Gemeenschappelijke uitgifte 10 jaar euro 2012

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Oom Dagobert, eurowin, Chris, EUROCOLLEZIONE, Yosoyke, numisfreund, thomasa, Lycos, Joeki84, Ilosab, jbeckers, Lumi

Re: Gemeenschappelijke uitgifte 10 jaar euro 2012

Berichtdoor Oom Dagobert » 04 Jul 2012, 16:04

llinde schreef:
Oom Dagobert schreef:Daar gebruiken ze nog postzegels om iets te verzenden. Wel zo mooi. :thumb [/attachment]

Zolang ze nog oude postzegels hebben, zullen ze daar wel mee doorgaan, maar ooit zal die voorraad toch wel eens op zijn?
Ik vind trouwens wel dat de beschermfolie steeds vaste op de blister zit, ik was al bijna bang de blister te breken bij het verwijderen :lollig:

Luit

Hij zat er gewoon los in. Maar ik verwacht er nog een, die ik later bijbesteld heb, misschien dat hij dan wel extra verpakt zit in folie. San Marino plakt idd zijn oude voorraad zegels op heb ik zo het idee, maar omdat ze graag reclame maken voor hun zegels zou ik me niet verwonderen als ze het blijven doen. Het Vaticaan is er helaas wel mee gestopt, daar had ik ook altijd een verzamelaar voor. Mijn San Marinozegels stuur ik naar een kennis in Letland.
Oom Dagobert
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor llinde » 04 Jul 2012, 16:10

Oom Dagobert schreef:Hij zat er gewoon los in. Maar ik verwacht er nog een, die ik later bijbesteld heb, misschien dat hij dan wel extra verpakt zit in folie.

Bedoelen we hier niet iets verschillends?

Ik bedoel de beschermfolie die op de hoogglans blister zit, waarvan sommigen denken dat je die moet laten zitten. Die folie maakt niets vast en is ook geen verpakking. Overigens zijn er ook mensen die dit soort folie op de displays of schermen van hun elektronica laten zitten, dus het komt niet alleen bij verzamelaars voor ;)

Luit ;)
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Oom Dagobert » 04 Jul 2012, 16:18

llinde schreef:
Oom Dagobert schreef:Hij zat er gewoon los in. Maar ik verwacht er nog een, die ik later bijbesteld heb, misschien dat hij dan wel extra verpakt zit in folie.

Bedoelen we hier niet iets verschillends?

Ik bedoel de beschermfolie die op de hoogglans blister zit, waarvan sommigen denken dat je die moet laten zitten. Die folie maakt niets vast en is ook geen verpakking. Overigens zijn er ook mensen die dit soort folie op de displays of schermen van hun elektronica laten zitten, dus het komt niet alleen bij verzamelaars voor ;)

Luit ;)

Nu snap ik wat je bedoelde, die laat ik altijd zitten. Waarom zou je het verwijderen? Storen doet het mij niet. Maar ik ben een verzamelaar die vaker de zaak maar laat zoals ik het ontvang. Van het verenigd Koninkrijk heb ik munten in de verpakking zitten daar heb ik de achterkant nog nooit van gezien. Net als de Zalmkit, die zit ook nog dicht.
Bijlagen
Verenigd Koninkrijk 2012 5 pounds-Jubileum b.jpg
Oom Dagobert
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 04 Jul 2012, 16:45

Oom Dagobert schreef:Waarom zou je het verwijderen? Storen doet het mij niet. Maar ik ben een verzamelaar die vaker de zaak maar laat zoals ik het ontvang.

Als je de folie verwijderd ziet de blister er vele malen beter uit dan met de folie erop, lijkt mij een hele goede reden :lollig:
Waarom maak je eigenlijk de envelop nog wel open, die ontvang je toch ook dicht?

Maar misschien begin ik nu ook je nickname te begrijpen, het gaat Dagobert Duck er ook alleen maar om dat hij het geld heeft :lollig: :lollig:

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Martin » 04 Jul 2012, 16:56

llinde schreef:Als je de folie verwijderd ziet de blister er vele malen beter uit dan met de folie erop, lijkt mij een hele goede reden :lollig:
Waarom maak je eigenlijk de envelop nog wel open, die ontvang je toch ook dicht?

Maar misschien begin ik nu ook je nickname te begrijpen, het gaat Dagobert Duck er ook alleen maar om dat hij het geld heeft :lollig: :lollig:

Luit

Ik snap het best wel! Zelf ben ik niet zo; de circulatiemunten heb ik allemaal bevrijd van hun coincard en die vieze reclamekartonnetjes belanden bij mij in de vuilzak bij ander verpakkingsmateriaal. Anderen doen dat juist weer niet; het is maar net wat je mooi vindt!
En het kan toch ook voordelen hebben: boeken heb je snel uit, cd's blijven als nieuw en tandpasta gaat heeeeeeel lang mee :lach: .

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor Oom Dagobert » 04 Jul 2012, 16:58

llinde schreef:
Oom Dagobert schreef:Waarom zou je het verwijderen? Storen doet het mij niet. Maar ik ben een verzamelaar die vaker de zaak maar laat zoals ik het ontvang.

