waar munten te koop

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
aldenkortt Germany
Aankomend lid
Aankomend lid

waar munten te koop

Bericht door aldenkortt » 13 nov 2018, 20:55

hi,

waar kan je algeemen munten kopen van verzamelaars rare munten.
is het beter online te kopen of personlijk

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: waar munten te koop

Bericht door Willem » 14 nov 2018, 19:53

Ik mag graag bij een mede verzamelaar door de mappen met munten bladeren en voor de interessante gesprekken al helemaal, dus mijn voorkeur is persoonlijk langs gaan. Online kun je op de bekende verkoopsites of op één van de vele beurzen voldoende aanbod vinden.

Willem

Zilvervloot18 Nederland
Lid
Lid

Bericht door Zilvervloot18 » 21 jan 2019, 13:39

Even hier op inhakend, het valt mij op dat Nederland niet zo veel muntenwinkels kent, althans, via internet zijn er weinig te vinden. Zit het gewoon niet in onze cultuur om ons hiermee bezig te houden? Ik zou graag eens wat muntenwinkels willen bezoeken en wat albums doorbladeren. Ik ben vooral op zoek naar Amerikaanse munten. In Zuid Holland, waar ik woon, zijn maar weinig winkels. Ik ken Insulinde in Den Haag, waar ik de mensen persoonlijk niet zo vriendelijk vind en de prijzen echt belachelijk hoog zijn, en de winkel in Delft, waar ik wel graag kom, maar die heeft niet zoveel Amerikaans.

Wie heeft nog tips, of zijn er leden die wellicht een leuk aanbod hebben?

sjors-sjors Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door sjors-sjors » 21 jan 2019, 15:49

http://www.muntenbeurs-tilburg.nl/page/home

Best de moeite om komende zondag af te zakken naar het zonnige zuiden. Mappen genoeg om doorheen te bladeren.
-Leeuwendaalders
-Hollandse Scheepjesschellingen.

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 21 jan 2019, 23:31

Muntenwinkels zijn zeldzamer dan de munten zelf, gewoon omdat het teveel kost. Er zal nog er en daar nog een winkeltje zijn, maar de meeste werken met een website. Als je graag bladerd in mappen moet je naar een muntenbeurs gaan of bij een club en meestal zijn die mensen die een website hebben daarook. Elke maand is er wel iets te beleven zowel in de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden. :thumb up:
Groeten Luc. :wave:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 jan 2019, 12:15

Zilvervloot18 schreef:
21 jan 2019, 13:39
In Zuid Holland, waar ik woon, zijn maar weinig winkels. Ik ken Insulinde in Den Haag, waar ik de mensen persoonlijk niet zo vriendelijk vind en de prijzen echt belachelijk hoog zijn, en de winkel in Delft, waar ik wel graag kom, maar die heeft niet zoveel Amerikaans. Wie heeft nog tips, of zijn er leden die wellicht een leuk aanbod hebben?
Ik ken Insulinde ook, toen ik nog in Nederland woonde ben ik daar een keer geweest, eens maar nooit meer.
Bijgaande website organiseert ook beurzen, volgende maand is hij in Rotterdam, ik dacht tegenover het vliegveld want daar was hij vroeger. Misschien heb je daar wat meer keus maar dat denk ik wel.

https://www.wbevenementen.eu/evenemente ... elbeurzen/
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Munten algemeen”