2 euro 10 jaar EMU 2009 ook in coincard.

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Favorieten: WallyTheWalrus
Volgers: WallyTheWalrus, jbeckers, Lumi, Ilosab, genius, numisfreund

Re: 2 euro 10 jaar EMU 2009 ook in coincard.

Berichtdoor llinde » 10 Jun 2013, 13:01

Munthunter schreef:Waarom produceren ze er niet veel meer? Houden ze hun klanten te vriend, veroorzaken geen achterlijke situaties en prijzen en verdienen op de koop toe ZELF ook meer.

Het kan meerdere redenen hebben, allereerst hebben ze de munten zelf niet meer en kopen ze die terug uit de handel.
Ik heb geen idee hoeveel UNC munten handelaren nog hebben en tegen welke voorwaarden ze die willen verkopen aan KNM.
Van dat gezichtsveld uit is de inpakactie van de Verdrag van Rome munt ook logisch te noemen, maar dan is de beperking van één per persoon weer niet logisch. Toen ik afgelopen vrijdag op zoek moest naar UNC VvR munten kwam ik er achter dat ik daar nog 10 rollen van had...

Ik denk ook dat het de bedoeling is van KNM om iedere keer weer een hype te creëren, maar gedrag van verzamelaars is ook uiterst onvoorspelbaar.
In voorgaande jaren was iedere keer de coinfairset pas later uitverkocht dan de Dag van de Munt set en deze keer is het ineens omgekeerd, dus waar die extra interesse voor de coinfairset ineens vandaan komt is mij een raadsel.

Als KNM echt verzamelaarsvriendelijk zou willen werken zouden ze voor deze 2007 en 2009 coincards de inpakactie zonder beperkingen moeten uitvoeren.
Ik ben me er van bewust dat het ontvangen en uitpakken van opgestuurde munten best flink wat extra werk met zich meebrengt, maar dat kan dan in de prijs verrekend worden. De echte verpakkingenverzamelaar is volgens mij best bereid om dat te betalen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 10 Jun 2013, 20:47

Hierbij mijn verhaal.
Vanmorgen zaten we nog in Hongarije en ik dus even achter de computer, beetje op Facebook. Plotseling zag ik daar dat de coincard besteld kon worden. Ik dus ingelogd op de site van de KNM, alles ingevuld, wil betalen en kreeg geen verbinding met iDeal. Weer terug naar de site en geprobeerd om via creditcard te betalen maar dat accepteerde ze niet omdat ik al besteld had, maar NIET betaald. Ik stuurde dus een mailtje naar de KNM vanwege het ongemak. Vanavond om 19:00 uur waren we weer thuis en tot mijn stomme verbazing hebben ze er eentje voor me gereserveerd en wordt het opgestuurd inclusief factuur. Kijk, dat valt me dan 100% mee van de KNM.
O ja, bijkomstig voordeel is nog dat ik bij de post een bestelformulier vond van de UFN voor de 2 euro Sede Vacante. Heb een tijdje terug een e-mail gestuurd naar ze en nu blijken ze toch nog wel eens wat te lezen, snel bestellen maar.
Was een fijne thuiskomst.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor Munthunter » 11 Jun 2013, 14:27

Vind het overigens ook ontzettend irritant dat je schijnbaar alles via Facebook moet vernemen en ik heb zelf geen facebook en wil er ook niet aan vanwege. Een mail is mij niet gezonden, want die krijg ik binnen op mijn telefoon...

Nogmaals ben er een beetje heel erg klaar mee. Ben bijna 37 en ondertussen raast de KNM mij zelfs in rap tempo voorbij met hun socialmedia achtige stunts en kartonmania.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor numisfreund » 11 Jun 2013, 14:55

Munthunter schreef:Vind het overigens ook ontzettend irritant dat je schijnbaar alles via Facebook moet vernemen en ik heb zelf geen facebook en wil er ook niet aan vanwege. Een mail is mij niet gezonden, want die krijg ik binnen op mijn telefoon...

Nogmaals ben er een beetje heel erg klaar mee. Ben bijna 37 en ondertussen raast de KNM mij zelfs in rap tempo voorbij met hun socialmedia achtige stunts en kartonmania.

Gr. Jeroen

Heelemaal mee accord, zegd de 60-jaarige Rudolf ...
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Gebruikers-avatar
numisfreund
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Germany Germany 
eBay:

Berichtdoor rjbrethouwer » 25 Jun 2013, 15:13

Deze coincard blijft ook nog stijgen. Kom ze nu bijna niet meer tegen voor minder dan 55 euro. Wat een geld :shock:
Verzamelgebieden:
5 en 10 euro herdenkingsmunten in coincard compleet (Van Gogh, Huwelijk, Geboorte en Europa alleen munt)
2 euro herdenkingsmunten Europa in unc
Koninkrijk Nederland Guldens en Rijksdaalders
Zilveren bullion coins
rjbrethouwer
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor Ilosab » 25 Jun 2013, 16:17

Heb ik dus een keer mazzel gehad want meestal kleun ik altijd mis.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Nolster » 26 Jun 2013, 18:31

Ik denk dat deze de komende jaren ook nog wel blijft stijgen.
Gebruikers-avatar
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 26 Jun 2013, 19:13

Ik vind het best, ik zal hem er niet voor verkopen. Heb ik eens een keer mazzel met de KNM dan zal ik hem houden ook. Ik moet nog steeds de eerste 4 coincards en dat is al moeilijk genoeg.

Gr. Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Munthunter » 26 Jun 2013, 19:17

En waarom denk je dat? Ik zie de waarde van de Verdrag van Rome juist dalen, maar weet de exacte oplages niet van beide coincarduitgiften. Ik heb echt het idee dat er een soort van hype om deze coincards gecreeërd en naar ik meen is een hype tijdelijk. Ik kreeg onlangs een aanbieding van de KNM aangaande een penningenserie en ook die zaten in een coincard. Ik denk dat we de coincard moeten zien als een aangename verpakkinge waarop wat extra informatie over de uitgifte/munt/penning kan komen te staan, maar helaas is het enkel een afbeelding en verder van weinig toevoegende waarde.

Ik ben dus niet zo onder de indruk van deze hype en geloof echt dat we net als de Verdrag van Rome coincard deze editie ook voor een redelijk bedrag aan kunnen komen. De KNM moet natuurlijk wel opletten dat ze de door hun gecreeërde hype niet zelf om zeep help door een overkill aan coincards in welke hoedanigheid dan ook. Straks kunnen we nog de afgeknipte teennagels van muntmeester Maarten Brouwer ingenesteld in een zwaar verzilverde penning IN een coincard in onze verzameling schuiven... Er zit immers een coincard omheen. ;)

Maar eerlijk is eerlijk ik vind mijn coincards met 5 en 10 eurostukken toch echt leuk om te zien in die verschillende coincards.

@Alfred, misschien kun je er ooit een ruilen tegen een van de eerste vier?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Ilosab » 26 Jun 2013, 19:48

Dat het een hype is dat is wel zeker maar dat is met alles als er iets nieuws uitkomt wat geen grote oplage heeft. Mij maakt het niet uit of de prijs nu stijgt of daalt. Verkopen/ruilen doe ik niet want ik beschouw mezelf als verzamelaar en niet als belegger, ook niet voor na mijn pensioen. Mijn verzameling wordt netjes verdeeld in de familie. Het mooie is nog dat ik al een coincard had met een Nederlandse 2 euro EMU munt, het was alleen ooit eens uitgegeven in een Duitse versie van de coincard. En die heb ik vandaag op MP verkocht voor 11 euro dus al met al is de nieuwe editie aardig goedkoop voor me.
Het is eigenlijk ongelooflijk dat zo'n stukje karton met munt al op 55 € zit maar de nieuwe Monaco euromunt wordt ook al in de voorverkoop verkocht voor bedragen boven de 60 € terwijl tegen de tijd van uitkomst hij waarschijnlijk beneden de 10 € komt.
Penningen verzamel ik niet, vind ik persoonlijk nergens op slaan maar andere mensen zullen er blij mee zijn.
Er zal ooit wel eens een moment komen dat ik één van de 4 ontbrekende kan aanschaffen. Ergens is het wel goed want je blijft zoeken en gefocust om er eentje te pakken te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld jarenlang gezocht naar een voor mij betaalbaar biljet van Buchenwald. En dit jaar win ik op 2 verschillende veilingen 2 biljetten. Geduld is een schone zaak.
Als de 2 euro CC Vaticaan Sede Vacante binnen komt gaat die ook de verkoop in of misschien ruilen tegen één van de 4 maar dat zal wel niet.

