Belgie 2 euro voor... 2 euro!

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderator: euromunter

Volgers: Peterbos, chrisS

Belgie 2 euro voor... 2 euro!

Berichtdoor Peterbos » 14 Apr 2012, 12:05

Op de site van het Belgische muntenhuis kwam ik de volgende aanbieding tegen:
(http://www.munthuis.be/euromunten/2-eur ... elgie.html)
De nieuwe 2 euro van België te koop voor 2 euro inclusief verzendkosten! :thumb up:

Door het nederlandse munthuis een beetje argwanend geworden bij zulke leuke aanbiedingen,
maar ik heb hier geen addertje onder het gras gevonden dus ik heb hem maar besteld. Ben benieuwd... :)
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: Belgie 2 euro voor... 2 euro!

Berichtdoor stilte » 14 Apr 2012, 12:15

Gewoon ter info, dit is een gewone handelaar, dus geen officiële instantie. De naam zorgt al eens voor wat verwarring, en toevallig stond er afgelopen week een niet zo positief artikel hierover in een Belgisch dagblad (of was het weekblad, weer het al niet meer).
Ze doen wel vaker dit soort acties om klanten aan te trekken, en verdelen hiervoor kleine folders per post. Als ik me niet vergis, wordt er toch telkens ergens een clausule vermeld waarbij je een soort verbintenis aangaat om op regelmatige termijn een bestelling te plaatsen. Maar misschien beperkt dit zich tot die folders?
Nu ja, ik vel verder geen oordeel hoor, ikzelf kocht er nog niets en kan me hier dus verder niet over uitspreken.

Wat me wel opviel... op hun site staat precies een meer gedetailleerde afbeelding van de tweede Belgische CC 2012, leuk! Of heb ik die hier over het hoofd gezien, :oops:
stilte
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor Peterbos » 14 Apr 2012, 13:08

Tja, wordt nu een beetje een lastige zaak. Wat moet ik hier mee:
http://www.onlinebroker-reviews.com/opl ... nthuis.php

Ben ik er nou gewoon ingetuint ofzo? Ik kan geen voorwaarden vinden op de pagina...
Ik zal ze ermee confronteren en duidelijk maken dat ik alleen die munt wil. Kijken hoe ze reageren.
Meer betalen doe ik toch niet dus ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Martin » 14 Apr 2012, 13:32

Peterbos schreef:Tja, wordt nu een beetje een lastige zaak. Wat moet ik hier mee:
http://www.onlinebroker-reviews.com/opl ... nthuis.php

Ben ik er nou gewoon ingetuint ofzo? Ik kan geen voorwaarden vinden op de pagina...
Ik zal ze ermee confronteren en duidelijk maken dat ik alleen die munt wil. Kijken hoe ze reageren.

Gewoon even oppassen... Ik 'ruil' zelf ook altijd twee euro's voor een herdenkingsmunt bij het Nederlandse Munthuis. Prima munten in een mooie verpakking sturen ze me uiteindelijk altijd toe. Als je niks meer aanklikt dan de munten zit je ook aan geen abonnement of wat dan ook vast, al zul je wel een aantal mailtjes gaan ontvangen met unieke aanbiedingen, beperkte oplages en noem maar op. Gewoon in de prullenbak gooien en je hebt er verder geen last van en het kost je geen cent.
Op die manier ben je voor hun een kostenlast, dat zal best wel kunnen. Lig daar maar niet wakker van :lach: .
Over een maandje of twee sturen ze je munt op (zo lang duurt het wel bij hun) en dan kunnen ze de pot op tot hun volgende aanbieding toch :twisted: ? Mooie munten zonder meerprijs, iedere verzamelaar zou ze moeten bestellen!

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor llinde » 14 Apr 2012, 14:17

Peterbos schreef:Ben ik er nou gewoon ingetuint ofzo? Ik kan geen voorwaarden vinden op de pagina...

Ik denk zelf dat je helemaal niets hoeft te betalen en ook niets krijgt....
Vermoedelijk leveren ze alleen uit in België, ik heb er tenminste al wel eens eerder een lokaanbieding besteld, maar nooit gekregen.
Heb je al gezien dat er in de bevestigingsemail België onder het opgegeven adres staat?
Mijn account werkt nog, dus probeer ik het met deze 2 euro nog maar een keer.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Dick » 14 Apr 2012, 14:26

Ik denk zelf dat je helemaal niets hoeft te betalen en ook niets krijgt....
Vermoedelijk leveren ze alleen uit in België, ik heb er tenminste al wel eens eerder een lokaanbieding besteld, maar nooit gekregen.
Heb je al gezien dat er in de bevestigingsemail België onder het opgegeven adres staat?
Mijn account werkt nog, dus probeer ik het met deze 2 euro nog maar een keer.

Luit

Ik heb er ook een besteld, nu maar afwachten, wat ik wel vreemd vind is "betaling na ontvangst"

@ Luit, Bij mij staat onderaan de bevestigingsmail ook België, was mij nog niet opgevallen.
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikers-avatar
Dick
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor stilte » 14 Apr 2012, 14:37

Straks moet ik mij nog "opofferen" om de test te doen, ;)

Er is wel nog iets vreemds aan de aanbieding: er staat "in voorraad", maar deze munt is volgens mij pas leverbaar tegen juni (misschien zelfs nog niet eens geslagen?). Bovendien staat onder kenmerken de beschrijving van de TJE, dus niet van de Elisabethwedstrijd. Vraag me daarom wel af welke munt je dan eigenlijk bestelt?
stilte
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor Peterbos » 14 Apr 2012, 14:45

haha wat een grap: Ik had ook de TJE van Belgie besteld...
staat er doodleuk Rotterdam, België in de bevestigingsmail.
(had ik bij de ander bestelling over het hoofd gezien)
Maar ja, dan komen ze niet aan nee!

Er stond niet in de voorwaarden dat ze alleen binnen Belgie leveren.
Dus weer een mailtje gestuurd. Ben (weer) benieuwd naar hun reactie.

EDIT: Oh sorry, had je bericht nog niet gelezen Luit.
Groet,

PB
Gebruikers-avatar
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor euromunter » 15 Apr 2012, 09:52

stilte schreef:Straks moet ik mij nog "opofferen" om de test te doen, ;)

Er is wel nog iets vreemds aan de aanbieding: er staat "in voorraad", maar deze munt is volgens mij pas leverbaar tegen juni (misschien zelfs nog niet eens geslagen?). Bovendien staat onder kenmerken de beschrijving van de TJE, dus niet van de Elisabethwedstrijd. Vraag me daarom wel af welke munt je dan eigenlijk bestelt?

Volgens mijn informatie begin mei...
Gebruikers-avatar
euromunter
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor stilte » 15 Apr 2012, 10:14

euromunter schreef:
stilte schreef:Straks moet ik mij nog "opofferen" om de test te doen, ;)

Volgens mijn informatie begin mei...

Dat dacht ik dus ook, zie het andere topic. ;)
stilte
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 15 Apr 2012, 12:35

Het is mij wel duidelijk...

Geen enkele ondernemer deelt gratis geld uit. Bedenk dat men wel door heeft dat het internet en de sociale media daarop (fora, hyves, facebook, etc.) een ware explosie kunnen veroorzaken van mensen die deze site aan zullen vallen en zo gigantisch veel bestellingen zullen plaatsen.

Naamsbekendheid creëren, dat zou kunnen, maar ik ga er van uit dat ze bovenstaande zeer zeker in hebben gecalculeerd en dat er zeer zekere een addertje onder het gras zit.

Gratis bestaat niet meer in deze tijd binnen de handel ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Martin » 15 Apr 2012, 13:20

Munthunter schreef:Het is mij wel duidelijk...

Geen enkele ondernemer deelt gratis geld uit. Bedenk dat men wel door heeft dat het internet en de sociale media daarop (fora, hyves, facebook, etc.) een ware explosie kunnen veroorzaken van mensen die deze site aan zullen vallen en zo gigantisch veel bestellingen zullen plaatsen.

Naamsbekendheid creëren, dat zou kunnen, maar ik ga er van uit dat ze bovenstaande zeer zeker in hebben gecalculeerd en dat er zeer zekere een addertje onder het gras zit.

Gratis bestaat niet meer in deze tijd binnen de handel ;)

Gr. Jeroen

Mijn ervaringen met het Nederlands Munthuis zijn (voor mij) heel positief zoals ik al liet weten. Jammer voor hun dat ik alle spam die het met zich meebracht links liet liggen en dus ook geen abonnement op 'unieke uitgaven' heb genomen en alle andere 'speciale aanbiedingen' heb genegeerd.
Ik vermoed dat ze dit ook wel weten en gewoon op de koop toenemen. Zolang er maar genoeg mensen zijn die er wel instinken blijft het voor hun een lonende reclamecampagne en zal ik 'gebruik' blijven maken van hun aanbod, ook bij een volgende om te ruilen munt! Hieronder een fotootje van mijn Erasmus en TJE; beide voor 2 euro gekocht en voor de rest zit ik nerens aan vast.

Marvin Afbeelding
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor llinde » 15 Apr 2012, 13:51

Martin schreef:Mijn ervaringen met het Nederlands Munthuis zijn (voor mij) heel positief zoals ik al liet weten.

Marvin.

dat je krijgt waarvoor je betaald is mooi, maar wat is er nu heel positief aan?
De enorme ladingen misleidende email? De extreem trage levering? De reclameverpakking?
Ik zie het voordeel niet, heb het ook wel eens geprobeerd , en de eerste keer bij de Finse 2 euro 2004 leverde dat uiteindelijk ook nog eens flinke winst op, maar ondanks dat dat niet afgesproken was stuurden ze toch weer ongevraagd zendingen.
Ik weet wel dat je daar ook wel weer vanaf komt zonder een cent te betalen, maar ik snap absoluut niet hoe je de ervaringen heel positief kunt noemen.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Martin » 15 Apr 2012, 14:20

@ Luit: Een UNC herdenkingsmunt in een gedegen verpakking voor 2 euro vind ik positief! De spam, ach ja, daar stoor ik me niet aan en gooi die meteen in de prullenbak. Vervolgzendingen heb ik nooit gehad en dat het wel tot twee maanden duurt tussen aanvraag en binnenkomst, so what? De 'betaling' vindt pas plaats bij levering.
Voor mij een leuke munt, de meerkosten zijn voor hun. Dus ja hoor, een fijne mogelijkheid waar ik graag gebruik van maak!

Marvin
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor chrisS » 16 Apr 2012, 09:31

Ik heb vorig jaar de belgische 2€ gekocht voor 2€ inclusief verzendkosten (zelfde actie als dit jaar)
Munt werd mooi geleverd en achteraf geen verplichting tot andere aankopen. Wel krijg ik nu regelmatig reclame in de brievenbus en mailbox van andere aanbiedingen...Voor de mails heb ik mij al uitgeschreven, maar de gewone post blijft maar komen :(
Gebruikers-avatar
chrisS
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Volgende

Terug naar 2 Euromunten commemoratief CC