Wat mag een stuiverbonk tegenwoordig nog kosten?

Plaats hier berichten over de V.O.C. muntslag en munten van de overzeese Nederlandse gebiedsdelen.

Moderators: koenmunten, Frans

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Wat mag een stuiverbonk tegenwoordig nog kosten?

Bericht door Ilosab » 11 nov 2014, 19:48

neozion schreef:Dick purmer en ton eijkelenkamp hebben ze gisteren bekeken en kwamen ook tot de conclusie dat ze alle 3 echt zijn.
Hij schrijft ook alles om onder dat schilderen uit te komen hè? :lollig:

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 11 nov 2014, 19:57

Ilosab schreef:
neozion schreef:Dick purmer en ton eijkelenkamp hebben ze gisteren bekeken en kwamen ook tot de conclusie dat ze alle 3 echt zijn.
Hij schrijft ook alles om onder dat schilderen uit te komen hè? :lollig:

Alfred
:lollig: ik wil het koen niet aandoen om de trap te gaan schilderen. Ik sta niet echt om de schilderskwaliteit bekend. Niet voor niets dit jaar al 9 dagen de schilder over de vloer gehad.
Ach, ik heb tenminste 3 echte stuivers uit ceylon in de collectie kunnen toevoegen.

Frans
Moderator
Moderator

Bericht door Frans » 27 nov 2014, 23:20

Het bovenstaande stuiverbonkje is mijn inziens authentiek afgaande op het lettertype en de vormgeving van de cijfers en de algehele verdere afwerking. Doordat er geen compleet jaartal goed te lezen is zijn deze bonkjes doorgaans wat goedkoper maar niet minder interessant. de waarde van het bonkje schat ik op ca, 25 a 40 euro. Dit vanwege het incomplete jaartal.

Groet,Frans...
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,

Terug naar “V.O.C. muntslag en Nederlandse overzeese gebiedsdelen”