Gr. Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Nolster » 26 Jun 2013, 20:00

Jeroen, zoals je zelf ook al aangeeft zijn de coincards inderdaad een leuke verpakking en ik vind het dan ook leuk om alle Nederlandse herdenkingsmunten in een coincard te hebben en samen in een album te bewaren. Meer dan dat is de coincard voor mij niet en ik zal ook nooit een munt aanschaffen omdat hij in een coincard zit.

Waarom ik denk dat deze EMU uitgifte nog wel verder zal stijgen is puur omdat de oplage erg laag is. Er zijn veel mensen die de Nederlandse munten in coincard sparen en die zullen allen graag hun collectie compleet maken. Kijk naar de eerste vier coincards. Waarom zijn die zo ontzettend duur? Toch ook alleen maar door het feit dat ze erg schaars zijn. Overigens valt te betwijfelen of coincards een hype zijn. Een hype is iets dat erg in trek is voor een korte tijd. De eerste coincards zijn naar mijn weten al in 2004 uitgebracht. Een periode van bijna 10 jaar vind ik toch niet niets. Wel moet ik toegeven dat de coincard gekte op dit moment lijkt te pieken. Een goed voorbeeld hiervan vind ik de 1 en 2,5 gulden dubbelkop coincards.

Dat de VvR coincard nu aan het dalen is lijkt mij overigens ook logisch. Er was een beperkte oplage van deze coincard en veel vraag. Iedereen die er eentje wilde hebben heeft geholpen de prijs op te stuwen en er inmiddels eentje aangeschaft. Een prijs zal altijd direct naar uitgifte pieken omdat de grootste gekken dat echt veel geld willen betalen. Vervolgens zal de prijs wat stabiliseren. De reden dat de coincard de laatste tijd zo gedaald is is volgens mij vooral te wijten aan de inpak-actie van de KNM op de dag van de munt. Er zijn ineens weer veel meer coincards op de markt gekomen dus daalt de prijs. Wie weet krijgen we in de toekomst ook nog wel zo'n actie voor de EMU munt.

Tot slot sluit ik mij aan bij Alfred. De munten zitten in mijn verzameling omdat ik ze mooi vind en ook omdat ik het prettig vind dat mijn collectie compleet is. Tenzij de prijzen met honderden euro's gaan stijgen blijven ze lekker in mijn album zitten.

Groet, Arnoud
Gebruikers-avatar
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 26 Jun 2013, 20:09

Nolster schreef:Wel moet ik toegeven dat de coincard gekte op dit moment lijkt te pieken. Een goed voorbeeld hiervan vind ik de 1 en 2,5 gulden dubbelkop coincards.

Leuke woordspeling.....
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 26 Jun 2013, 20:13

Nolster schreef:Tot slot sluit ik mij aan bij Alfred. De munten zitten in mijn verzameling omdat ik ze mooi vind en ook omdat ik het prettig vind dat mijn collectie compleet is. Tenzij de prijzen met honderden euro's gaan stijgen blijven ze lekker in mijn album zitten. Groet, Arnoud

Nou Arnoud, zelfs als ze expliciet in waarde gaan stijgen verkoop ik ze nog niet. Ze blijven zitten waar ze zitten.
Één van mijn duurste aanwinsten op numismatiek gebied was het Hongaarse bankbiljet 100 Forint 1946 op de beurs in Valkenburg. Op dezelfde beurs kon ik hem voor 3 x de aanschafprijs verkopen aan een Hongaar. Niet gedaan, als ik eenmaal iets heb aangeschaft dan blijft die in mijn verzameling zitten totdat ik gecremeerd word. Eenmaal binnen is binnen.

Gr. Alfred
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Nolster » 26 Jun 2013, 20:49

Heel scherp Luit! Ik had het zelf niet eens in de gaten.

Alfred, mooi om te horen dat je zo trouw bent aan je collectie. Ik heb op zich dezelfde instelling maar als ik een munt die ik voor een tientje heb gekocht voor € 1000,- de deur uit kan doen zal ik er toch even goed over nadenken. Als het een waardevaste munt is niet maar bij een euromunt die wellicht een hype is op dat moment...
Gebruikers-avatar
Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor mukkes » 26 Jun 2013, 22:29

En er is net weer een Van Gogh coincard ( Mint staat ) verkocht voor 369 euro !!
Deze was te koop bij : http://www.ma-shops.com

Ik zat nog te twijfelen om hem aan te schaffen, maar helaas er was iemand mij voor.
Bijlagen
1088_5vgcoinc..jpg
Van Gogh Coincard
Gebruikers-avatar
mukkes
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

VorigeVolgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC