Holland Coin Fair 2014

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Re: Holland Coin Fair 2014

Bericht door Oosaenden » 16 feb 2014, 20:36

Dit was de eerste keer dat ik bij de HCF ben geweest, maar ik weet haast wel zeker dat die coincard de lokker moet zijn want het stelt niet echt veel voor. Het nodigde mij zeker niet uit hier nog eens heen te gaan.
En waarom ik coincards erbij verzamel : omdat mijn vrouw ooit een paar bij een postkantoor heeft gehaald en op een bepaald moment de kinderen het leuk vonden, en toen hebben we de verzameling maar uitgebreid en ja, eenmaal begonnen is bijhouden. Ik vind het hier trouwens net zo goed thuishoren als munten en bankbiljetten.
Ik heb ook geboortesetjes van de KNM, die worden ook verzameld, ook niet goed ?, zijn ook munten in plastic en karton
Nederlands & Overzees Papiergeld, Wissels, V.O.C. Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 feb 2014, 10:48

Oosaenden schreef:Ik heb ook geboortesetjes van de KNM, die worden ook verzameld, ook niet goed ?, zijn ook munten in plastic en karton
Klopt, heb ik ook. Ik heb ook de introductieset van de euro en de nieuwe set van 2014, ook in plastic en ook karton omheen.
Zaterdagavond mijn 2e coincard op MP gezet met de optie vrij bieden, zondag verkocht voor 40 € en nota bene aan iemand die in de omgeving van Den Haag woont. Dan denk ik bij mezelf dat die persoon ook wel naar de beurs had kunnen gaan om hem voor 10 € aan te schaffen en ook wel makkelijk geboden. Ik vind het best, ben geen dief van mijn portemonnee en daar gaan we deze week een lekker visje voor eten in Volendam.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 17 feb 2014, 10:57

Ik verzamel ook coin cards en ook wel sets, maar om niet iedere keer meteen een bult commentaar van Luit te krijgen vermeld ik er zo min mogelijk over. :dizzie:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 17 feb 2014, 16:06

Dick schreef:maar om niet iedere keer meteen een bult commentaar van Luit te krijgen vermeld ik er zo min mogelijk over.
Goh, wat een eer....
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het verzamelen van coincards niet goed zou zijn, zelf doe ik het ook.
Maar als ik hier mensen hoor zeggen dat de "buit binnen is" dan vraag ik mij wel serieus af wat dat met munten verzamelen te maken heeft, met de coincard is geen nieuwe munt uitgegeven, alleen een nieuwe verpakking, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een aantal forumleden alleen vanwege financieel gewin deze kaartjes koopt.
Ook daar is nog steeds niets mis mee, we leven tenslotte in een kapitalistische wereld en daar is het gewoon ieder voor zich, maar ook dat heeft niets met munten verzamelen of het beschrijven van een beurs te maken.
Het laat mij gewoon heel erg denken aan het gebral over aandelen op het moment dat die sky-high gingen.
Het maken van winst is niets mis mee, maar om er nou vol trots over op te scheppen.....

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 feb 2014, 18:22

llinde schreef:en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een aantal forumleden alleen vanwege financieel gewin deze kaartjes koopt. Ook daar is nog steeds niets mis mee, we leven tenslotte in een kapitalistische wereld en daar is het gewoon ieder voor zich, maar ook dat heeft niets met munten verzamelen of het beschrijven van een beurs te maken.Luit
Als je daar mij mee bedoeld dan heb ik liever dat je in het vervolg geen commentaar geeft op wat voor topic van mij dan ook. Bemoei je gewoon met je eigen zaken en val mij niet lastig met onzin.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 17 feb 2014, 18:27

Boks :thumb up:

Over winst maken gesproken : er staat er 1 voor €1500,00 op ebay, proest :lollig: , en mijn zoontje wil hem hem voor zichzelf houden :gniffel:

De KNM heeft op FB een bericht geplaatst waarin ze aangeven met de HFC organisatie in gesprek te gaan over hoe ze de coincards beter bereikbaar kunnen maken, zodat meer mensen er 1tje kunnen verkrijgen.
Vreemd: ze stellen dat ze niet 1 coincard beschikbaar stellen aan handelaren, maar alleen aan de beursorganisatie :LoneRanger:
Nederlands & Overzees Papiergeld, Wissels, V.O.C. Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.

keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser » 17 feb 2014, 18:52

Oosaenden schreef:Over winst maken gesproken : er staat er 1 voor €1500,00 op ebay, proest :lollig: , en mijn zoontje wil hem hem voor zichzelf houden :gniffel:
Dat betreft eentje met een zilveren penning erin, in plaats van een bi-metaal. De verkoper vermeld een oplage van 100 stuks.
Hoe hij of zij aan die prijs komt weet ik ook niet maar het loopt wel de spuitgaten uit zo :lach:
Zijn er ook coincards uitgegeven met een gouden penning erin trouwens? Dacht zoiets gelezen te hebben.

