Hallo iedereen,
ik heb net een muntje gekocht maar ik weet niet in welke kwaliteit ik het moet indelen.
Ik twijfel tussen Zeer fraai en Prachtig. Is er iemand die me hiermee kan helpen?
Alvast bedankt.
Bram
Wat is de kwaliteit?
Wat is de kwaliteit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Wat is de kwaliteit?
Ik zie alleen de achterzijde van de munt. Maar op basis van de foto zou ik eerder Fraai of Fraai+ geven.
Sorry Bram maar deze kwaliteit is niet zeer fraai.Bram VDV schreef:Ik twijfel tussen Zeer fraai en Prachtig
Persoonlijk houd ik hem op kwaliteit Fraai (als de ander zijde qua kwaliteit ongeveer het zelfde is natuurlijk), dit neemt niet weg dat het steeds een leuk muntje is.
Ik denk dat je beter wat veilingen (internet) bestudeert dan krijg je een beter idee hoe een Zeer fraai of prachtig er uit moet zien.
Groeten Luc.

Ik hoop ook dat je niet meer dan 1,50 Euro voor dit muntje betaald hebt, want dan heb je sowieso teveel betaald.
Oordelende aan deze zijde zeg ik ook fraai.
Oordelende aan deze zijde zeg ik ook fraai.
Voor foto's van verschillende kwaliteiten bij dezelfde soort munt: http://www.theopeters.com/kwaliteiten
Luc's tip om eerst rond te kijken voor je munten koopt is wel een goede. Je zou niet de eerste zijn (en het is ons allemaal overkomen) dat je als beginnende verzamelaar te snel munten koopt voor een (veel) te hoge prijs. Rondkijken, prijzen vergelijken, proberen de kwaliteit te bepalen a.d.h.v. verschillende foto's. En hou in gedachten dat de catalogusprijs vaak een stukje hoger ligt dan de werkelijke prijs (laat staan de prijs die je krijgt als je de munt weer terug verkoopt aan diezelfde handelaar..).
Luc's tip om eerst rond te kijken voor je munten koopt is wel een goede. Je zou niet de eerste zijn (en het is ons allemaal overkomen) dat je als beginnende verzamelaar te snel munten koopt voor een (veel) te hoge prijs. Rondkijken, prijzen vergelijken, proberen de kwaliteit te bepalen a.d.h.v. verschillende foto's. En hou in gedachten dat de catalogusprijs vaak een stukje hoger ligt dan de werkelijke prijs (laat staan de prijs die je krijgt als je de munt weer terug verkoopt aan diezelfde handelaar..).
Ik had de foto van de verkoper gekregen maar toen ik het pakketje opendeed zag ik dat de munt er anders uitzag.
Het jaartal was hetzelfde.Dit is het juiste muntje.
Het jaartal was hetzelfde.Dit is het juiste muntje.
....