bu set Duitsland 2002 verkleurd

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

nielesvriess074
Aankomend lid
Aankomend lid

bu set Duitsland 2002 verkleurd

Bericht door nielesvriess074 » 25 feb 2014, 18:44

Beste Forumleden

Ik heb een vraagje over een bu set uit 2002. De Duitse 2 euro van munterij München (D) is erg verkleurd aan de binnenste ring. Is dit waarde verminderend voor de set?

Niels

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: bu set Duitsland 2002 verkleurd

Bericht door Munthunter » 28 feb 2014, 17:34

Als een munt verkleurd is dat voor verzamelaar een doorn in het oog, zeker als deze in een set is en die ene munt dus niet te vervangen is voor een betere. Deze setjes zijn niet heel erg prijzig en voldoende voorhanden dus ik denk dat bij verkoop men altijd zal kijken naar een betere van gelijke waarde. Korom je set is, in mijn ogen, minder waard en dat heeft als reden dat hij minder makkelijk te verkopen is.

Verkleuren van munten is niet zo heel vreemd, zeker niet bij de Duitse omdat ze daar met de blote handen worden ingepakt. Kunnen wij als verzamelaars wel mooi met handschoentjes en muntpincetten aan de gang zijn, maar bij de 'bron' is letten ze er zichtbaar niet zo op... Hieronder een filmpje waarin je ziet hoe de Duitse 2 euro herdenkingsmunt uit 2006 wordt gemaakt en hoe makkelijk het werken zonder handschoenen en pincetten werkt. ;)

[youtube][/youtube]

Het inpakken:

Afbeelding

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Euromunten”