Groet, Kees

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 feb 2014, 19:21

Er is er 1 uitgegeven met een gouden penning. Bij de aanschaf van je coincard kon je voor 2 euro meedingen naar die ene gouden penning. Dat was een loterij.

Op Facebook staat trouwens een mededeling van de KNM waarin ze de laatste dagen veel kritische opmerkingen hebben gekregen n.a.v. de bereikbaarheid van de coincard. Ze gaan binnenkort in overleg met de organisatie van de HCF om de beschikbaarheid de komende jaren zodanig af te stemmen dat meer mensen de kans krijgen om de coincard te bemachtigen. De KNM heeft de coincard alleen aan de organisatie geleverd, niet aan de handelaren.

Beetje kortzichtig van de KNM want zij zijn de fabrikant van deze coincard en ze weten dat de coincard erg populair is. Dat moeten ze weten n.a.v. de verkoopcijfers van alle coincards. Voorheen werd er ook grof geld betaald voor de setjes van de HCF dus waarom zou dat nu niet gebeuren, zeker gezien de populariteit. Als de organisatie van de HCF het verzoek indient bij de KNM voor het leveren van 5000 coincards dan hadden zij natuurlijk kunnen leveren onder betere voorwaarden dan wat ze dat nu hebben gedaan. Nu moeten ze in overleg omtrent de bereikbaarheid en beschikbaarheid van de coincard. Het kan wel zijn dat de KNM niet heeft geleverd aan handelaren maar toen ik zaterdag voor de 2e keer naar de HCF ging stond er een kerel voor me die als handelaar op de beurs stond en die om 2 coincards vroeg. O ja, u staat hier op de beurs zei de verkoopster en gaf hem 2 coincards. Wij konden er maar 1 krijgen en moesten een toegangsbewijs kopen. Ik bedoel maar. Op de Facebook staan verschillende reacties zoals o.a. " Kevelam heeft er 10 te koop op eBay " (stond ook op de beurs). En in de nieuwsbrief van Zonnemunten stond dat er ook een paar te koop waren op zijn site (stond ook op de beurs).

Ik doe nog éénmaal mijn verhaal uit de doeken voordat ik voor alles en nog wat wordt uitgemaakt.
De 14e gegaan en compleet verzopen toen ik buiten in de rij stond. 1 Coincard kunnen kopen, rondgelopen en het zweet brak me uit vanwege de drukte en de krappe ruimte. De 15e teruggegaan, weer een coincard gekocht en eindelijk kon ik normaal bij de handelaren langs waarna ik een 2½ gulden zilverbon 1918 bij Loes van Borculo kon kopen en nog heb staan te praten bij de MPO. De 2e coincard heb ik op MP gezet en iedereen kon bieden. Dan is het niet mijn schuld dat iemand 40 euro voor dat ding wil geven, hij had het ook voor minder kunnen hebben want het bod ging van 32 naar 40 euro. De handelaren vragen zelf al 40 euro of meer en dat vind ik wat onbeschofter. Heb ik meer respect voor Collectcoins die 15 euro vraagt aan zijn vaste klanten. Een handelaar die geen uitnemer is. O ja, eindresultaat is dat ik stront verkouden ben geworden.

Alfred

Alfred
Laatst gewijzigd door Ilosab op 17 feb 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 17 feb 2014, 19:24

Ik lees alleen maar reacties over de coincards maar er waren toch ook een aantal handelaren te vinden. Iemand nog wat leuks aangeschaft? Ik begrijp dat de coincards het lokkertje waren maar is dit voor de rest wel een beurs om te bezoeken qua aanbod?
Op de site zag ik dat een oudere mevrouw de gouden penning had gekregen.

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 17 feb 2014, 20:46

Jan Willem,
ik ben vooral voor de handelaren gegaan.
Had bij starshop coins een zilveren 50 yuan panda besteld,
deze was hij helaas vergeten maar word nu gratis op de post gedaan.
Heb nog wel een zilveren high relief lunar munt bij hem gekocht, bij Theo Peters heb ik nog enkele schitterende juliana munten kunnen aankopen. Deze staan bij de aanwinsten van week 7
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door matthijs11 » 17 feb 2014, 20:49

Op zaterdag rond 11:00 ben ik ook even geweest. Met name omdat ik er tov de MPO-beurs Rotterdam (de enige beurs waar ik meestal wel even ga) andere handelaren stonden. Ander aanbod dus misschien wat leuks was het idee.

