Eerste slag 2009 cc

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: De Muntkraam

Re: Eerste slag 2009 cc

Berichtdoor Reinier » 29 Mei 2012, 19:04

Hoi Freekdb,

Er is inderdaad van elke Nederlandse herdenkings € 2,- een munt in een Eerste Slag verpakking uitgegeven. (een houten doosje van zo'n 10 bij 15 cm met tekst op het deksel).

Wordt verder sporadisch aangeboden. Qua prijs moet je in elk geval globaal rekenen vanaf € 500,-

Groetjes Reinier
Reinier
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Danny de Munt » 29 Mei 2012, 19:06

Martin schreef:Hou http://postzegels-munten.marktplaats.nl ... ind=3&fs=1 maar eens in de gaten dan!
Van de eerste slag zijn er slechts 75 exemplaren uitgebracht. Een proof exemplaar in cassette met certificaat is er in een oplage van 2000 stuks en die kost zo rond de 125 tot 150 euro op het moment. Verschillende munthandelaren bieden ze nog aan. Een stuk goedkoper zijn de proofsets uit 2009 waarin er ook eentje zit in capsule.
Even googelen en zoeken dus als je er interesse in hebt! Succes :thumb up: , en toon hem maar bij de nieuwe aanwinsten als je er eentje hebt weten te bemachtigen

Marvin

PS Zelf heb ik al een (heel laag) bod geplaatst zodat ik dit ook eens even op mijn gemak kan volgen! Voor mij de mooiste 'Griekse' euromunt hoewel de nieuwe 'Griekse' 0-euro munt er ook mag zijn!

Ben jij er nou ook al aan het bieden op :o zie ineens een bod met jou naam
- alles voor de euro uit Nederland.
Gebruikers-avatar
Danny de Munt
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Martin » 29 Mei 2012, 19:34

Danny de Munt schreef:Ben jij er nou ook al aan het bieden op :o zie ineens een bod met jou naam

Yup! Tenminste, ik HEB geboden want ik ben ook wel erg benieuwd hoe ver de prijs zal oplopen voor deze munt. Maar ben gerust (andere liefhebbers!) mijn rol is al uitgespeeld hierbij. Ik ben heel tevreden met mijn proof-exemplaar met certificaat en richt mijn pijlen liever op andere munten :LoneRanger: ...
Ik verwacht wel dat deze eerste slag tot minimaal rond de 200 euro zal oplopen en dat is me echt te gortig voor een sigarenkistje met een eurootje dus heb hem bij 'advertentie volgen' gezet!

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor De Muntkraam » 07 Aug 2012, 11:13

freekdeb schreef:weet iemand wat de eerste slag van de 2 cc van 2009 ongeveer kost als ik de kans krijg om deze te kopen?

alvast bedankt,

Freek

Vanavond loopt er eentje af bij een handelaar op Ebay..... :knipoog:

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
Gebruikers-avatar
De Muntkraam
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Reinier » 08 Aug 2012, 16:53

hansafloep schreef:
freekdeb schreef:weet iemand wat de eerste slag van de 2 cc van 2009 ongeveer kost als ik de kans krijg om deze te kopen?

alvast bedankt,

Freek

Vanavond loopt er eentje af bij een handelaar op Ebay..... :knipoog:

Hansafloep.

Linkje?

Ik kan dit object namelijk nergens vinden, in de categorie euromunten Nederland.
Reinier
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor bernard3 » 08 Aug 2012, 17:11

Komt omdat de aanbieding al is afgelopen. De prijs is uiteindelijk boven de 200 euro uitgekomen.

http://www.ebay.nl/itm/EERSTE-SLAG-2-EU ... 4aba066758

Bernard
Gebruikers-avatar
bernard3
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC