Muntmanifestatie 2018 22 september Expo Houten

In de loop der jaren zijn er onzettend veel leuke artikelen geschreven en boeken uitgegeven. Denk maar aan de Muntkoerier, de Beeldenaar en andere tijdschriften. Vindt je ergens een leuk artikel dan kun je dat hier plaatsen.

Moderator: Munthunter

Favorieten: Lumi, Diocol
Volgers: Ilosab, maarten89, Lumi, koenmunten, C.vanderLey, Patrickp_nl

Re: Muntmanifestatie 2017 16 september Expo Houten

Berichtdoor JO3023 » 18 Sep 2017, 17:37

leon voorn schreef:meeste buitenlandse tafels hadden de goede verkoop prijzen en de nederlandse handelaren zaten meest te hoog,jammer
..., N.S een DRAMA!
tot de filanumus! :dizzie: :knipoog:

Volstrekt mee eens leon.

Gr,
Tristán
JO3023
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Mooie Muntjes » 18 Sep 2017, 20:19

Hier een reactie vanuit de 'handelaarskant' (je zou al bijna niet meer durven na alle reacties :lollig: ). Wij willen iedereen bedanken voor zijn/haar aanwezigheid. Wij hebben de beurs als erg leuk en gezellig ervaren! Ondanks de grote drukte toch veel mensen kunnen spreken. Leuk om iemands interesse/verzamelgebied te horen en een gezicht bij een naam.

Ondanks het feit dat deze beurs erg goed bezocht is maken wij ons licht zorgen over de toekomst van de beurs. Samen moeten de handelaren zorgen voor een leuk, gevarieerd en bovenal betaalbaar aanbod. De klant moet verrast worden en uitgangspunt lijkt ons altijd enthousiasme en interesse richting de klant.

Wij kijken weer uit naar onze eerstvolgende beurs. Dit zal waarschijnlijk Filanumis 2018 worden in Houten.

Groetjes Teun & René
Mooie Muntjes
Lid
Lid

Berichtdoor Thomas » 18 Sep 2017, 21:14

Mooie Muntjes schreef:Hier een reactie vanuit de 'handelaarskant' (je zou al bijna niet meer durven na alle reacties :lollig: ). Wij willen iedereen bedanken voor zijn/haar aanwezigheid. Wij hebben de beurs als erg leuk en gezellig ervaren! Ondanks de grote drukte toch veel mensen kunnen spreken. Leuk om iemands interesse/verzamelgebied te horen en een gezicht bij een naam.

Ondanks het feit dat deze beurs erg goed bezocht is maken wij ons licht zorgen over de toekomst van de beurs. Samen moeten de handelaren zorgen voor een leuk, gevarieerd en bovenal betaalbaar aanbod. De klant moet verrast worden en uitgangspunt lijkt ons altijd enthousiasme en interesse richting de klant.

Wij kijken weer uit naar onze eerstvolgende beurs. Dit zal waarschijnlijk Filanumis 2018 worden in Houten.

Groetjes Teun & René

Ik vond het in ieder geval bij jullie tafel / winkel, erg gezellig. Tot de volgende keer!

Groeten Tom
Verzamelaar van:
Nederlands Koninkrijk: Willem III en Wilhelmina (vanaf zf+), Juliana (unc) en Beatrix (unc)
Euromunten: 2 euro CC (unc), jaarsets Nederland en Finland (unc) en de verzamelaarsmunten van Nederland 5 en 10 euro (proof)
Gebruikers-avatar
Thomas
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor George_III » 20 Sep 2017, 17:51

Het is inmiddels weer een paar daagjes geleden, maar ook ik heb erg genoten van de muntmanifestatie, en in het bijzonder natuurlijk de forummeeting! Een aantal bekende gezichten gezien, maar ook een paar nieuwe leden uitvoerig gesproken. Vooral van Koenmunten, Sander en Sjors(-Sjors) weer behoorlijk wat nieuws geleerd, met name over het slabben van hoge kwaliteit munten. Als verzamelaar van antieke munten kom je hier immers weinig tot niet mee in aanraking. Erg leuk jullie allemaal gesproken te hebben, tot de volgende editie! Ook een paar forumleden niet kunnen spreken helaas, in dat geval ook; tot de volgende editie!