Verplicht in de rij staan, ook als je geen coincard wilt, vond ik al een storend begin. Maar goed ik had erover gelezen dat dit eerdere jaren ook zo was, dus was er al op ingesteld. Bij de kassa toch ook maar zo'n coincard aangeschaft, misschien leuk om eens cadeau te doen.
Eenmaal binnen vond ik het wel erg druk. Ik heb even snel de mappen provinciaal doorgekeken bij de handelaren die ik meestal niet tref. Loes van Borculo had twee muntjes waar ik wel interesse in had, maar eerst de rest van de beurs even bekijken was mijn idee. Toen ik de muntjes uit de map wilde vissen was het daar telkens zo druk dat ik onverrichter zake weer naar huis ben gegaan. (Het waren leuke muntjes maar de prijs was er ook wel naar, misschien volgende keer dus)

Overigens vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding van de provinciale munten bij veel handelaren een beetje zoek. Nu weet ik dat er altijd wat onderhandelruimte en winst moet zijn, maar de uitgangs-/vraagprijs ligt soms wel erg hoog. Dan geef ik toch de voorkeur aan een veiling.

Volgend jaar denk ik wel even goed na of ik weer ga. Als er een grotere zaal/andere locatie beschikbaar is misschien wel, maar niet in deze drukte. Of misschien dat ik dan later op de zaterdag ga, waarschijnlijk is dit rustiger.

Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 » 17 feb 2014, 21:06

Ehm, zijn er ook mensen die behalve die vage coincard ook andere leuke munten/bankbiljetten hebben gekocht?
Ik ben er eerlijk gezegd wel benieuwd naar, ben zelf namelijk nog nooit naar de HCF geweest, dus ik heb geen idee wat je daar kunt aantreffen! :)

Grt, Lotus07
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

LeandrosNumismatics België
Senior lid
Senior lid

Bericht door LeandrosNumismatics » 17 feb 2014, 21:10

Ik heb EINDELIJK mijn Nederlandse Coincards compleet :thumb up:

Aanwinsten:

Holland Coincard 2014
Coincard Erasmus 2011
Coincard EMU NL 2009
Bu Set Griekenland 2002
Bu Set Griekenland 2003
Coincard Duitsland 2014 (Niedersaksen 5 letters)

IMG_4951.JPG
Ik ben in het bezit van 2 coincards. Ik ben met de trein naar Den Haag gegaan voor deze beurs (Antwerpen - Den Haag) wat niet goedkoop was. De eerste zelf aan de verzameling toegevoegd en de 2e heb ik dus te koop gezet en is reeds verkocht, heb mijn treinticket eruit gehaald! :thumb up:

EN ik heb een Nederlandse 50 cent 2014 als wisselgeld teruggekregen :D Nu twijfel ik alleen nog of ik de geluksdubbeltjes er zou bijnemen of niet ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 17 feb 2014, 22:58

matthijs11 schreef:Overigens vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding van de provinciale munten bij veel handelaren een beetje zoek. Nu weet ik dat er altijd wat onderhandelruimte en winst moet zijn, maar de uitgangs-/vraagprijs ligt soms wel erg hoog. Dan geef ik toch de voorkeur aan een veiling.
Mm, ik hoef hier dus niet voor naar Den Haag te komen (of Leidschendam). Lange rijen, druk en een hoog prijspeil. Wat Matthijs al opvalt bij de vraagprijzen is voor mij de reden dat ik slechts zeer sporadisch bij een handelaar provinciaal koop. In het algemeen koop ik bijna niets meer bij de handelaren in NL. Het is gewoon opvallend hoeveel men in de handel vraagt voor provinciale munten. Dat zorgt er ook voor dat ik regelmatig dezelfde munten tegenkom in de mappen over een lange periode. Je zou toch verwachten dat men munten wel eens afprijst want zittende munten zorgen alleen maar voor verlies.
Bij onder andere Loes van Borculo kun je trouwens wel handelen is mijn ervaring dus er kan vaak wel wat van de prijs af. En blijft het je te duur dan gewoon doorlopen. Een jaar later kun je het dan vaak weer opnieuw proberen :knipoog: .