Als je de folie verwijderd ziet de blister er vele malen beter uit dan met de folie erop, lijkt mij een hele goede reden :lollig:

Luit

Endelijk iemand die mij doorheeft hier. :klap:
Maar de envelop verzamel ik niet, wel de inhoud! :lollig:
Oom Dagobert
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Oom Dagobert » 04 Jul 2012, 17:05

Martin schreef:
llinde schreef:Als je de folie verwijderd ziet de blister er vele malen beter uit dan met de folie erop, lijkt mij een hele goede reden :lollig:

Luit

Ik snap het best wel! Zelf ben ik niet zo; de circulatiemunten heb ik allemaal bevrijd van hun coincard en die vieze reclamekartonnetjes belanden bij mij in de vuilzak bij ander verpakkingsmateriaal. Anderen doen dat juist weer niet; het is maar net wat je mooi vindt!
En het kan toch ook voordelen hebben: boeken heb je snel uit, cd's blijven als nieuw en tandpasta gaat heeeeeeel lang mee :lach: .

Marvin

Zoals een goede buur altijd tegen mij zei,
„Jeder soll nach seiner Fasson selig werden“
Oom Dagobert
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Martin » 04 Jul 2012, 17:35

Oom Dagobert schreef:Zoals een goede buur altijd tegen mij zei,

Een gevleugeld citaat van Friedrich II (22. Juni 1740) „Jeder soll nach seiner Façon selig werden“..., een markant en omstreden politicus, mild uitgedrukt (voor de geinteresseerden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frederik_II_van_Pruisen).
Op zijn graf kun je nog altijd aardappels vinden, want hij was het die dit volksvoedsel introduceerde bij onze oosterburen.

Maar los daarvan vind ik dat iedereen zijn munten en muntenuitgaves moet bewaren hoe hij dat zelf prefereert. Een extra laagje folie zal geen kwaad kunnen als je de nieuwgierigheid kunt bedwingen om de achterkant niet te kunnen zien. En bij het kenningsmakingsset weet je nooit welke jaren er in zitten van welke munten...
Zelf zal ik nooit een BU-setje slopen, dat is voor MIJ weer een grens maar het zal voor iedere verzamelaar wel anders liggen. Enfin, dat blijkt hier alweer.
En als iemand het jammer vindt een extra laagje verpakking (volgens de een) er af te halen: :thumb up: ! Gewoon laten zitten en het koesteren!

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor Oom Dagobert » 04 Jul 2012, 17:57

Martin schreef:
Oom Dagobert schreef:Zoals een goede buur altijd tegen mij zei,

Een gevleugeld citaat van Friedrich II (22. Juni 1740) „Jeder soll nach seiner Façon selig werden“..., een markant en omstreden politicus, mild uitgedrukt (voor de geinteresseerden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frederik_II_van_Pruisen).
Op zijn graf kun je nog altijd aardappels vinden, want hij was het die dit volksvoedsel introduceerde bij onze oosterburen.

Maar los daarvan vind ik dat iedereen zijn munten en muntenuitgaves moet bewaren hoe hij dat zelf prefereert. Een extra laagje folie zal geen kwaad kunnen als je de nieuwgierigheid kunt bedwingen om de achterkant niet te kunnen zien. En bij het kenningsmakingsset weet je nooit welke jaren er in zitten van welke munten...
Zelf zal ik nooit een BU-setje slopen, dat is voor MIJ weer een grens maar het zal voor iedere verzamelaar wel anders liggen. Enfin, dat blijkt hier alweer.
En als iemand het jammer vindt een extra laagje verpakking (volgens de een) er af te halen: :thumb up: ! Gewoon laten zitten en het koesteren!

Marvin

Helemaal met je eens, en kijk zo leert een mens weer eens wat, ik dacht dat het citaat van Herbert zelf was. :lol: En van die Friedrich II heb ik toevallig ook een muntje.
Bijlagen
Oost Pruisen 1781 3 kreuzer b.jpg
Oost Pruisen 1781 3 kreuzer b.jpg (27.17 KiB) 1730 keer bekeken
Oost Pruisen 1781 3 kreuzer a.jpg
Oost Pruisen 1781 3 kreuzer a.jpg (27.29 KiB) 1730 keer bekeken
Oom Dagobert
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 04 Jul 2012, 18:16

Martin schreef:[een extra laagje verpakking (volgens de een)

We zijn het er toch hoop ik wel over eens dat het verpakkingsmateriaal van de blister is, net als de blister zelf weer verpakkingsmateriaal van de munt(en) is.
Natuurlijk moet iedereen zelf weten of hij de overbodige verpakkingsmaterialen verwijderd, ik besef ook best dat sommige artikelen iets speciaals hebben als ze nog onbeschadigd in de verpakking zitten.
Waar het mij hier om gaat is dat er af en toe gesuggereerd wordt dat het beter is dat dit soort verpakkingsmateriaal blijft zitten en daardoor weer anderen gaan denken dat het zo hoort om dat te laten zitten.
Soms lees je zelfs klachten over deze sets omdat er luchtbellen onder de folie zitten en daardoor de set minder goed oogt. Als je dat zo vind dan zijn er twee mogelijkheden. De eerste is dat je echt denkt dat de folie onderdeel van de set is en de tweede is dat je totaal bent doorgeschoten en vind dat ook een verpakking onberispelijk moet zijn.
Nogmaals, geen verwijt aan degenen die deze folie laten zitten, maar meer een uitleg dat de bedoeling voor de set is dat de folie wordt verwijderd.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Oom Dagobert » 04 Jul 2012, 18:25

Nogmaals, geen verwijt aan degenen die deze folie laten zitten, maar meer een uitleg dat de bedoeling voor de set is dat de folie wordt verwijderd.

Luit [/quote]
Iedereen moet het zo doen als hij/zij het zelf wil. Zo doe ik het al jaren en veranderen doe ik het beslist ook niet. Het is mijn verzameling en ik moet het leuk vinden. Een munten-KGB hebben we gelukkig niet. ;)
Oom Dagobert
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC