Holland Coin Fair 2014

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Holland Coin Fair 2014

Bericht door Ilosab » 14 feb 2014, 20:06

Je stond vlak voor me, ik had nummer 408 op de entreekaart. Ik had hetzelfde, dacht ook even om te lopen aan het einde van de 1e rij maar kwam niet verder dan het raam. En de dame met de sterretjes heb ik ook gezien, ze was met haar vader en heeft aardig wat muntjes gekocht bij Kevelam in de laatste rij.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 14 feb 2014, 20:07

Dit was de eerste keer dat ik op de HFC ben geweest, en ik denk zomaar ook de laatste.
Ik was er samen met mijn zoontje rond 16.15, stonden een aardige tijd in de rij, en wat blijkt : staan er maar twee dames bij de kassa. Erg vriendelijk verder, geen probleem, maar * sorry * wat zag en vooral hoorde ik een imbeciele figuren zeg! allemaal af te geven op luidruchtige wijze. Hoezo beschaving. Nee, daar stoorde ik mij behoorlijk aan.
Afijn, hoe duidelijk wil je het hebben : 1 x entree= 1x coincard, en dus niet drie of zes.
En als je dan 5 keer heen en weer gaat lopen en steeds weer coincards " eist ", snap ik heel goed dat de organisatie ingrijpt.
Binnen was het veel te klein, benauwd, en ik had mij er heel wat meer bij voorgesteld.
Allemaal vriendelijke mensen bij de stands, daar niet van, maar dit kan volgens mij wel heel wat professioneler worden aangepakt. Maar goed, we hebben gevonden wat we zochten, en kregen nog een leuke korting voor mijn zoontje.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Wissels, V.O.C. Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 feb 2014, 20:12

Ik geloof dat ik niet de enige ben die zich stond te ergeren aan de organisatie en de afhandeling. Heeft je zoontje ook een coincard kunnen kopen? Als jullie er 2 hebben kun je er eentje verkopen, heb je de aanschaf er weer uit.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 14 feb 2014, 20:24

Hoi Alfred, ja mijn zoontje heeft er ook 1, maar hij peinst er niet over om hem te verkopen hahaha, is pas 8 he :lollig:
En inderdaad de organisatie is voor verbetering vatbaar....
Maar goed, het was wel duidelijk vwb. de coincards.
Ik stond niet ver voor je aan de nummers te zien :thumb up: Afbeelding Afbeelding
Lid IBNS Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 feb 2014, 20:30

Zo te zien stonden jij, Klokkestein en ik binnen 50 personen bij elkaar. Alleen van Pim nog niets gehoord. Hopelijk staat het volgend jaar weer in het World Forum Center. Hoe gaan ze deze Coincard eigenlijk noemen want ik weet niet beter dat er nog een coincard met 5 euro komt die ook de Kinderdijk Molens betreft of heb ik het verkeerd? Verstandige zoon heb je trouwens, het is toch een investering.

Alfred

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 14 feb 2014, 21:11

Ilosab schreef:Tja, als je een handelaar bent en je hebt goede contacten met de KNM dan gebeuren dit soort dingen. Hij kost 10 euro en is dus verkocht voor 54 euro. Op MP stond hij vanmorgen voor 37,50 euro. Maar je bent toch gek als je dat niet doet? Als ik er 5 had kunnen kopen dan had ik het ook gedaan.

Alfred
Deze coincards kunnen wij niet in grote getalen kopen bij de knm..... Deze heb ik op ebay gezet en niet gedacht dat deze op deze prijs bij de veiling zou eindigen.
De overige coincards bied ik overigens allemaal eerst aan bij mijn vaste klanten die altijd coincards kopen bij mij, daarna via de andere vastecklanten. Induen nog beschikbaar in de nieuwsbrief. De webshop zal het niet halen ivm de grote vraag op voorhand al.
Prijs zal ook rond de 15 liggen voor mijn vaste klanten.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 feb 2014, 21:23

Je bent wel eerlijk en dat waardeer ik in je. Er zijn handelaren die er omheen draaien of een smoes verzinnen.

Alfred

Klokkestein
Donateur
Donateur

Bericht door Klokkestein » 14 feb 2014, 21:31

Ilosab schreef:Zo te zien stonden jij, Klokkestein en ik binnen 50 personen bij elkaar. Alleen van Pim nog niets gehoord. Hopelijk staat het volgend jaar weer in het World Forum Center. Hoe gaan ze deze Coincard eigenlijk noemen want ik weet niet beter dat er nog een coincard met 5 euro komt die ook de Kinderdijk Molens betreft of heb ik het verkeerd? Verstandige zoon heb je trouwens, het is toch een investering.

Alfred
Alfred, stonden we dicht bij elkaar zeg. Ik stond er met blauwe paraplu voor je, volgende keer maar wat afspreken. Ik was met vrouw en zoon van 16 jaar. Ze moesten verplicht (gedwongen) mee.

Volgende keer wat afspreken toch? Of ga je morgen weer, dan ga misschien ook is misschien wat minder druk?