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 17 feb 2014, 23:14

LeandrosNumismatics schreef: :D Nu twijfel ik alleen nog of ik de geluksdubbeltjes er zou bijnemen of niet ...
Zelf haal ik doorgaans de produkten die ik aanschaf uit de blister maar bij uitzondering laat ik ze erin. Dat geldt voor b.v. BU muntstukken en voor jaarsets. Voor sommige twee euromunten maak ik wat dat betreft ook een uitzondering hoewel ik ze zelf beschouw als verlakkerij op en top, dit wanstaltig exemplaar als exemple par excellance.
De geluksdubbeltjes zijn een afwijkend product, anders dan alleen de verpakking, en de door de KNM uitgegeven exemplaren vind ik wel verzamelwaardig maar die hele ramsj munten met een kleurenstickertje juist niet. Het verschil in uitvoering is b.v. duidelijk te zien bij het tulpenvijfje en de 200 jaar koningrijksmunt die zelfs al als driekleur wordt uitgegeven zonder enig historisch besef door geldlustige knurften. Maar waar vraag is....
Het op de HCF uitgegeven kaartje is een curiosum; een normale unc 2 euromunt samen verpakt met een penninkje; boers en plomp weergegeven als zo'n souvernierpenninkjes die je in Amsterdam koopt met klompjes, (inderdaad ook:) de kinderdijk en Rembrandt. Helemaal over de top de afbeelding van het infantiele hartje met 'ik houd van Holland'. Dat heeft niks meer met munten of numamistiek te maken in mijn ogen maar relateerd veeleer aan het penningenkabinet dat de KNM sinds de fusie met het Hollands Muntenhuis danig de markt laat overvloeien met dure ramsj, voorzien van een Mercuriusstaf.
Ach, iedere verzamelaar zijn of haar eigen gebied, maar van deze hype snap ik echt helemaal niets... Geen aparte munt, een lelijke, goedkoop ogende blister, met een penninkje... Een kinderhand is gauw gevuld en ik gun ze hun plezier met hun infantiele fascinatie voor karton al had ik ze een mooiere lay-out gegund.
Qua gekleurde munten, uitgegeven door de KNM, daarvoor wil ik wel een lans breken. Kwalitatief onvergelijkbaar goed in vergelijking tot de commerciele rommel en (tot nu toe) minimalistisch mooi uitgevoerd met subtiele kleurnuanceringen.
Het gekleurde dubbeltje vind ik, ook als MUNT verzamelwaardig maar nimmer zal ik me gek laten maken door alleen maar een blister of toegevoegd penninkje waarvoor ik dan zo'n 40 euro neer moet tellen als niet-bezoeker van de HCF of dag van de munt... Dag van de munt????

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 18 feb 2014, 09:26

LeandrosNumismatics schreef: :D Nu twijfel ik alleen nog of ik de geluksdubbeltjes er zou bijnemen of niet ...
Ik denk dat wanneer je alle coincards verzamelt, deze niet mag ontbreken.
Deze keuze ligt natuurlijk volledig bij jezelf.... Vind jij deze van toegevoegde waarde voor de collectie? Zoja, schaf je hem aan... Zo nee, schaf je hem niet aan. ;)
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 18 feb 2014, 20:59

Collectcoins schreef:Deze keuze ligt natuurlijk volledig bij jezelf.... Vind jij deze van toegevoegde waarde voor de collectie? Zoja, schaf je hem aan... Zo nee, schaf je hem niet aan. ;)
Dat zijn verstandige opmerkingen, zelf vind ik de KNM coincards in te delen in een aantal categoriën, die je voor mijn gevoel niet samen in één verzameling moet stoppen.
Als je dat wel doet, dan is de munt niet meer het criterium maar de verpakking, en als je op die manier doorgaat zou je bijvoorbeeld ook alleen maar BU sets moeten verzamelen met dezelfde uiterlijke kenmerken, ongeacht muntsoort of land.....

Voor de KNM coincards zijn er dus ondertussen de volgende categoriën:
1- de 5 en 10 euro Herdenkingsmunten
2. de 2 euro herdenkingsmunten
3. de geluksdubbeltjes
4. de guldens
5. de 2 euromunten
6- beursuitgiften

Op dit moment zijn alleen de categorieën 1 en 2 serieuze verzamelgebieden, die je natuurlijk best kunt samenvoegen, maar eigenlijk zijn het toch duidelijk heel verschillende verzamelingen. Je ziet dat ook aan de uitgifteprijs, categorie 1 is voor nominaal verkrijgbaar, een uitzondering daargelaten en categorie 2 wordt voor 5x nominaal verkocht.

Categorie 3 is met één, zo meteen 2 nauwelijks een verzameling te noemen, maar past toch numismatisch gezien niet bij de eerste 2 categorieën.

Categorie 4 is ook zo'n uitgebreide categorie en heeft nog minder met de overige categorieën te maken.

Categorie 5 en 6 is op dit moment samen slechts één uitgave, maar dat zal per jaar wel uitgebreid worden. Heeft numismatisch ook weer weinig met de andere categorieën te maken, maar kan uiteindelijk best een aardig ogende verzameling worden.

Alleen als je verzamelgebied kartonnen kaartjes op creditcardformaat met een rond stukje metaal door KNM er ingestopt is, dan is het zinnig al deze categorieën als één verzameling te zien. Als je dan de voorwaarde KNM nog weg laat zijn er nog veel meer om te verzamelen, maar uit numismatisch standpunt is je verzameling dan geen eenheid, maar een enorme chaos.

Luit

Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 » 18 feb 2014, 21:21

llinde schreef:
rtholen schreef: en het werkt perfect greeny
Natuurlijk werkt het perfect, bij iedere verzamelaar zit een steekje los (bij mij dus ook), en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt.
Een normaal mens met gezond verstand gaat toch geen papieren kaartje met een 2 euromunt er in voor 10 euro kopen?

Je kunt KNM daar overigens de schuld niet van geven, zij grijpen alleen maar de kans.

Luit
Blij dat ik niet mee doe met die onzin om papier te verzamelen.

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!

Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 » 18 feb 2014, 21:34

keeser schreef:
Oosaenden schreef:Over winst maken gesproken : er staat er 1 voor €1500,00 op ebay, proest :lollig: , en mijn zoontje wil hem hem voor zichzelf houden :gniffel:
Dat betreft eentje met een zilveren penning erin, in plaats van een bi-metaal. De verkoper vermeld een oplage van 100 stuks.
Hoe hij of zij aan die prijs komt weet ik ook niet maar het loopt wel de spuitgaten uit zo :lach:
Zijn er ook coincards uitgegeven met een gouden penning erin trouwens? Dacht zoiets gelezen te hebben.

Groet, Kees
De verpakking verzamelaar behoort deze ook te hebben?
Anders niet compleet :lollig:

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 feb 2014, 15:02

Op eBay Duitsland staan er ook meerdere te koop bij Starshop. En die stond ook op de HCF maar aan handelaren is niet verkocht.

Alfred

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 20 feb 2014, 15:23

Ilosab schreef:Op eBay Duitsland staan er ook meerdere te koop bij Starshop. En die stond ook op de HCF maar aan handelaren is niet verkocht.

Alfred
Zouden alle handelaren die op de HCF stonden deze coincards in consignatie hebben meegekregen, als dat zo is dan hebben ze deze idd niet gekocht, en kunnen wij ook niet het beschuldigende vingertje uitsteken naar de KNM of de HCF. :lollig:

Groet
Dick

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 20 feb 2014, 16:47

Handelaren kopen natuurlijk ook vaak van beursbezoekers, dat is niet nieuw, zie je ook op elke Dag van de Munt.
Dus beschuldigende vingers uitsteken is erg gewaagd.

Luit

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 20 feb 2014, 17:41

llinde schreef:Handelaren kopen natuurlijk ook vaak van beursbezoekers, dat is niet nieuw, zie je ook op elke Dag van de Munt.

Luit
Sommige handelaren hebben er 10 of meer, gekocht van beursbezoekers ? geloof je het zelf. :onfused:

Groet
Dick

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 20 feb 2014, 19:11

Dick schreef:
llinde schreef:Handelaren kopen natuurlijk ook vaak van beursbezoekers, dat is niet nieuw, zie je ook op elke Dag van de Munt.

Luit
Sommige handelaren hebben er 10 of meer, gekocht van beursbezoekers ? geloof je het zelf. :onfused:

Groet
Dick
Jawel, dit kan kloppen hoor. Zie je ook in het buitenland bij verschillende beurzencen uitgiften. Kan me nog herinneren in Portugal paar jaar geleden... Gasten kochten rollen bij bij iedereen voor 100 per rol ofzo, snel cashen voor particulieren.... Warencer bij met bakken vol rollen.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 20 feb 2014, 20:10

Dick schreef:Sommige handelaren hebben er 10 of meer, gekocht van beursbezoekers ? geloof je het zelf. :onfused:
Zeker weten!

Terug naar “Euromunten”