Numisbrief 2 Euro Vaticaanstad

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

Muntgrootheid Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Numisbrief 2 Euro Vaticaanstad

Bericht door Muntgrootheid » 25 sep 2021, 11:02

Hoi,

Ik dacht altijd dat er alleen de blisters waren van € 2 Vaticaanstad, aangezien deze volop worden aangeboden en ook in alle katalogussen staan.
Nu zag ik echter pas dat er ook numisbrieven zijn van deze € 2, alleen gezien op MP en niet bij de bekende handelaren van alle jaren.

Kan iemand me vertellen waarom deze bijna 2x zo duur zijn als de andere blisters, waar ik de waarde kan vinden van deze numisbrieven en waar deze te koop zijn.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt hiervoor.

resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Numisbrief 2 Euro Vaticaanstad

Bericht door resparvae » 25 sep 2021, 13:37

Hallo Muntgrootheid,
De Numisbrieven worden al sinds 2005 uitgegeven. Het is een soort klapkaart met een postzegel en een 2 euro munt erin. En prachtig grafisch werk.
De eerste jaargangen zijn (ondanks de hogere oplages) erg gezocht en duur. De oplages in 2021 zijn erg beperkt (2.000).
Je kunt ze vinden in uitstekende Euro Münzkatalog van Gerhard Schön. Ze staan daar vermeld op de pagina's 1852 en 1853, onder de nummers MN1 (2005) t/m MN24 (2021).
Succes
Thomas

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Re: Numisbrief 2 Euro Vaticaanstad

Bericht door numisfreund » 30 sep 2021, 08:40

Voor de Numisbrieven uit Vaticaan, maar ook voor alle anderen uitgaven met 2-€-CCs zie hier in ons duitse Münzenforum:

https://www.emuenzen.de/forum/threads/b ... ost-701947
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”