Gelukkig ben ook ik niet zonder aanwinsten naar huis gegaan. Het viel mij op dat er, in vergelijking met de vorige edities, redelijk wat verkopers waren met antieke munten in hun voorraad. Soms ook wel wat aan de dure kant, maar toch ben ik geheel niet ontevreden over mijn vier nieuwe aanwinsten. Ik zal ze de komende tijd wel op het forum zetten.

Mika
Gebruikers-avatar
George_III
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Great Britain Great Britain 

Berichtdoor ophidian » 27 Sep 2017, 18:04

Leuke beurs.
ophidian
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Muntmanifestatie 2018 22 september Expo Houten

Berichtdoor Willem » 29 Sep 2017, 19:18

Op verzoek van Wouter data aangepast voor editie 2018

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor lepeis » 15 Okt 2017, 10:45

Hallo allemaal,
Erg leuk om alle reacties te lezen over deze prachtige beurs.
Een eldorado voor de meeste verzamelaars op numismatisch gebied.
Jammer dat jullie allemaal alleen blijven zoeken naar munten.
Al of niet te duur, kom je met je aanwinst thuis, streept hem af in de catalogus en zet hem in de kast.
Wel eens gedacht aan penningen en tokens?
Op mijn stand naast de koffie corner lagen er duizenden verschillende.
Prijzen van GRATIS tot enkele tientjes.
Materiaal hetgeen gedeeltelijk is te vinden in catalogussen maar voor een groot gedeelte onbeschreven is.
Leuk om uit te zoeken waar de penning weg komt en wat de reden van uitgifte is geweest.
Je bent dan niet alleen meer met verzamelen bezig maar je begint dan echt een numismaat te worden.
Kom volgend jaar eens langs op 22 september, zelfde plaats.
Laat je verrassen door de leuke wereld van exonumia.
Voor de jonge verzamelaars is er altijd gratis materiaal voorhanden.
Groetjes,
Henderik
lepeis
Aankomend lid
Aankomend lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor sjors-sjors » 15 Okt 2017, 22:11

lepeis schreef:Hallo allemaal,
Erg leuk om alle reacties te lezen over deze prachtige beurs.
Een eldorado voor de meeste verzamelaars op numismatisch gebied.
Jammer dat jullie allemaal alleen blijven zoeken naar munten.
Al of niet te duur, kom je met je aanwinst thuis, streept hem af in de catalogus en zet hem in de kast.
Wel eens gedacht aan penningen en tokens?
Op mijn stand naast de koffie corner lagen er duizenden verschillende.
Prijzen van GRATIS tot enkele tientjes.
Materiaal hetgeen gedeeltelijk is te vinden in catalogussen maar voor een groot gedeelte onbeschreven is.
Leuk om uit te zoeken waar de penning weg komt en wat de reden van uitgifte is geweest.
Je bent dan niet alleen meer met verzamelen bezig maar je begint dan echt een numismaat te worden.
Kom volgend jaar eens langs op 22 september, zelfde plaats.
Laat je verrassen door de leuke wereld van exonumia.
Voor de jonge verzamelaars is er altijd gratis materiaal voorhanden.
Groetjes,
Henderik

Hoi Henderik,

Ik vind penningen beslist interessant, alleen munten net een slag interessanter. Wel zou ik lokale penningen willen verzamelen, er zijn behoorlijk wat geslagen mbt gebeurtenissen in Heusden. In de komende veiling van De Geus zit er bijvoorbeeld een, alleen ik kan mijn geld maar een keer uitgeven. En dan gaat het bij voorkeur naar muntjes.
Hollandse Scheepjesschellingen (18/42)
Gebruikers-avatar
sjors-sjors
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar Uit den ouden doos...