met UNC munten, maar over een rol met gecirculeerde munten.
KNM maakt namelijk geen gemengde rollen....

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Volgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC