2 euro cc Nederland `dubbele kop` 2013

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: thomasa, Ilosab, jbeckers, numisfreund, Lycos

Re: 2 euro cc Nederland `dubbele kop` 2013

Berichtdoor Ilosab » 06 Mrt 2013, 20:10

thomasa schreef:
Ilosab schreef:
hierm schreef:Alfred, Ik mag aannemen dat in de coincard wel een munt zit en dat je niet het lege kartonnetje hebt ontvangen :gniffel: :gniffel: gr Ina

Yep, die zat er ook in :lollig: De losse munt heb ik besteld bij mijn vaste verkoper. Als hij Spanje heeft ontvangen dan stuurt hij e.e.a. naar me toe zoals 10 munten Duitsland, 1 x Frankrijk, 1 x Slovenië, 1 x Nederland en 1 x Spanje. En dan gaan we bij hem weer in de volgende bestelronde.Gr. Alfred

Dan heb je nog t een en ander onderweg dus .....

Yep, ik bestel altijd bij die verkoper en we hebben afgesproken dat hij 1 x per 4 maanden alles verzend wat ik bij hem heb besteld. Geduld is een schone zaak en ik heb geen zin om a) iedere keer portokosten te betalen en b) naar de andere kant van de stad te rijden om de munten op te halen bij het postkantoor. Nu doe ik dat maar hooguit 3 x per jaar. Leve PostNL met het sluiten van kantoren.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor thomasa » 06 Mrt 2013, 20:14

Kan jij bij t postkantoor de cc munten kopen dan ?...
altijd op zoek naar die ene munt
Gebruikers-avatar
thomasa
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 06 Mrt 2013, 20:18

Nee, als ik iets bestel laat ik het aangetekend verzenden. Aangetekend betekent dat de bezorger van PostNL het persoonlijk afgeeft. Wij hebben een bezorger die te beroerd is om dat te doen en schrijft een briefje dat ik het op het postkantoor kan afhalen, andere kant van de stad dus.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Petijsach » 06 Mrt 2013, 21:05

Munthunter schreef:Vandaag de rol met twee euromunten ontvangen `troonswissel`.

Nou dat was een teleurstelling. Aan beide zijden kijk ik op de europese zijde van de munt. Op de wikkel zelf staat verder niets, terwijl dit eerder wel zo was. Kortom de gewone twee eurowikkel.

Ik geloof echt wel dat ze er in zitten, maar zo heb ik er verder als verzamelaar weinig aan...

Hoe zit dit bij jullie?

Overigens was het enkel de rol die binnen kwam de rest is er nog niet.

Gr. Jeroen

Ik heb de muntrol ook vandaag ontvangen Jeroen.
Met aan de ene kant de Europese zijde en aan de andere kant Bea en Alex.......
Het ziet er naar uit dat je er geen geluk mee hebt gehad.. :jajajaja:

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Gebruikers-avatar
Petijsach
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Robin » 07 Mrt 2013, 11:01

Robin schreef:ff een lekenvraag.. :?:
Hoe verzamel je die rollen? Gewoon op de stapel in de kluis, of in de vitrine?
Het zijn toch gewoon onogelijke papieren rolletjes, met de garantie van een munt aan beide buitenkanten en de waarschijnlijkheid van munten daartussen..
Wat is hier het verzamelplezier precies? Of gaat het meer om de uitdaging de verzameling compleet te krijgen?
Is het ook iets om regelmatig met plezier naar te kijken, of te bepotelen?

Groet, Robin

?
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Gebruikers-avatar
Robin
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Suriname Suriname 
eBay:

Berichtdoor jbeckers » 07 Mrt 2013, 13:15

Munthunter schreef:Inderdaad heb ik gezien hoe het werkt.

Maar 25 euro per rol extra (50%!!!) dan mogen we toch verwachten dat de verzamelaar tevreden mag zijn?

Hier heb ik niets aan... :dizzie:

Gr. Jeroen

Hallo Jeroen,

Mijn vrouw kan er binnen 2 minuten een zichtrol van maken, zonder dat je het ziet! :klap:
Als je wilt weten hoe, stuur me maar een pm.

Hoorde trouwens van een Belgische handelaar die ook zijn rollen had gekregen dat ze hem 50% van de rollen blind wilden geven. Heeft hierop gepraat als Brugman en uiteindelijk rollen omgeruild gekregen.
Ja, dus als de KNM 1 of meerdere handelaren zo matst, blijven de 'slechte' rollen over voor de verzamelaars.

Groetjes,
Jan
Gebruikers-avatar
jbeckers
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor rtholen » 07 Mrt 2013, 14:18

Een rol aanschaffen is totaal geen verzamelen in mijn optiek, dat is niks anders dan beleggen.

En als ik dan hoor dat je zoveel extra moet betalen om 25 van die 2 euro muntstukken, in een rol te laten stoppen, dan snap ik wel dat ze bij de KNM erg blij zijn met de troonswisseling. greeny

Dan denken vele verzamelaars ook nog, dat de 2 euro in zo een vorm een schaars product wordt. Nou zet dat alsjeblieft heel snel uit je hoofd, want de hele wereld laat ze in het rolletje zitten en legt ze in de kast!

