Munten opbergen

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
CharlesVV
Aankomend lid
Aankomend lid

Munten opbergen

Bericht door CharlesVV » 14 jun 2016, 18:48

Hallo allen,

Ik sta voor de keuze hoe mijn muntjes te gaan opslaan. Het zijn oude Japanse muntjes. Ze hebben niet veel waarde maar ik wil ze netjes houde. Keuze is tussen munthouders en muntschuifbladen. De laatste is natuurlijk goedkoper en neemt minder ruimte in beslag. Wie heeft er wat advies voor me?

Bedankt,
Charles

$and€r
Donateur
Donateur

Re: Munten opbergen

Bericht door $and€r » 16 jun 2016, 16:25

Een lastige kwestie vond ik zelf..
Uiteindelijk besloten om mijn 'wereldmuntjes' niet in munthouders te verpakken maar gebruikt te maken van weekmakersvrije schuifbladen..
Mede omdat mijn verzameling voornamelijk uit niet 'UNC' muntjes bestaat.. en de wereld op jaartal neemt veel te veel ruimte in met munthouders..
Als ik nu ongecirculeerde Euro's zou verzamelen dan was de keuze op munthouders gevallen..

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 23 nov 2016, 17:23

Ik prefereer toch munthouders bij het opbergen zodat je makkelijk de extra informatie bij sommige munten erbij kunt zetten :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

sjors-sjors Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door sjors-sjors » 23 nov 2016, 20:23

Een deel heb ik in munthouders en een deel in van die gestoffeerde treetjes. Ik zal morgen even een foto posten.
-Leeuwendaalders
-Hollandse Scheepjesschellingen.

Terug naar “Munten algemeen”