Mvg,

Hans

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 14 feb 2014, 21:42

Ilosab schreef:Zo te zien stonden jij, Klokkestein en ik binnen 50 personen bij elkaar. Alleen van Pim nog niets gehoord. Hopelijk staat het volgend jaar weer in het World Forum Center. Hoe gaan ze deze Coincard eigenlijk noemen want ik weet niet beter dat er nog een coincard met 5 euro komt die ook de Kinderdijk Molens betreft of heb ik het verkeerd? Verstandige zoon heb je trouwens, het is toch een investering.

Alfred
Ja, we stonden inderdaad in hetzelfde kluitje, maar ik ken ( nog ) niemand persoonlijk van het forum.
Ik was herkenbaar aan een zwart met groene jas en een jochie van 8 bij me in een blauwe jas :wave:
Lid IBNS Nederland.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 14 feb 2014, 21:56

Klokkestein schreef: Volgende keer wat afspreken toch? Of ga je morgen weer, dan ga misschien ook is misschien wat minder druk?
Ik snap het niet helemaal, als ik de commentaren zo lees is het toch geen echt grote en interessante beurs zoals bijvoorbeeld de World Money Fair in Berlijn, en toch is één dag niet genoeg? :shock:

Luit

Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nolster » 14 feb 2014, 22:07

Als ik dit allemaal lees is het geen beurs om voor je plezier heen te gaan maar enkel om de nieuwste coincard te kopen. Jammer zo zou het toch niet moeten zijn...

Stoif Cocos (Keeling) Islands
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif » 14 feb 2014, 22:57

Nadat ik thuis snel een bos bloemen had afgegooid ben ik vertrokken richting Den Haag.
Kwam rond 19.00 uur aan. Stond met me auto zowat binnen.
Kon zo door lopen geen rijen te zien. Viel me wel op dat het allemaal smal en krap was.
Moet er niet aan denken hoe het in de 'spits uren' was.
Stond na 45 minuten alweer buiten.
Naast De Coincard nog een paar andere munten aangeschaft.
Redelijk geslaagd al viel het overigens verder vies tegen.
Misschien verwachten ik wel te veel
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 14 feb 2014, 23:03

Alfred
In maart komt voor zover ik weet de 5&10 euro " 200 jaar Nederlandse Bank ", en in september dan de 5&10 euro " Kinderdijkse molens ". Tenminste dat staat in de Muntpers. Voor de rest is er denk ik niet veel over bekend
Lid IBNS Nederland.

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 14 feb 2014, 23:36

Collectcoins schreef:
Ilosab schreef:Tja, als je een handelaar bent en je hebt goede contacten met de KNM dan gebeuren dit soort dingen. Hij kost 10 euro en is dus verkocht voor 54 euro. Op MP stond hij vanmorgen voor 37,50 euro. Maar je bent toch gek als je dat niet doet? Als ik er 5 had kunnen kopen dan had ik het ook gedaan.

Alfred
Deze coincards kunnen wij niet in grote getalen kopen bij de knm..... Deze heb ik op ebay gezet en niet gedacht dat deze op deze prijs bij de veiling zou eindigen.
De overige coincards bied ik overigens allemaal eerst aan bij mijn vaste klanten die altijd coincards kopen bij mij, daarna via de andere vastecklanten. Induen nog beschikbaar in de nieuwsbrief. De webshop zal het niet halen ivm de grote vraag op voorhand al.
Prijs zal ook rond de 15 liggen voor mijn vaste klanten.
Ik had entreenummer 00370 en kreeg uit een vissekom cc nr 1932 en cc nr 1944, dat was om en nabij 17.00 uur.
Als de oplage inderdaad 5000 stuks is, en aangenomen dat er niet meer dan zo'n 150 coincards in die vissebak passen, heb ik wel een indruk hoeveel er op voorhand naar handelaren gaat. Niet dat het oneerlijk is, had ff een brainwave :gniffel:
Lid IBNS Nederland.

Klokkestein
Donateur
Donateur

Bericht door Klokkestein » 15 feb 2014, 08:37

Ik denk dat de eerste 1000 van de 5000 aan de handelaren is verkocht. Voor deze beurs 2000 coincards. Wat er overblijft wordt in juni in Utrecht verkocht. Dit is maar een theorie? :sarcasm2:

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 15 feb 2014, 08:54

Het is al jaren zo, dat partijen "limited edtions/1e afslagen/coincards e.d." niet direct bij de verzamelaar terecht komen, maar ook bij de handelaren.
Je hebt een echt een plaatvoor je kop, als je echt denkt, dat de totale oplage wordt verkocht op een beurs of een DVDM.

Het zal de KNM weinig uit maken wie de producten af neemt, als er maar een goed winstpercentage op zit. Sets die niet succesvol blijken te zijn, en te lang op voorraad blijven liggen, worden ook voor dumpprijzen doorgezet naar de handel.

Indien successen van speciale verpakkingen afnemen, worden er hypes gecreeerd. Om er eens een paar te noemen:
- De oplage verlagen
- Alleen op die of die dag verkrijgbaar
- Uitverkocht roepen terwijl dat nog niet zo is
- 1 Speciale munt tussen de totale oplage stoppen voor de gelukkige vinder
- Maximaal 1 per persoon

Ze worden steeds creatiever, en het werkt perfect greeny

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 15 feb 2014, 10:10

rtholen schreef: en het werkt perfect greeny
Natuurlijk werkt het perfect, bij iedere verzamelaar zit een steekje los (bij mij dus ook), en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt.
Een normaal mens met gezond verstand gaat toch geen papieren kaartje met een 2 euromunt er in voor 10 euro kopen?

Je kunt KNM daar overigens de schuld niet van geven, zij grijpen alleen maar de kans.

Luit

Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden » 15 feb 2014, 11:27

Klokkestein schreef:Ik denk dat de eerste 1000 van de 5000 aan de handelaren is verkocht. Voor deze beurs 2000 coincards. Wat er overblijft wordt in juni in Utrecht verkocht. Dit is maar een theorie? :sarcasm2:
Ja, dat klopt dan wel zo ongeveer. Zal mij dan niet verbazen als ze in de loop van vandaag door de voorraad heen zijn voor deze beurs.
Lid IBNS Nederland.

Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach » 15 feb 2014, 13:55

Deze coincard is voor mij de druppel, ik ben het helemaal zat afhankelijk te zijn van het wel of niet naar een beurs gaan dan wel kunnen, en vandaar ook van de handelaar afhankelijk te zijn. Het zal dan ook niet lang meer duren voordat ik mijn complete verzameling (op 1 na!) de deur uit doe......zonde.....

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 15 feb 2014, 14:07

Peter,

je zou eens kunnen kijken naar wat oudere munten, bijvoorbeeld van voor de 2e Wereldoorlog.
Die zijn ook leuk, niet al te duur, en geven ook nog een stuk historie mee....(en je hoeft er nooit voor in de rij :knipoog: )

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 15 feb 2014, 14:34

Petijsach schreef:Deze coincard is voor mij de druppel, ik ben het helemaal zat afhankelijk te zijn van het wel of niet naar een beurs gaan dan wel kunnen,
Dit geld ook een beetje voor mij.. Ik had alle coincards compleet totdat de €2,- EMU ten tonele kwam en nu deze uitgifte.. Denk dat ik maar ga 'cashen' omdat ik alle voor de uitgifte prijs heb kunnen bemachtigen.. Dan is er weer een budget injectie om mooier 'spul' te kopen.. :angel:

Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach » 15 feb 2014, 14:57

Met het geld is er inderdaad veel interessanter spul te koop!
Het hele gehype over een stukje karton begint me aardig de keel uit te hangen en ik heb geen zin om wéér de hoofdprijs te moeten betalen terwijl de uitgifteprijs 4 keer lager is......

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

Banknotow Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Banknotow » 15 feb 2014, 15:50

Vandaag ook bij de coinfair geweest en er stond om 11 uur nog een redelijke rij, heb wel 2 coincards kunnen bemachtingen :sttt: :sttt: :kwijl:
Verder nog rondgelopen op de beurs en nog een paar leuke munten kunnen kopen, al met al zeer geslaagd !! Afbeelding
Elk papierke is er weer 1

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 feb 2014, 16:15

Moeder de vrouw wilde nog gaan winkelen in Leidschenhage, geen probleem want dan kon ik nog even naar de beurs. Voor degene die geen coincard hebben kunnen bemachtigen raad ik aan om Collectcoin te contacteren want hij zal ze om en nabij 15 euro verkopen. Als men naar de HC Fair was gegaan was men ook 15 euro kwijt geweest. Ik kwam Banknotow nog tegen met zoon, heb nog een praatje gemaakt met de MPO (papiergeldveiling is op 22 mei) en kon toch nog een 2½ gulden zilverbon van 1918 kopen.

Alfred.

Klokkestein
Donateur
Donateur

Bericht door Klokkestein » 15 feb 2014, 16:46

Alfred heb ik je weer mis gelopen, ik was om 15.30 uur op de beurs. Mijn vrouw meegenomen en een snelle ronde gemaakt. Heb buiten de c.c.’s (nummer 3098) ook onder andere nog een prachtige Leuchttrurm loep (20x) gekocht met verlichting gekocht.

Het was zeer rustig en goed te doen op de beurs. Geen wacht rijen bij de ingang en voldoende c.c.’s volgens mij, waarschijnlijk heb ik het laatste kaartje want ze gingen de boel al opruimen bij de ingang. Ik heb nogmaals gevraagd hoe het zat met de zilveren en gouden penning in de c.c. hiervoor moest je een extra kaartje kopen (€ 2,-) bij de ingang dit ook nog even gedaan, ik dacht dat het ging met de nummering op de c.c. en latere trekking op internet foute info dus sorry!

Misschien een tip voor de mensen voor volgend jaar, ga later naar de beurs je hoeft niet om 08.00 uur voor de deur te liggen? :Bleeh:
Ik ga een paar mensen blij maken met de c.c.’s. :kwijl:

Alferd volgende keer heel hard Hans roepen op de beurs dan kom ik naar je toe! :dizzie:

Mvg,

Hans

Afbeelding

Terug naar “Euromunten”