Hoe het dan kan, dat al dat materiaal zo snel uitverkocht is?
Nou dat is ook vrij eenvoudig te verklaren.... dhr. T. Peters neemt vaak al 25% van de totale afname voor zijn rekening, uiteraard tegen een vele lagere prijs, dan het verzamelindividu mag betalen bij KNM.
Dan de andere handelaren nog, en wat relatiegeschenk-materiaal vanuit het kantoor van KNM her en der strooien, en de oplage is zo goed als uitverkocht, vaak zelfs binnen 1 week.
Die paar honderd overgebleven rolletjes voor de losse verkoop, dat is lekker verdienen dan, zoveel extra betalen boven nominaal!
rtholen
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Dick » 07 Mrt 2013, 15:40

Ik heb vandaag de 2 euro met boekje optvangen de BU moet nog komen, deze komt van een ander adres dit is denk ik om het makkelijk te maken.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikers-avatar
Dick
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 07 Mrt 2013, 17:32

jbeckers schreef:Mijn vrouw kan er binnen 2 minuten een zichtrol van maken, zonder dat je het ziet! :klap:

Zo lang je maar zorgt dat je het papier niet beschadigd, is het inderdaad niet al te moeilijk...
Op deze manier worden er ook wel eens rollen te koop aangeboden die officieel nooit gemaakt zijn.

En mij bekruipt dan ook het gevoel dat als ik een muntrol op ebay koop van een zeldzame munt er een behoorlijk risico bestaat dat er binnenin alleen maar normale munten zitten en als het dan om een rol Finland 2004 CC gaat, kan je nog niet eens verhaal halen omdat die alleen gemixed zijn uitgegeven...

Al met al kan je dus stellen dat het verzamelen van rollen wel een heel bijzondere en riskante tak van sport is ;)

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor numisfreund » 07 Mrt 2013, 17:34

Op het duitse Münzenforum werd zojuist ook vermeld, dat de coincard met boekje gelevert werd, maar de andere BU-coincard niet ... - komen die echt uit twee verschillende hoeken met twee leveringen? Nou ja, we betalen in Duitsland wel 9,- € voor het porto - dan mag dat wel ...

Ik zelf wacht nog op de twee coincards ...
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Gebruikers-avatar
numisfreund
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Germany Germany 
eBay:

Berichtdoor Daniël » 07 Mrt 2013, 19:29

Stond er ook bij. UNC-versie is met boekje (mini-magazine) en de BU-versie niet. :angel:
Gebruikers-avatar
Daniël
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Germany Germany 

Berichtdoor numisfreund » 07 Mrt 2013, 22:24

numisfreund schreef:Op het duitse Münzenforum werd zojuist ook vermeld, dat de coincard met boekje gelevert werd, maar de andere BU-coincard niet ... - komen die echt uit twee verschillende hoeken met twee leveringen? Nou ja, we betalen in Duitsland wel 9,- € voor het porto - dan mag dat wel ...

Daniël schreef:Stond er ook bij. UNC-versie is met boekje (mini-magazine) en de BU-versie niet. :angel:

Je hebt me verkeerd verstaan. Ik bedoelde, da de coincard met boekje er al is en de coincard zonder boekje, dus de BU-versie, nog niet. Ze worden blijkbaar niet tezamen gelevert, maar in twee zendingen.
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Gebruikers-avatar
numisfreund
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Germany Germany 
eBay:

Berichtdoor Dick » 07 Mrt 2013, 23:15

numisfreund schreef:
numisfreund schreef:Op het duitse Münzenforum werd zojuist ook vermeld, dat de coincard met boekje gelevert werd, maar de andere BU-coincard niet ... - komen die echt uit twee verschillende hoeken met twee leveringen? Nou ja, we betalen in Duitsland wel 9,- € voor het porto - dan mag dat wel ...

Daniël schreef:Stond er ook bij. UNC-versie is met boekje (mini-magazine) en de BU-versie niet. :angel:

Je hebt me verkeerd verstaan. Ik bedoelde, da de coincard met boekje er al is en de coincard zonder boekje, dus de BU-versie, nog niet. Ze worden blijkbaar niet tezamen gelevert, maar in twee zendingen.

Klopt helemaal wat je zegt numisfreund , de UNC met boekje is al geleverd en de BU blijkt van een ander adres te moeten komen, deze wordt nog nageleverd

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikers-avatar
Dick
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor keeser » 08 Mrt 2013, 11:50

BU coincards vorige week vrijdag al mogen ontvangen! Helaas ook een blinde rol ontvangen afgelopen woensdag
Mailtje gestuurd naar het KNM en een vriendelijke mail terug gekregen dat ik de rol kan omruilen naar een zichtrol!

Kees
keeser
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor euromunter » 08 Mrt 2013, 14:44

Of terwijl, je rol wordt opengemaakt, wordt een muntje andersom gedraaid en weer een nieuwe wikkel om heen gedaan :knipoog:

Grapje natuurlijk. Maar mooi toch dat ze het aanbieden! Staat namelijk nergens dat je een zichtrol krijgt. Hoewel het voor de verzamelaars wel een meerwaarde heeft en er ook meer betaald is dan de nominale waarde van de inhoud van de rol.

groeten Paul
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

VorigeVolgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC