Belgie 2 euro voor... 2 euro!

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Peterbos, chrisS

Re: Belgie 2 euro voor... 2 euro!

Berichtdoor Peterbos » 16 Apr 2012, 09:48

Munthunter schreef:Het is mij wel duidelijk...

Geen enkele ondernemer deelt gratis geld uit. Bedenk dat men wel door heeft dat het internet en de sociale media daarop (fora, hyves, facebook, etc.) een ware explosie kunnen veroorzaken van mensen die deze site aan zullen vallen en zo gigantisch veel bestellingen zullen plaatsen.

Naamsbekendheid creëren, dat zou kunnen, maar ik ga er van uit dat ze bovenstaande zeer zeker in hebben gecalculeerd en dat er zeer zekere een addertje onder het gras zit.

Gratis bestaat niet meer in deze tijd binnen de handel ;)

Gr. Jeroen

Dat is waar, gratis geld bestaat niet. En TOCH kan het, namelijk door de instantie die het geld slaat. Het munthuis dus.
De kosten voor het slaan zijn lager dan de nominale waarde. Dat betekend dat ze er dus winst op maken als ze het tegen nominale waarde aanbieden.
Een goed voorbeeld zijn ook de vijfjes, al dan niet in coincard, die je voor 5 euro kan ruilen. Dikke winst voor het Nederlandse muntenhuis!

En ja, ik dacht dat ik het bij het belgische muntenhuis had gekocht.... (niet verder gekeken dan mn neus lang was) dus ik dacht dat de actie wel kon.
Maar je hebt gelijk, er zal een groot deel gratis reclame aan vast komen te zitten... K bedenk me nu dat ik daar nu ook aan mee heb geholpen! :)
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor llinde » 16 Apr 2012, 10:25

Peterbos schreef:En TOCH kan het, namelijk door de instantie die het geld slaat. Het munthuis dus.
De kosten voor het slaan zijn lager dan de nominale waarde. Dat betekend dat ze er dus winst op maken als ze het tegen nominale waarde aanbieden.
Een goed voorbeeld zijn ook de vijfjes, al dan niet in coincard, die je voor 5 euro kan ruilen. Dikke winst voor het Nederlandse muntenhuis!

Zo werkt het dus NIET!!
Het munthuis moet de munten die ze zelf aanbieden ook kopen voor nominale waarde, ook al slaan ze ze zelf!
Ze krijgen opdracht van het ministerie van Financiën om een hoeveelheid munten te slaan en mogen daarvan de kosten plus een winstmarge in rekening brengen.
Voor de vijfjes mogen ze waarschijnlijk ook een distributievergoeding in rekening brengen, maar het is echt niet zo dat ze het verschil tussen nominale waarde en kosten in eigen zaak mogen steken.
Als je er ook maar even over had nagedacht had je dat ook wel kunnen weten...

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Peterbos » 16 Apr 2012, 11:12

llinde schreef:Zo werkt het dus NIET!!
Het munthuis moet de munten die ze zelf aanbieden ook kopen voor nominale waarde, ook al slaan ze ze zelf!
Ze krijgen opdracht van het ministerie van Financiën om een hoeveelheid munten te slaan en mogen daarvan de kosten plus een winstmarge in rekening brengen.
Voor de vijfjes mogen ze waarschijnlijk ook een distributievergoeding in rekening brengen, maar het is echt niet zo dat ze het verschil tussen nominale waarde en kosten in eigen zaak mogen steken.
Als je er ook maar even over had nagedacht had je dat ook wel kunnen weten...

Luit

hmmm.... okee. Grappig, hier lees ik dezelfde gedachtengang: http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=204&t=9917
hierm schreef:Trouwens de prijs om een 2 eurostuk te maken is veel lager dan 2 euro, hier maakt de KNM al winst, maar om nog meer winst te maken gooien ze er wat bovenop. (...)

(in de hierbovengenoemde rubriek is er verder niet inhoudelijk op dit citaat ingegaan)

Dus de gedachte is er bij meer mensen denk ik zo. Maar je zou best gelijk kunnen hebben hoor. Zo had ik er nog niet over nagedacht, ik dacht gewoon hetzelfde als Hierm.
Ze moeten toch ergens de winst vandaan halen dacht ik zo. Dus om nou zo hard te stellen dat ik niet (ook maar eventjes) heb nagedacht vind ik wat bot gezegd.
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor stilte » 16 Apr 2012, 11:25

Ter info, en zoals ik eerder al meldde: het Belgische Munthuis waarvan hier sprake, is gewoon een handelaar, geen overheidsinstelling. Ik denk niet dat zij zomaar munten mogen slaan. ;)
stilte
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor llinde » 16 Apr 2012, 12:55

Peterbos schreef:Ze moeten toch ergens de winst vandaan halen dacht ik zo. Dus om nou zo hard te stellen dat ik niet (ook maar eventjes) heb nagedacht vind ik wat bot gezegd.

Peter, allereerst mijn opmerking is niet bot bedoeld, je hebt het er zelf al over dat er winst gemaakt moet worden, oftewel KNM is een commercieel bedrijf.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.
Maar het zou toch te gek voor woorden zijn als een commercieel bedrijf zelf geld mocht uitgeven!
Joh Enschede zou ook gigantische winsten hebben als ze het verschil tussen nominaal en produktiekosten van eurobiljetten in eigen zak mochten steken.
Als dit zo zou werken, zou toch elke drukkerij bankbiljetten gaan drukken?

Nogmaals het lijkt mij zo vanzelfsprekend dat even nadenken genoeg moet zijn om tot de conclusie te komen dat het zo niet kan werken, maar blijkbaar is het toch niet zo vanzelfsprekend....

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Peterbos » 16 Apr 2012, 17:56

HOERA ik heb een mail van munthuis.be! Helaas hebben ze minder leuk nieuws (tenminste voor de NLers):

munthuis.be schreef: Met spijt moeten wij u meedelen dat wij voor u geen bestellingen kunnen plaatsen, omwille wij alleen kunnen leveren op postadressen in België.
Als u een vertrouwenspersoon in België kent, waar dat u munten op zijn adres mag laten leveren, vormt zich dat geen enkel probleem.

Dus de Belgen onder ons kunnen aanvallen en de NLers moeten het maar hebben van de Belgen...
Wie wil er 1 voor mij bestellen? (niet allen tegelijk!) Je krijgt er gratis spam en reclamefolders voor terug. Aanbod mag in een pb-tje naar mij. :P
Wel raar dit want het staat nergens dat verzending alleen binnen België geldt... k zal nog maar eens mailen, heb de smaak te pakken. :D

@llinde: Excuses aanvaard. Over biljetten had ik nog niet gedacht maar je hebt een punt. Eerlijk is eerlijk.
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 16 Apr 2012, 18:18

Peterbos schreef:Wie wil er 1 voor mij bestellen? (niet allen tegelijk!) Je krijgt er gratis spam en reclamefolders voor terug.

Ik denk dat het dan nauwelijks meer de moeite waard is, komt 99 cent porto overheen en misschien nog een paar dubbeltjes voor een fatsoenlijke envelop.

Nu je toch aan het mailen bent geslagen, probeer eens te achterhalen of dit wel mag.
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat een internetwinkel in de EU in principe geen EU landen mag uitsluiten om naar te leveren.
Waarschijnlijk mag het wel onaantrekkelijk worden gemaakt, maar dat is iets anders...

EDIT: Even opgezocht http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_nl.htm
Wat het Belgisch Munthuis hier doet mag dus gewoon niet volgens de EU regels, misschien ze hier eens op wijzen?

Overigens best merkwaardig dat een bijkantoor van een Nederlands bedrijf niet in Nederland kan leveren...
http://www.munthuis.be/privacy

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 16 Apr 2012, 18:35

Peterbos schreef:Wel raar dit want het staat nergens dat verzending alleen binnen België geldt... k zal nog maar eens mailen, heb de smaak te pakken. :D.

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ben even gaan zoeken...

Staat dus wel op de site: http://www.munthuis.be/FAQ
derde vraag: Kan ik buiten België laten leveren?
antwoord: Neen, Het Belgische Munthuis is er enkel voor Belgische verzamelaars en levert dan ook alleen op Belgische adressen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Peterbos » 16 Apr 2012, 18:44

llinde schreef:
Peterbos schreef:Wel raar dit want het staat nergens dat verzending alleen binnen België geldt... k zal nog maar eens mailen, heb de smaak te pakken. :D.

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ben even gaan zoeken...

Staat dus wel op de site: http://www.munthuis.be/FAQ
derde vraag: Kan ik buiten België laten leveren?
antwoord: Neen, Het Belgische Munthuis is er enkel voor Belgische verzamelaars en levert dan ook alleen op Belgische adressen.

Luit

Yap, heb het ook gelezen, net voordat ik de mail ging versturen... :(
Nou ja, dan maar voor een paar duppies op MP kopen.

En Belgen: Grijp uwen kans! Amai! :knipoog:
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor stilte » 16 Apr 2012, 21:10

Word ik hier bijna verleid... :lollig:
stilte
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor Finny » 17 Apr 2012, 07:35

Peterbos schreef:Op de site van het Belgische muntenhuis kwam ik de volgende aanbieding tegen:
(http://www.munthuis.be/euromunten/2-eur ... elgie.html)
De nieuwe 2 euro van België te koop voor 2 euro inclusief verzendkosten! :thumb up:

Door het nederlandse munthuis een beetje argwanend geworden bij zulke leuke aanbiedingen,
maar ik heb hier geen addertje onder het gras gevonden dus ik heb hem maar besteld. Ben benieuwd... :)

Ik heb deze 2 munten ook besteld maar ik had niet in de gaten dat dit niet om het echte Belgische munthuis gaat. Ook ik heb nog niks ontvangen.
(Ik ben blij dat ik dit topic heb gelezen al ben ik er iets te laat bij) Ik heb mijn bestelling inmiddels geannuleerd. Met dit soort lui doe ik geen zaken.
Groeten Finny
-Het verzamelen van de Finse euromunten in Unc, Bu en Circulatie kwaliteit.
-Het verzamelen van de 2 euro cc (Circulatie en Unc kwaliteit).
-Het verzamelen van de Nederlandse 5 euro coincards.
Elke Finse munt is er een.
Gebruikers-avatar
Finny
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Finland Finland 
eBay:

Berichtdoor Euro26 » 22 Jun 2012, 09:49

Als Belg wacht ik gewoon tot deze munt me via de circulatie zal bereiken.
Dat is met de vorige ook gelukt, en dat zal nu niet anders zijn.
Gebruikers-avatar
Euro26
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor Sven » 12 Mei 2014, 22:55

Heb hier ook een munt besteld voor 2 euro. Heb hem na twee jaar uit de verpakking gehaald en vastgesteld dat hij er voor UNC kwaliteit helemaal niet geweldig uit ziet. Ach is toch weer een CCtje meer.
Verder geen last van spammen van deze verdeler.
Euromunten 1 set/land, 2€ Cc's: 150 verschillende (137 + 13 unc)
Voorliefde voor Euromunten Griekenland, Portugal, Malta, Finland.
Sven
Lid
Lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor eurofreak » 13 Mei 2014, 09:55

Wegblijven bij het belgische munthuis, je krijgt er een hoop last mee.
Ze sturen je verschillende keren aanbiedingen op en moet je ze niet kan je ze terugsturen,,,wat uiteraard niet gratis is,,,en de reclame is ook niet van het minste.
Ze hebben hier waar ik woon een filiaal en ben daar eens goed van mijn tak gaan maken toen ik ook eens iets had besteld en de kwaliteit trok op niets maar reclame kreeg ik genoeg binnen.
Na het bezoekje heb ik alles terug gekregen en nooit meer geen reclame of spam gehad, ben er van verlost en koop nu de munten op de correcte manier aan.
Gisteren dus in Brussel de rollen gaan halen van de nieuwe herdenkingsmunt van België en daar kosten ze ook maar 2 euro per stuk, je moet wel minstens één rol aankopen, per stuk gaat niet en je moet naar brussel rijden wat niet om te lachen is, ik heb er toch maar een daguitstap van gemaakt met het gezin en ineens de winkelstraat leeg gekocht, allé de vrouwen toch :lollig:
Was meer kwijt aan kledij dan aan al de rollen die ik gekocht heb.

Op deze site kan je wel zeker zijn van de kwaliteit en correcte verzending maar de rollen kan je er niet aankopen, dit is enkel via de nationale bank van belgie.
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor Sven » 13 Mei 2014, 20:26

Misschien spoor ik één van de dagen ook wel naar de nationale bank om een rol te kopen. Vind het wel leuk om de munt uit circulatie te halen maar heb toch ook graag een volledig nieuwe. Toch als het mij niet te veel kost. Het gaat me wat ver om nu al voor "The Great War Centenary" 2.50 euro te betalen.
Euromunten 1 set/land, 2€ Cc's: 150 verschillende (137 + 13 unc)
Voorliefde voor Euromunten Griekenland, Portugal, Malta, Finland.
Sven
Lid
Lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Vorige

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC